Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet asiat, joista huomaa elintason nousseen...

Vierailija
22.09.2019 |

- En osta enää maksamakkaraa pötkössä vaan valmiiksi siivutettuna. Maksan siis enemmän helppoudesta ja siisteydestä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli, että aloin ostamaan parempia elintarvikkeita. Vaikkapa a-luokan nakkeja Pirkkojen ja Rainbown sijaan. Samoin ostan talvellakin suomalaista kurkkua ja tomaattia espanjalaisen sijaan.

Tarjoustalon ja Seppälän vaatteet ovat vaihtuneet merkkivaatteisiin. Auton vaihdoin uudempaan ja matkustelen monta kertaa vuodessa entisen yhden lomamatkan sijaan.

Vierailija
22/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon paisunut kun voi ostaa mitä vaan.

Mulla sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutustottumuksia en ole muuttanut. En osaa. Yhä katson kilohinnat ja vertailen mitä kannattaa ostaa. Vaatteet ovat edelleen samalla periaatteella ostettu, eli mukavimmat ja viihtyisimmät, käytännölliset ja itsestä kivan näköiset, merkillä ei väliä.

Ainoa muutos on, että tilillä lojuu rahaa ja jos tulee yllättävä tarve jollekkin niin voin ostaa sen. Nopeat muutokset ei ahdista ja pystyn elämään tässä hetkessä. Jos kännykkä hajoaa, voin ostaa uuden, voin lähteä matkalle jos haluan, ajaa taksilla jos sataa ja olisi juhliin mentävä. Stressin määrän vähentyminen taitaa siis olla huomattavin pieni asia.

Vierailija
24/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nykyään lounaan ”ulkona” eli työpaikan ravintolassa tai muussa lounasravintolassa. En jaksa pakata eväitä, mikä olisi taloudellisesti paljon fiksumpaa. Toisaalta laiskuus ei ole ainoa syy, onhan se nyt tosi kivaa mennä lounaalle kollegoiden kanssa ja syödä paljon parempi lounas kun omat eväät olisi.

Vaatteissa panostan laatuun enkä osta vaan mahdollisimman halvalla paljon vaatetta, jotta saisin vaihtelua asuihin.

Jos ystävä pyytää istumaan iltaa, niin voin lähteä surutta johonkin parempaan baariin, jossa maksan viinilasista kympin. En vetele mitään pohjia kotona halvemman humalan toivossa. Toisaalta en kyllä juokaan enää sillä lailla humalahakuisesti kuin nuorempana.

Vierailija
25/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käydään kaupassa niin lapsille ei tarvitse sanoa pienistä heräteostoksista enää että mietitään seuraavalla kauppakerralla vaan voi ostaa nekin. Tai kun pyytää lasta hakemaan leipäpussin niin ei tarvitse sanoa että etsi se halvin mahdollinen.

Vierailija
26/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ruokakaupasta yli 1,5 euron tuotteita! Ennen kaikki oli euroshopperia ja halvinta jaskaa, mutta nyt ostan hyvällä omallatunnolla vaikka kahden euron hillon :)

Laitan ruokiin myös entistä enemmän lihaa. Ennen kokkasin neljä annosta yhdestä kananrinnasta, nyt saatan ostaa 300g paketin joko nautaa tai kanaa ja "törsätä" sen yhteen kokkauskertaan (= 4 annosta).

Kodintavaroita tulee ostettua myös uutena, eikä halvimpana risana kirpparituotteena. Viime vuonna ostin uuden kaiuttimen ja oi että on ihanaa kuunnella musiikkia kun äänenlaatu on ihan eri kuin pelkästään läppäristä.

Vierailija
27/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksullisesta päivälehdestä. Voisi käyttää standardimittarina. 

Ehkä yli 40-45 vuotiaiden kohdalla 🤔. En tunne ketään alle 35 vuotiasta joka lukisi maksullista sisältöä.

Vierailija
28/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo, että ostetaan myös siivutettua juustoa! 

Valion Arki valmiiksi siivutetut juustot on yllätys yllätys nykyään paljon paksummat kuin aikaisemmin. Ennen paketti riitti helposti koko viikoksi, mutta nykyään samanlaisella kulutuksella ei enää riitä kuin 4-5 päiväksi.

Pakkaus edelleen sama 500 grammaa, mutta kun ei pakkauskokoa haluttu muuttaa, niin siivujen paksuutta muuttelemalla saa näppärästi kulutusta kasvatettua. Itse äänestin jaloilla ja ostan muita juustoja nykyään.

Olen asunut poissa Suomesta jo pitkään ja kyllä ainakin meidän arkipäivää ovat valmiiksi siivutetut juustot. Juustoja on myynnissä vaikka millaisia, mutta siivutettu on paras ratkaisu. 

Eikö nykyään Suomessa voi enää ostaa juustoa irtomyynnistä siivutettuna? Tapanani oli ostaa Stockan Herkun juustotiskiltä tiettyä juustoa, jonka myyjä siivutti.

Vierailija
29/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo, että ostetaan myös siivutettua juustoa! 

Valion Arki valmiiksi siivutetut juustot on yllätys yllätys nykyään paljon paksummat kuin aikaisemmin. Ennen paketti riitti helposti koko viikoksi, mutta nykyään samanlaisella kulutuksella ei enää riitä kuin 4-5 päiväksi.

Pakkaus edelleen sama 500 grammaa, mutta kun ei pakkauskokoa haluttu muuttaa, niin siivujen paksuutta muuttelemalla saa näppärästi kulutusta kasvatettua. Itse äänestin jaloilla ja ostan muita juustoja nykyään.

Kiitos infosta! Olen etsiskellyt paksuja juustosiivuja, mutta kun Valio perhana meni muuttamaan aiemmat paksut siivut ohuiksi, niin en ole aikoihin enää ostanut valmiiksi siivutettua juustoa. Miksi ostaisin, kun samanlaisia liruja saan omalla höylälläkin? Paksuja siivuja tässä kaivataan, ne eivät menetä pakkauksessa makuaankaan yhtä helposti. Siivujuustohan kuivuu ja pilaantuu helpommin, joten turha on ostaa siivuja, jos niissä on makukin muovinen, kuten usein on. Paksuissa siivuissa aromit pysyvät kuitenkin paremmin, eivätkä tuuletu pois.

Vierailija
30/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö, naaman muotoutuminen juomista,... tyhmyys, organisaation laiskuus,

Vierailija
31/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan köyhänäkään ole pystynyt ostamaan Xtraa tai Rainbow'ta tai vastaavia. Kerran oli pakko, kun ei S-marketissa muuta ollut kuin Xtran vanulappuja. Niillä kun putsasi kasvot illalla niin oli verinaarmuja täynnä. Lasivillaa ne olivat eivätkä puuvillavanua suinkaan.

Olen siis aina elänyt kuin herttuatar, aiemmin se vaan piti tehdä velaksi ja nykyään ei. Minusta jokaisen ihmisen velvollisuus on pitää hyvät ruokakaupat pystyssä ja niiden valikoima hyvänä. Mutta Suomessa on niin kitsasta sakkia, että luksuselintarvikkeita ei paljon tarjolla ole niille, jotka niitä haluaisivat ostaa, kun ei kauppojen kannata niitä pienen menekin vuoksi ottaa valikoimiin.

Leivoksia eivät esimerkiksi Prismat ja Cittarit myy ollenkaan, siis oikeita leivoksia leivostiskistä. Niillä on vain niitä muovirasioihin pakattuja kestoleivoksia, joissa ei ole tuoretta kermavaahtoa, ainostaan lisäaineita.

Laadukkaita tryffeleitä (siis makeisia, ei sieniä) ei myöskään tahdo saada tavallisista marketeista. Ne on palmuöljyfeikkejä, joissa on kaakaovoita minimaalisesti.

Paikallisten panimoiden oluita ei kaupat saamattomuuttaan ota valikoimiinsa, vaan tilaavat mieluummin listalta Koffia tölkissä ja sitten ne samat ulkomaiset Heinekenit ja Peronit.

Vierailija
32/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltan ostaa muutakin margariinia leivänpäälle kuin se Lidlin 0,28€ maksava.

Vierailija
33/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan muutakin juustoa kuin joko kilon oltermannia tai 1,25kg valion arkijuustoa. Vaikka kilohinta onkin melkein tuplaten.

Vierailija
34/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan korkean elintason verrattuna esim. 80-90- lukuihin näkee siitä, että opiskelemaan lähtevä ei huoli mitään vanhoja huonekaluja eikä astioita. Ja että he mieluiten asuvat heti yksiössä kuin vain voivat, vaikka se on paljon kalliimpaa kuin jakaa vuokra yhden tai useamman kanssa. Ja että pitää päästä uuteen asuntoon.

Vierailija
35/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena opiskelijana en käynyt juuri koskaan kahvilassa, jollei joku tarjonnut.

Nyt työssäkäyvänä käyn, eikä tarvitse olla kummoinenkaan syy. Kavereitakin on kiva tavata vaikka kahvilassa.

Vierailija
36/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesät ovat osakkaille irtaimiston osalta pelkkä riesa. Täysin priimat kalusteet ja astiat lähtevät usein kaatopaikalle, kun kukaan ei niitä itse halua ja ei jaksa nähdä sitä vaivaa, että myisi. (Jos nyt joku ostaisikaan). 

Nytkin meillä on tyhjentämättä asunto, jossa on hyvää Artekin kamaa ja sata metriä laadukasta kirjallisuutta. 

Käytettyjä vaatteita ei huoli juuri kukaan, ellei niissä ole jotain aivan spesiaalia. 

Luteiden ym. ötököiden vuoksi en ottaisi ilmaiseksikaan ja köyhä olen.

Vierailija
37/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy kotonani, vaikka asun yksin.

Vierailija
38/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa käydessäni en jaksa enää kantaa juomia mukanani sieltä. Ostan Alkosta mitä tarvitsen.

En enää ota aikaisia tai myöhäisiä lentoja vaan siitä syystä, että säästää muutaman kympin.

Vierailija
39/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennoissa olen valmis maksamaan suorista lennoista toisin kuin nuorena, jolloin pysähdykset oli ok kunhan hinta vain oli halpa. 

Vierailija
40/46 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennoissa olen valmis maksamaan suorista lennoista toisin kuin nuorena, jolloin pysähdykset oli ok kunhan hinta vain oli halpa. 

Itse huomannut saman mutta johtuu kyllä suurimmalta osin siitä että aikaa ei ole samalla tavalla tuhlattavissa kuin nuorempana. Jos on viikko lomaa töistä niin mieluummin käytän siitä maksimaalisen ajan lomakohteessa kuin eri lentokentillä seikkailessa. Aika kun on rahaa nykyään 😉