Vähensin sosiaalisen mediaan käyttöä ja näin elämän uudella tavalla
Oikeasti, ahdistus ja masennus väheni, tunnen itseni onnellisemmaksi, tunnen eläväni. Riitän itselleni ilman jatkuvaa somehuomioita ja -tykkäyksiä. Lisäksi olen löytänyt jotain kaunista ja oleellista elämästä. Suosittelen!
Kommentit (25)
Minä olen ollut Facebook-lakossa vuoden ja minusta on levitelty sen vuoksi mitä erikoisempia juoruja masennuksesta ja avio-ongelmista alkaen. Yksi tuttu oli kysynyt mieheltäni suoraan, että olenko henkisesti todella huonossa kunnossa koska en ole ollut läsnä Facebookissa. Mieheni oli vain todennut minun jättäneen Facebookin kyllästymisen vuoksi. Tuttu oli ollut tyrmistyneen oloinen. Ilmeisesti minun pitäisi olla suunnilleen pehmustetussa kopissa pakkopaidassa vain ja ainoastaan koska en käytä Facebookia ja Instagramia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa erota facebookista
Kerro, missä muualla on samassa sovelluksessa
- menovinkit, tapahtumat (olitpa missä päin maailmaa tahansa)
- saat ohjeita ja neuvoja
- saat ideoita ja vinkkejä
- voit kysyä kyytiä
- saat muistutuksen ystävien syntymäpäivistä (Jos ovat kertoneet sen)
- voit ostaa ja myydä
- voit keskustella harrastuksestasi
- saat tietoa ammattiisi liittyvistä seminaareista, koulutuksista, julkaisuista, uutisista jne
- pysyt kärryllä ystävien ja tuttavien kuulumisista
- voit helposti katsoa, mitä itse teit tänä päivänä aiempina vuosina
- ja paljon muuta.Kiitos jo etukäteen vinkistäsi.
Voin kertoa tuon listaisi perusteella, että olet todellakin fb-addikti ja koukussa sosiaaliseen mediaan. Itse en käytä facebookkia enkä muitakaan esim. instaa ollenkaan. Jätin siis facebookin jo vuonna 2011. Ei ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut Facebook-lakossa vuoden ja minusta on levitelty sen vuoksi mitä erikoisempia juoruja masennuksesta ja avio-ongelmista alkaen. Yksi tuttu oli kysynyt mieheltäni suoraan, että olenko henkisesti todella huonossa kunnossa koska en ole ollut läsnä Facebookissa. Mieheni oli vain todennut minun jättäneen Facebookin kyllästymisen vuoksi. Tuttu oli ollut tyrmistyneen oloinen. Ilmeisesti minun pitäisi olla suunnilleen pehmustetussa kopissa pakkopaidassa vain ja ainoastaan koska en käytä Facebookia ja Instagramia.
Mua kans ihmetellään, että millainen ihminen minä oikein olen kun en ole facessa! :o
Ok. Eli seuraavan kerran, kun lähden reissuun, haen kirjastosta matkaoppaita - viis siitä, että ne on painettu jo vuosia sitten eikä niistä saa tietoa esim. vegaaniravintoloista. Kun kohta alan suunnitella ponchoa, haen kirjastosta äsityökirjoja ja -lehtiä, koska olisi someriippuvaista mennä pinterestiin tai instaan tai kysellä FB:n käsityöpalstalta ideoita. Kun olen vieraalla paikkakunnalla työmatkalla, etsin menovinkit paikallisesta lehdestä. Jos tarvitsen neuvoja puutarhan syystoimiin, googletan tai selaan puutarhakirjoja ja -lehtiä sen sijaan, että kysyisin puutarhapalstalta. Myydäkseni jotain rekisteröidyn ensin johonkin palveluun sen sijaan, että laittaisin tuotteen muutamassa sekunnissa fb-palstalle, jolla jo olen jäsenenä. Jne.
Hassua, että jollekin some on niin vastenmielistä, että mieluummin hakemalla hakee vaikeamman tien tehdä asioita. Enemmän aikaa silloin netissä tuhraantuu.