Mitä tehdä vanhoille CD- ja DVD-levyille?
Siivoan. Oletteko säästäneet tai mitä olette niille tehneet? Miten niistä pääsee eroon?
Kommentit (82)
Kannattaa viedä kierrätyskeskukseen. Sieltä mä käyn ostamassa dvd-levyni.
Ostan dvd:itä, koska harrastan kieliä ja on todella vaikea löytää mitään nettipalvelua, josta saisi katsoa leffoja dubattuna vaikka slovakiaksi. Löysin pari kuukautta sitten Kontista, Herkules-dvd:n jossa oli kielivaihtoehtoina ranska, hollanti, puola, tsekki, unkari ja slovakia. Oli upea löytö kielivalikoimansa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miks cd:t on joillekin niin kauhean vaikeita säilytettäviä. Suhteessa vaikka muumimukeihin paljon helpommin säilytettäviä ja itse ainakin arvostan sitä fyysisen levyn kansitaidetta, kappaleiden sanoja ja tietoja esittäjistä yms.
Tällä hoarder-logiikalla ihan kaikki pitää säilyttää. Mulla oli yli 300 cd-levyä ja laatikollinen dvd-tä. On siinä ihan turhaa raahaamista muutosta toiseen, kun en niitä vuosiin ollut enää kuunnellut. Kopioin levyt digitaaliseksi ja lahjoitin pois.
Ps. Mukeja (ei muumi) tässä taloudessa on 6 kpl. Ei niitäkään tarvitse kymmeniä pitää varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää mielessä että esim spotify ei välttämättä ole ikuiseti olemassa, mutta cd levyt säilyy hyvin.
Esimerkkinä semmoinen palvelu kuin Mix Radio Nokian tiettyjen Lumia mallien ostajilla piti olla ikuinen käyttöoikeus palveluun. Sitten vain yksi kaunis päivä ilmoitettiin parisen vuotta sitten että palvelu suljetaan.
Onkos Spotify muuten tehnyt voittoa yhtenäkään vuonna tähän mennessä? Mulle ei tulisi mieleenkään heittää pois CD-levyjä, tosin olen kopioinut niistä parhaat kappaleet koneelle jota kuuntelen iTunesilla (ikäänkuin greatest hits -kokoelmana).
Lisäksi levyjen äänenlaatu on paljon parempi kuin Spotifyn ilmaisversion, puhumattakaan YouTubesta josta voi tulla mitä tahansa kuraa. Suuri osa jopa laitonta kamaa. Mielenkiintoista nähdä milloin YT aletaan kieltämään eri puolilla maailmaa, Eurooppa taitaa olla ensimmäisten joukossa.
Vastauksena kysymykseen, ei missåän nimessä kannata heittää levyjä pois.
Kyllähän muutamalle DVD-levylle löytyy edelleen käyttöä, jos asentaa vaikka Linuxin. Itse kun olen saanut ilmaiseksi vanhoja pöytäkoneita, niin niihin DVD:llä asentaminen lienee helpointa.
Lahjoita kolmansiin maihin. Matti & Teppo alkais saamaan keikkaa myös Kongosta.
Vierailija kirjoitti:
Nakkasin kaikki CD:t ja DVD:t roskikseen jo vuosia sitten.
Niin, MINÄ heitin sen-ja-sen roskiin jo silloin-ja-silloin, MINÄ seuraan aikaani toisin kuin te, tee sinä heti samoin kuin MINÄ tai nuija oot..
Kummastuttaa tämmöset piiloagressiiviset ihmiset jotka saa jotain katkeraa kiihoketta tavaroiden hävittämisestä ja painostavat vielä muita tekemään kuten HE.
Musiikinharrastajilla on kyllä ne levyt (CD tai vinyyli) ihan varmasti tallessa ja käytössä. Jos noilla levyillä on mielinusiikkiasi, miksi ne pitäisi hävittää? Sama koskee leffoja. Suoratoistopalvelu on kätevä, mutta ei koskaan korvaa fyysistä levyä. Näin ainakin musiikinharrastajien näkökulmasta. En ymmärrä, miksi ne olisivat vanhanaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Laitappa tähän mitä levyjä sulla on. Otan vastaan postikulujen hinnalla, mikäli ovat sellaisia mitä itse kuuntelen.
Elät vain kahdesti, Elvis comeback, 8-pallo, Elysium.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitappa tähän mitä levyjä sulla on. Otan vastaan postikulujen hinnalla, mikäli ovat sellaisia mitä itse kuuntelen.
Siis neljän CD:n takia aloitit tämän ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat on yleensä DVD:llä tai BD:llä.
No ei ollut iso ongelma. Luettelehan samalla ne elokuvatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakkasin kaikki CD:t ja DVD:t roskikseen jo vuosia sitten.
Niin, MINÄ heitin sen-ja-sen roskiin jo silloin-ja-silloin, MINÄ seuraan aikaani toisin kuin te, tee sinä heti samoin kuin MINÄ tai nuija oot..
Kummastuttaa tämmöset piiloagressiiviset ihmiset jotka saa jotain katkeraa kiihoketta tavaroiden hävittämisestä ja painostavat vielä muita tekemään kuten HE.
Vastasin ytimekkäästi ap:n kysymyksiin. Mene heittämään ne pieniksi käyneet kenkäsi pois, taitavat jo puristaa. Ja se on muuten aggressiivinen kahdella g-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut ap, joku vaan sanoi Elviksestä voidaan tykätä. On noita enemmänkin.
Aika harva noita haluaa nurkkiinsa pyörimään.
Meillä on taloyhtiössä kierrätyshuone jossa on useampia hyllyllisiä cd:tä ja dvd:tä ja ne samat ovat pyörineet siellä jo sen viitisen vuotta kun olen tässä asunut. Lisääntyneet vaan.
Kirjat ja muut tavarat kyllä menevät hyvin.
Metalli levyt ainkin myy nykyäänkin hyvin myös cd ja vinyyli painoksina.
Ja ilmeisesti niitä arvostetaan käytettyinäkin, kun olen joskus kirppareita penkonut niin metallialbumeita kovin vähän tarjolla. Ainoastaan kaikista tunnetuimpia löytyy joskus.
Musiikkia arvostaa ihan eri tavalla kun laittaa sen levyn pyörimään ja keskittyy kuunteluun. Spotifyssa ja Youtubessa tulee hypittyä liikaa biisien välillä.
Kirjaston vaihtohyllyyn tai työpaikalle. Yksi idea voisi olla, että kasaat ne, ja otat sitten sivusta kuvan, että siitä näkee mitä cd:tä ja dvd:tä on kyseessä, ja tarjoat niitä vaikka fb:ssä.
Itse olen askarrellut cd-levyistä lasinausia. Kyllä niitäkin vaan kuluu, kun joka päivä käyttää.
Tuossahan nuo olohuoneen kirjahyllyssä ovat, noin 300 cd:tä, 100 dvd:tä ja 50 kasettia. Dvd-laite löytyy ja viimeksi olen katsonut pieni talo preerialla sarjaa (kertokaa mistä netistä se löytyisi katsottavana). Kolmisen vuotta sitten ostin uuden soittimen jolla voi kuunnella radiota, cd-levyjä ja kasetteja. Enkä taatusti hävitä mihinkään näitä.
Kyllä CD-levyille vielä ostajia löytyy, jos hinta on kohdallaan.
Suoratoisto on suatanasta.
Onkos Spotify muuten tehnyt voittoa yhtenäkään vuonna tähän mennessä? Mulle ei tulisi mieleenkään heittää pois CD-levyjä, tosin olen kopioinut niistä parhaat kappaleet koneelle jota kuuntelen iTunesilla (ikäänkuin greatest hits -kokoelmana).