Pienet asiat, joista huomaa elintason nousseen...
- En osta enää maksamakkaraa pötkössä vaan valmiiksi siivutettuna. Maksan siis enemmän helppoudesta ja siisteydestä.
Kommentit (46)
ostin nakkipaketin joka maksoi 9e, enkä sitä alle parin euron Prisman 900g pakkausta.
Syön lihaa joka aterialla (ellei ole kalaruokaa)
Kahvin juontiaan ei tarvitse miettiä ainakaan taloudellisista syistä
Limsaa tulee juotua useampi kerta viikossa
Näin ei aina ollut
Vierailija kirjoitti:
Syön lihaa joka aterialla (ellei ole kalaruokaa)
Kahvin juontiaan ei tarvitse miettiä ainakaan taloudellisista syistä
Limsaa tulee juotua useampi kerta viikossa
Näin ei aina ollut
Hyi, miksi piti muuttaa huonompaan päin?
Olen lihonut. Kun ei tarvitse miettiä mitä syö syön huomattavan paljon (vaikkakin sinällään terveellistä). Annoskoot ja ateriamäärät siis päin prinkkalaa kun rahalla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo, että ostetaan myös siivutettua juustoa!
Valion Arki valmiiksi siivutetut juustot on yllätys yllätys nykyään paljon paksummat kuin aikaisemmin. Ennen paketti riitti helposti koko viikoksi, mutta nykyään samanlaisella kulutuksella ei enää riitä kuin 4-5 päiväksi.
Pakkaus edelleen sama 500 grammaa, mutta kun ei pakkauskokoa haluttu muuttaa, niin siivujen paksuutta muuttelemalla saa näppärästi kulutusta kasvatettua. Itse äänestin jaloilla ja ostan muita juustoja nykyään.
Puolikuntoista tavaraa on joka paikka täynnä. Se johtuu siitä, ettei mitään uskalla heittää pois, ei edes rikkinäistä, jos sitä sattuu tarvitsemaan, vaikka ostaisi uuden ehjän. Köyhyys opetti korjaamaan ja säästämään. Mutta nyt olen havahtunut siihen, että elintaso taas laskee, kun kaikki maksut nousevat.
Kuolinpesät ovat osakkaille irtaimiston osalta pelkkä riesa. Täysin priimat kalusteet ja astiat lähtevät usein kaatopaikalle, kun kukaan ei niitä itse halua ja ei jaksa nähdä sitä vaivaa, että myisi. (Jos nyt joku ostaisikaan).
Nytkin meillä on tyhjentämättä asunto, jossa on hyvää Artekin kamaa ja sata metriä laadukasta kirjallisuutta.
Käytettyjä vaatteita ei huoli juuri kukaan, ellei niissä ole jotain aivan spesiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo, että ostetaan myös siivutettua juustoa!
Hassua, että joillekin "elintason nousu" tarkoittaa sitä että ostetaan huonompaa kalliimmalla.
Koventunut ja ylimielinen asenne naapuruston pitkäaikaistyöttömiä kohtaan.
Biojätettä tulee enemmän ja kaapista löytyy useammin pilalle menneiti elintarvikkeita. Myöskään ruokaa ei tule tehtyä kerralla koko viikoksi, ainakaan niin usein kuin ennen.
Parempi wc paperi ja luomutuotteet. Jääkaapissa muutakin kuin valot, ruokaa joutuu myös heittämään bioon. Uudet vaatteet, kun kulkenut vuosia samoissa ja kengät puhki kuluneena
Aloin ostaa parempaa vessapaperia.