Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saataisiin lisää ihmisiä sekoamaan "lentohäpeään" että lentojen hinnat laskisivat meille muille?

Vierailija
22.09.2019 |

Nyt jo kiinalaisten lisääntynyt matkustaminen uhkaa nostaa lentolippujen hintoja, onneksi kotimaisia hörhöjä on alkanut "häpeämään" lentojaan. Itse olen tehnyt vähintään kaksi mannertenvälistä matkaa joka vuosi mutta mielellään tekisin kolmannenkin, joten hintojen aleneminen ei haittaisi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko sanoa, ettei me tässä voida tarpeeksi hävetä, että kiinalaisten matkailua voisimme kompensoida. 

Vierailija
2/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Toivottavasti. Mulla olis pari paikkaa mielessä. Vois perheen kanssa lähteä.

Vierailija
4/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta mikäli kansainväliset paineet hillitä lentoliikennettä purevat, tulee lentoyhtiöillekin pikkuhiljaa korkeampi verotusaste. Tällä hetkellähän lentoliikennettä ei veroteta yhtä kovasti kuin muita matkustusmuotoja, mikä tuntuu tämän hetken maailmassa lähinnä nurinkuriselta.

Voi siis olla että edelleen löytyy lentoyhtiöitä jotka houkuttelevat asiakkaita erilaisilla kampanjoilla ja alennuksilla, mutta lippujen hinnat eivät tule tämänhetkisestä Ryanair-tasosta enää laskemaan.

Vierailija
5/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko sanoa, ettei me tässä voida tarpeeksi hävetä, että kiinalaisten matkailua voisimme kompensoida. 

Suomalaiset näyttävät mallia ja kiinalaiset seuraavat perässä.

Vierailija
6/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettet liikaa lietso lentohäpeää, muuten poliitikot keksivät nostaa lentoveron tappiin.

Se olisi kyllä mielestäni hyvä asia, mikään ei ole turhempaa kuin lomalennot, mutta jos tavoitteenasi on saada lentojen hinnat alas niin kannattaa ottaa huomioon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, mutta mikäli kansainväliset paineet hillitä lentoliikennettä purevat, tulee lentoyhtiöillekin pikkuhiljaa korkeampi verotusaste. Tällä hetkellähän lentoliikennettä ei veroteta yhtä kovasti kuin muita matkustusmuotoja, mikä tuntuu tämän hetken maailmassa lähinnä nurinkuriselta.

Voi siis olla että edelleen löytyy lentoyhtiöitä jotka houkuttelevat asiakkaita erilaisilla kampanjoilla ja alennuksilla, mutta lippujen hinnat eivät tule tämänhetkisestä Ryanair-tasosta enää laskemaan.

Kyllä lentokentät ottavat veronluonteisia maksuja paljonkin, mutta sinä et niitä huomaa koska lentöyhtiöt maksavat ne puolestasi. Samasta syystä hyvin harvat maat haluavat nostaa lentoveroja koska menettäisi samalla lentokenttien tuomia tuloja.

Vierailija
8/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettet liikaa lietso lentohäpeää, muuten poliitikot keksivät nostaa lentoveron tappiin.

Se olisi kyllä mielestäni hyvä asia, mikään ei ole turhempaa kuin lomalennot, mutta jos tavoitteenasi on saada lentojen hinnat alas niin kannattaa ottaa huomioon!

Ai suomalaiset poliitikot nostaisivat lentoveron "tappiin" kun ensin on tehty jumalattomasti työtä Helsinki-Vantaan ja koko Suomen markkinoinniksi matkakohteena?

Tarkkaile postiasi, talouden nobel on tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Äly hoi! TC oli myös lentoyhtiö ja operoija. Nyt koneet ja kuskit seisoo ties kuinka kauan, kulut juoksee ja kapasiteettia jä käyttämättä = Ihmisten matkustuspaine kasvaa = lentohinnat nousee jyrkästi. 

Vierailija
10/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettet liikaa lietso lentohäpeää, muuten poliitikot keksivät nostaa lentoveron tappiin.

Se olisi kyllä mielestäni hyvä asia, mikään ei ole turhempaa kuin lomalennot, mutta jos tavoitteenasi on saada lentojen hinnat alas niin kannattaa ottaa huomioon!

Mitkä ovat sinun lomasuunnitelmasi? Kerro, niin voidaan sanoa niitä turhiksi.

Oikeasti turhaa on omistaa kaksi tai useampi auto, koska ne saastuttavat enemmän kuin lentäminen. Turhaa on myös omistaa joku keräilyauto 50-luvulta, koska nehän ne vasta saastuttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko sanoa, ettei me tässä voida tarpeeksi hävetä, että kiinalaisten matkailua voisimme kompensoida. 

Suomalaiset näyttävät mallia ja kiinalaiset seuraavat perässä.

