Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeinen toimeentulo

Yksin onnellisempi
22.09.2019 |

Olen harkitsemassa eroa miehen takia. Minja mietityttää kun muutan vuokra asuntoon ja tulot vakiduunissa ilman ylitöitä 1800e netto... + lapsesta tuet n 300e...

Elääkö tuolla summalla? Yhteishuoltajuus tulisi ja kämpäksi kaksio-kolmio.. vuokrat täälläpäin n. 600-800e kk......... En halua muuttaa vanhaan kerrostaloon vaan uudehkoon (2005 jälkeen rakennettuun) rivitaloon tai paritalo..

Opintolainaa lyhennän 65e kk ja muut kulut mitä tulisi n. 415 (huomiotu auton kulut keskimäärin 150e kk maksimissaan)

Onko kokemuksia toimeentulosta eron jälkeen näillä palkoilla... en tiedä jaetaanko lapsesta saadut tuet?? Minä se yleensä olen ostanut kaiken lapselle niistä rahoista

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä ruoka kulut n 200e kk... max. Jos jättää kaiken turhan pois nii voi varmaan pienentää summaa

Vierailija
2/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lapsen etu eli 50/50-huoltajuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista lapsen etu eli 50/50-huoltajuus.

Joo siis yhteishuoltajuus juurikin tulisi. En jää yhksi. Lapsem isä välittää lapsestaan .

Vierailija
4/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halooo vastauksia

Vierailija
5/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu sun menoista, vaikea tähän on kenenkään sulle vastauksia antaa. 

Vierailija
6/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin menot tuohon..........

Vierailija
7/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo itsellesi. Kannattaa etsiä mahdollsimman halpaa asuntoa, koska jossain vaiheessa realiteetit iskee vastaan. Ruokakulusi myös ovat epärealistiset muusta puhumattakaan.

Vierailija
8/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh sinä olet jos lapsi asuu luonasi. Jos haluat jakaa 50/50 niin lapsi on puolet ajasta silloin isällään etkä tietenkään saa mitään 300e kuussa vaan jaatte lapsilisän keskenänne kuluihin, mitään elastusmaksuja ei silloin makseta.

Vierailija
9/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun palkkas on tosi surkee. Varaudu siihen, että joudut hakemaan toimeentulotukea. Silloin 800 euron asunto on ylikallis ja joudut muuttamaan. Ja luuletko tosiaan pärjääväs 200 euron ruokakuluilla😂

Vierailija
10/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin menot tuohon..........

Osaat varmaan laskea ne yhteen.

Vierailija
11/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh sinä olet jos lapsi asuu luonasi. Jos haluat jakaa 50/50 niin lapsi on puolet ajasta silloin isällään etkä tietenkään saa mitään 300e kuussa vaan jaatte lapsilisän keskenänne kuluihin, mitään elastusmaksuja ei silloin makseta.

No ei nyt välttämättä näinkään. Sehän riippuu ihan siitä, kuka lapsen kulut maksaa. Esim. kaikki laskut tulevat lähihuoltajalle. Pelkkä mahdollinen päivähoito voi olla satoja euroja. 

Vierailija
12/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun palkkas on tosi surkee. Varaudu siihen, että joudut hakemaan toimeentulotukea. Silloin 800 euron asunto on ylikallis ja joudut muuttamaan. Ja luuletko tosiaan pärjääväs 200 euron ruokakuluilla😂

Mulla on yhtä huono palkka, mutta siksi ei ole pienintäkään aietta erota tuosta kroisospennosesta.

Vierailija
13/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yhtä huono palkka, mutta siksi ei ole pienintäkään aietta erota tuosta kroisospennosesta.

Vaikutat myös fiksummalta kuin Ap, siksi tulisit pärjäämään erossakin paremmin kuin Ap.

Vierailija
14/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tingi menoista. Aika vähällä pärjää kun on pakko.

Vierailija
15/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan laskit jo, vuokra 800 (oletaan korkeimman mukaan) + muut suht pakolliset kulut (jos oikein tulkitsin) n. 500 = 1300. Tulot 1800 + 300 = 2100. Jää siis 800 ruokaan, vaatteisiin yms. Hyvin riittäisi ainakin mulle. 

Vierailija
16/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra siis 800e, laske siihen lisäksi sähkö ja vesi. Kotivakuutus, autovakuutus, sinun ja lapsen vakuutukset, bensa ja autoverot... Ruokaraha ja lapsen tarvikkeisiin menevät kulut.

Todennäköisesti joudut hakemaan esim asuntotukea, katso mihin asti sitä paikkakunnallasi saa. 

Myös riippuen lapsen iästä, tarviiko viedä hoitoon ja maksaako se.

Tiukkaa tulee olemaan, mutta kyllä sitä muutkin pärjäävät. 

Vierailija
17/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, taitaa jäädä jokavuotinen Jamaikan/Gambian matka järjestämättä.

Vierailija
18/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Päivähoitomaksu puoliksi eli maksu olisi 145e kk.

Mies on vakuuttanut lapsen. Minä en tarvitse vakuutusta. Monesti saan firman auton käyttöön ja matka työpaikalle 5km :D

Tosiaan en ajatellut 800 e vuokraa maksaa never :D joki 700 max olisi ok. Ruokaa en tosiaan itse paljoa syö. Yhden leivän töissä ja kotona teen aina kattilallisen kotiruokaa. Lapselle vaan pitäisi terveellisempää joka toinen viikko kun olisi luonani.

1800 on minimi mun palkasta ilman ylitöitä.. monesti on viikonloppu hommaa jne. Viimeseltä puolelta vuodelta tulot ollut kk n 3500e kätteen(miesten ala nääs;) )

Olen vasta aloittanut työelämässä ja tosiaan vakinainen jo :)

Vierailija
19/19 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemjksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän