Vain uutta vaatetta huolivat asunnottomat
Kudoin kymmenet sukat ja pipot kodittomille. Ja vien kirjastoon josta toimitetaan 17.10. olevaan asunnottomien päivään. Kaikki on uusista hyvistä langoista kokomerkinnällä. Että ohjeita noudatettu.
Ihmettelen kuitenkin kun nyt Espoon ohjeissa sanotaan että vain UUSI tavara kelpaa asunnottomille.
Olen hyvätuloinen mutta käytän itse kierrätystavaraa kirpparilta ja vien myös hyvää tavaraa sinne joita muut äidit ostavat. Vaikka ovat opeja tai sihteereitä jne. Miksei koditonkin voisi hyötyä siististä tavarasta. Ei. Pitää olla uutta.
Mulla se nyt toteutuu mutta monella olisi varmaan siistiä miestavaraa. Suurtarve on kuulemma miehillä kenkä 43...47 numerolla. Uusi tavara on pian vanha ja uusi takki voi maksaa 100...300e. Kuka sen ostaa.
Kommentit (2)
Johtuisiko siitä, että moni vie kierrätykseen likaisia, rikkinäisiä aivan käyttökelvottomia vaatteita. Tästähän oli uutisjuttukin joku aika sitten. Osa tavaroista joudutaan viemään suoraan kaatopaikoille. Termi uusi on kyllä väärä, mieluummin puhdas, siisti, käyttökelpoinen. Mutta noinhan se on ennenkin ohjeistettu ja silti ihmiset ovat vieneet rääsyä ja roskaa.
Ehkä ohjeistus on siksi, että sinne on viety liikaa ihan lumppua joka ei koditonta lämmintä.