Kiinalaisia ei voisi vähempää kiinnostaa matkustavatko suomalaiset vai ei. Siellä pitää näyttää naapureille ja sukulaisille että on varaa matkustaa. Suomesta ei tiedetä muuta kuin että se on maa jonne voisi joskus matkustaa.

Vierailija
12/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Äly hoi! TC oli myös lentoyhtiö ja operoija. Nyt koneet ja kuskit seisoo ties kuinka kauan, kulut juoksee ja kapasiteettia jä käyttämättä = Ihmisten matkustuspaine kasvaa = lentohinnat nousee jyrkästi. 

Kapasiteettia vapautuu = hinnat laskevat. Onko markkinatalous yhtään tuttua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinani trollasin ihmisiä luopumaan kananmunista,lihasta ym.ja hehkutin myös vh-diettiä saadakseni ääliöt jättämään perunat tai vähentämään näiden käyttöä jotta hinta tippuisi :)Jatkan edelleen erilaisista itseäni hyödyttävistä asioista trollaamista koska pölvästien määrä vain kasvaa ja kasvaa :)

Vierailija
14/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Äly hoi! TC oli myös lentoyhtiö ja operoija. Nyt koneet ja kuskit seisoo ties kuinka kauan, kulut juoksee ja kapasiteettia jä käyttämättä = Ihmisten matkustuspaine kasvaa = lentohinnat nousee jyrkästi. 

Ei ihmisten "matkustuspaine" kasva siitä yhtään, että jollain yrityksellä kulut juoksevat. Kun koneet ja koulutettu henkilökunta on jo olemassa niin niitä tarjotaan kuluttajille edullisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinani trollasin ihmisiä luopumaan kananmunista,lihasta ym.ja hehkutin myös vh-diettiä saadakseni ääliöt jättämään perunat tai vähentämään näiden käyttöä jotta hinta tippuisi :)Jatkan edelleen erilaisista itseäni hyödyttävistä asioista trollaamista koska pölvästien määrä vain kasvaa ja kasvaa :)

Se on tämä ADHD -sukupolvien lisääntyminen. Ei jakseta ajatella asiakokonaisuuksia vaan lähdetään nopeasti mukaan erilaisiin hysterioihin, jotka lisäksi vaihtuvat parin vuoden välein.

Vierailija
16/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Äly hoi! TC oli myös lentoyhtiö ja operoija. Nyt koneet ja kuskit seisoo ties kuinka kauan, kulut juoksee ja kapasiteettia jä käyttämättä = Ihmisten matkustuspaine kasvaa = lentohinnat nousee jyrkästi. 

Kapasiteettia vapautuu = hinnat laskevat. Onko markkinatalous yhtään tuttua?

Jos satatuhatta matkustajaa jäi nyt loppuvuodesta matkatta ja he pyrkivät muilla keinoin matkaan, mutta lentoja on loppuvuodesta vähemmän (osa koneista todellakin nyt seisoo) kuin suunnisteltu, niin hinnat nousee.

Vierailija
17/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lennot halpenee, Thomas Cook oli suuri ostaja lentoyhtiöiltä ja katosi yhdessä yössä. Ensi vuodelle vapaantui paljon kapasiteettia.

Äly hoi! TC oli myös lentoyhtiö ja operoija. Nyt koneet ja kuskit seisoo ties kuinka kauan, kulut juoksee ja kapasiteettia jä käyttämättä = Ihmisten matkustuspaine kasvaa = lentohinnat nousee jyrkästi. 

Ei ihmisten "matkustuspaine" kasva siitä yhtään, että jollain yrityksellä kulut juoksevat. Kun koneet ja koulutettu henkilökunta on jo olemassa niin niitä tarjotaan kuluttajille edullisemmin.

Ne koneet ovat konkurssipesän omaisuutta - eli menee hetki ennen kuin se omaisuus realusoidaan. Kukaan muu ei niillä koneilla lennä. Henkilökunta irtisanotaan myös.

Kun yksi kilpailija on poissa markkinoilta ja kysyntää on, hinnat kyllä nousevat.

Vierailija
18/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähtöjä (pelkät lennot) kun tänään katselee, niin hinnat ovat viime viikkoon nähden pompsahtaneet kominkertaisiksi tai tarjontaa ei edes ole.

Vierailija
19/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat nousee rajusti ensi talveksi. Veikkaan että menee vielä toinenkin talvi kalliimpien hintojen kanssa.

Vierailija
20/35 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle eivät hinnat myöskään laskisi sen takia, että ihmiset jättävät matkustamatta, vaan päinvastoin, nousisivat. Suuruuden ekonomian vähentyessä kun hinta vain kasvaa. Lentomatkustaminen kun ei ole mikään rajallinen luonnosta tipahteleva hyödyke, vaan sitä voidaan käytännössä tuottaa lisää niin paljon kuin halutaan.