Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku jolla EI ole mitään suolisto-ongelmia??

Vierailija
22.09.2019 |

Minulla ei ole mutta meillä on tiivis tyttöporukka ja kaikilla muilla tuntuu olevan. Yksi ei kestä viljoja, toinen ei hiivaa, yhdellä on itse diagnosoitu ibs, joku syyttää kaikesta maitoa jne. Ei näillä aiemminollut mitään mutta nyt vuoden aikana yksi kerrallaan on tajunnut omaavansa jonkin vaivan. Ei käydä enää edes lounailla tai kahvilla yhdessä. Ei MITÄÄN mihin liittyy ruoka. Baariin ihmeesti voidaan mennä kun drinkit ei jotenkin haittaa ketään. Ootteko huomanneet samankaltaista? Ärsyttää kun koko homma tuntuu tulleen tyhjästä mutten halua kyseenalaistaa etten loukkaa jos vaivat on todellisia Tai siis kuka tahallaan alkaisi sairaaksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei vaivaa mikään, koko tuttavapiiriin sen sijaan on suolistosairaita. Heidän lapsensa on myös erityisherkkiä, paniikkioireisia ADD- lapsia jotka vetää spiidiä että selviää koulupäivistä. Lapsiani ei vaivaa mikään. Syön mitä sattuu, paitsi aamulla syön aina puuroa. Meillä on koiria, olemme panostaneet huonoon hygieniaan.

Vierailija
22/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tietääkseni ole mitään. Paitsi että menkkojen aikaan maha on ihan löysällä, mutta ei kai sitä lasketa. 

Minulla oli sama kunnes vähän yli kolmekymppisenä suolisto levisi. Ripuli oli jatkuva ja töissä ei voinut syödä mitään. Ibs diagnoosia väläyteltiin mutta lopulta löytyi onneksi ruusukasvi ltp allergia. Nyt on ruokavalio kunnossa eikä ole maha sekaisin menkkojenkaan aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kavereilla on ollut. Mullakin oli lapsena, ja olin silloin tosi stressaantunut. Oon vähän yrittänyt vihjailla että stressi voi olla syynä noihin. Yhdellä oli kyllä bakteeri vatsassa ja sen jälkeen alkoi kai pahimmat ongelmat, yksi taas on tosi ylisuorittaja. Eivät tiedosta stressaavansa. Vaiva on siis todellinen mutta syy on usein stressissä. Näin uskon.

Vierailija
24/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia, mutta syönkin grahampuuroa kolmisen kattilallista päivässä.

Vierailija
25/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään stressataan tosta turvotuksesta ulkonäköpaineiden takia. Pitäis olla litteä vatsa nuorilla muka, kiitos ig yms. Julkkikset. Vaikka on normaalia että turpoaa ja pierettää joskus.

Vierailija
26/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruuat eivät sovi kaikille kuten samat elämäntavat muutenkaan eivät sovi kaikille. Ihmiset ovat nykyaikana herkistyneet vielä entisestään ympäristölle, joten nämä erot myös kärjistyvät. 

Stressi yleensäkin vaikuttaa siihen, miten paljon siedämme ei niin täydellisiä olosuhteita. Ja kaikkihan nykyään stressaa. 

Vierailija
27/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään suolisto-ongelmia. Syön mitä haluan, milloin haluan. Ikää 38, olen hoikka ja terve.

28/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. Huomaan kyllä stressin vaikuttavan, ja joku ruoka turvottaa. Jos jollakin on suolistovaivoja, niin sitten on. Tiedän ihmisiä, joilla on todella vaikeita suolistosairauksia. Nykyaikana kaikki vaan tunnutaan leimaavan muotidieetillä oleviksi, vaikka olisi vaikeasti sairas. Kaikki eivät puhu vaivoistaan. Itsellänikin on krooninen sairaus, jolla on vaikutusta ruokavalioon varsinkin edetessään. Ja vaikka jollain ei olisi mitään varsinaista sairautta diagnosoituna, niin ei minua siltikään jaksa häiritä muiden syömiset.

Vierailija
29/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka aamu vatsa löysänä, ja moni ruoka-aine aiheuttaa mulle ilmavaivoja. Voin kuitenkin elää ihan normaalia elämää ja aina löydän ravintolasta syötävää. Ymmärrän, että ärsyttää. Yksi on vegaani, yksi gluteeniton jne. Kyllähän se hankaloittaa. Toisaalta suolistovaivoilla on niin suuri vaikutus hyvinvointiin, ettei kannata turhaan kiusata itseään syömällä itselleen sopimatonta ruokaa.

Vierailija
30/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on loisia. Suomi taitaa olla ainoa valtio missä asia kielletään.

Vierailija
31/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne joilla on ihan oikeita lääkärin diagnosoimia vaivoja eivät niistä kovasti huutele....

Ei se oikeastaan noin mene. Riippuu vain ihmistyypistä. Jotkut innostuvat, kun saavat diagnoosin. On jotain, josta valittaa jatkuvasti ja josta voi syyttää kaikkea.

Vierailija
32/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään vaivoja, mutta ei mulla ole kyllä myöskään ongelmaa uskoa että muilla on. Mun miehellä, joka on lähinnä luulosairaan äärimmäinen vastakohta , on todella huono vatsa. Hän ei juuri valita mutta kyllähän sen huomaa. Hän söi todella paljon antibiootteja lapsena, itse olen syönyt tasan kaksi kuuria aikuisena (kun sain lapsilta angiinan). Lähtökohtaisesti kannattaa uskoa toisen kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi