Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä vanhoille CD- ja DVD-levyille?

Vierailija
21.09.2019 |

Siivoan. Oletteko säästäneet tai mitä olette niille tehneet? Miten niistä pääsee eroon?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia cd-levyjä olen ostanut kirpparilta 0.50 - 2 euron hinnalla :)

Vierailija
62/82 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita kirjastoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttävää että ne jotka hävittävät omansa rupeavat pilkkaamaan että vieläkö joku käyttää niitä ja että ei kai kukaan halua pitää niitä enää nurkissaan. Vaikka itsellänikin on spotify niin tällaisia juttuja lukiessani välillä toivon että se kaatuisi ja cd-levynsä tuhonneille tulisi paha mieli.

Vierailija
64/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaunis näky kun jollain on tuhansia levyjä hyllyissä. Samoin kun on paljon kirjoja esillä

Vierailija
65/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, mutta cd-levyssä on yksi tänä päivänä harvinaislaatuinen ominaisuus; häviötön äänenlaatu.

YouTuben, Spotifyn, Bluetoothin yms. jälkeen ei voi kuin hämmästellä kuinka ilmavasti, vaivattomasti ja puhtaasti cd soi kunnon laitteistolla. Äänen tarkkuus ja läsnäolontuntu pistää haukkomaan henkeä. Noi nettijutut eivät pääse hyvälläkään laitteistolla samaan kuin cd.

Hassua, että 80-luvun tekniikka hakkaa 2010-luvun systeemit 6-0.

Ikävää noissa cd-levyissä on se, että ne vievät tilaa, mutta omakotitalossa se ei ole ongelma.

Vierailija
66/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa tosiaan dvd-levyjen hävittäjät missä voisin netissä katsoa esim pieni talo preerialla, beverly Hills 90210, puhtaat valkeat lakanat, rintamäkeläiset, 7th heaven yms vanhempia sarjoja?

Vierailija
67/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhimmilla cd-levyillä alkaa olla ikää 30 vuotta, edelleen soivat hyvin ja pidän niistä niin sulaa hulluutta olisi tuhota ne. Jääköön lasten tehtäväksi kun aika minusta jättää.

Vierailija
68/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fiksu olisi, myisit vaikka huuto.net verkkokaupassa itse vaikka pakettina, jolloin itse pääset tuotteesta eroon ja samalla jopa tienaat jotakin :) näin itse teen aina ja mukavasti syntyy piilorahaa kassaan.

Vierailija
69/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovinkeräykseen.

Ei kelpaa. Jätteenpolttoon - oli nimitys teillä sitten sekajäte tai polttokelpoinen jäte.

Kui? Nehän on tehty muovista.

Muovinkeräykseen kelpaa VAIN pakkausmuovi.

Kyllä mä oon vienyt sinne aina muutakin muovia. Rikkinäisiä lasten leluja ym. Ei ole kukaan valittanut.

Ei näin! Ottakaa nyt vähän selvää mitä kierrätetään minnekin! Se ei oikeasti ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
70/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta perheriitaa on syntynyt kun puoliso on vaatinut toista hävittämään levyt ja siirtymään spotifyyn?

Vierailija
71/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko miten paljon tympäsee kun pitkään metsästänyt jotain harvinaista vinyyliä. Ja sitten jossain kirpparilla tulee sellainen vastaan mutta sulatettuna kulhoksi tai kellotaulun pohjana.

Vierailija
72/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHAHAHAHAHAHA :.-DDD

Vierailija
73/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän muutamalle DVD-levylle löytyy edelleen käyttöä, jos asentaa vaikka Linuxin. Itse kun olen saanut ilmaiseksi vanhoja pöytäkoneita, niin niihin DVD:llä asentaminen lienee helpointa.

Nopea usb tikku monin kerroin kätevämpi.

Vierailija
74/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kuunnellaan tietysti eikä heitetä roskiin.

Vierailija
75/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita kirjastoon

Vaihtohyllyyn voi viedä jos kirjastossa on sellainen, mutta kirjaston kokoelmiin ei voi lahjoittaa. Syynä tekijänoikeusmaksut.

Vierailija
76/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että cd-levyt vievät liikaa tilaa, niin kannattaa ehkä karsia pois sellaiset levyt, joista ei niin paljon tykkää tai joita ei enää jaksa kuunnella. Ei niitä kaikkia ole pakko heittää menemään.

Vierailija
77/82 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie ne vaikka bussipysäkille tai muulle julkiselle paikalle ja laita päälle lappu "saa ottaa". Sieltä ne todennäköisesti katoavat melko nopeasti.

Bussipysäkit eivät ole mitään rojujen vaihtopisteitä.

Onpa täällä pikkumaista porukkaa. Käsitin, että pysäkki oli lähinnä esimerkki. Voihan ap valita jonkin eri paikan, jos haluaa.

Jep, sepä onkin kätevää jos ihmiset dumpata itselle tarpeetonta tavaraa bussipysäkeille, kadunvaraille, kaupan eteen... laatikollinen cd-levyjä, ikeakassillinen kenkiä, muovipussissa sata vanhaa vauvan bodya, itselle tarpeettomaksi käynyt sohva ja mikro. Tuota kutsutaan roskaamiseksi. Eikä niitä sinne taloyhtiön roskakatokseenkaan saa jonkun muun siivottavaksi keota, ellei siellä ole sovittu kierrätyshylly.

Ei nyt ollut kyse siitä, että kaikkien pitäisi viedä vanhat sohvansa bussipysäkille, vaan siitä miten ap saisi ongelmansa ratkaistua. Tässä luetellaan erilaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
78/82 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt mieleen joku ulkomainen ohjelma. Pariskunta oli muuttamassa yhteen ja nainen valitti miehen isosta levykokoelmasta. Ohjelman juontaja ehdotti / vaati että mies säilyttäisi 10 parasta ja luopuisi kaikista muista. Mies oli todella järkyttynyt.

Vierailija
79/82 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa tosiaan dvd-levyjen hävittäjät missä voisin netissä katsoa esim pieni talo preerialla, beverly Hills 90210, puhtaat valkeat lakanat, rintamäkeläiset, 7th heaven yms vanhempia sarjoja?

Jotenkin arvasin etten tähän tule saamaan vastausta.

Vierailija
80/82 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

cd ja dvd levyt ovat ilmaston kannalta parempia kuin suoratoistopalvelut, ainakin mikäli toistokerrat ovat enemmän kuin yksi.