Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan satuttaa itseäni

Vierailija
21.09.2019 |

Olen ollut pitkään masentunut ja olen yrittänyt tappaakin itseni kerran. Miltei onnistuin. Nykyään pelkään kuolemista, mikä on aika ironista historiani huomioon ottaen. Olen ollut pitkään suhteellisen hyvässä henkisessä kunnossa, mutta viime aikoina mieleeni on herännyt ajatuksia itseni vahingoittamisesta. Olen lyönyt itseäni todella kovaa aiheuttaen mustelmia ympäri kroppaani, mutta nyt ajatukseni vaeltelevat viiltelyyn. Toivoisin neuvoja tällaisen toiminnan välttämiseen, sillä en halua aiheuttaa turhaa huolta läheisissäni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt juttelemassa lääkärin kanssa?

Vierailija
2/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä satuta, kadut myöhemmin arpia. Laita vaikka käsi kylmään veteen tai pidä jääpala kädessä kunnes pahin tunne on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko käydä juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa? Minua se auttoi

Vierailija
4/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain keino haluta tuntea olevansa elossa. Mene juoksemaan alasti järveen ja haukkaamaan raikasta happea.

Se ajaa saman asian.

Sinccis

Vierailija
5/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jossain koulussa, voisitko saada apua ensihätään vaikka terkkarilta? Kouluissahan on monesti myös oma psykologi. Töissä voi päästä työterveyteen hakemaan apua.

Osaatko sanoa mistä käänne huonompaan johtuu? Jos on olemassa jokin selkeä syy, pystyisitkö vaikuttamaan siihen, minkä kautta myös olo kohenisi?

Vierailija
6/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt juttelemassa lääkärin kanssa?

Valitettavasti tämä on ihan viimeinen vaihtoehto tilanteessani. Asun todella pienellä paikkakunnalla, joten pelkään ns. maineeni menettämistä. Tämä kuulostaa varmasti ihan pöljältä ja tiedostan sen toki itsekin, mutta olen arvostetussa ammatissa ja täällä juorut leviävät nopeasti. Olen 100% varma, että mielenterveysongelmani leviävät koko kylän tietoisuuteen, mikäli puhun niistä työterveydessä. Se ei auttaisi yhtään tilannettani, päinvastoin. Kiitos kuitenkin kommentistasi.

Vierailija
7/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä satuta, kadut myöhemmin arpia. Laita vaikka käsi kylmään veteen tai pidä jääpala kädessä kunnes pahin tunne on ohi.

Kiitos, tämä oli hyvä vinkki.

Vierailija
8/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa ja oletko joutunut lapsena pahoinpidellyksi tai/ja laiminlyödyksi? Mulle tuli nuorena sama itsetuhoisuus väkivaltaisen lapsuuden takia. 

Vierailija
9/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa ja oletko joutunut lapsena pahoinpidellyksi tai/ja laiminlyödyksi? Mulle tuli nuorena sama itsetuhoisuus väkivaltaisen lapsuuden takia. 

Isäni oli väkivaltainen alkoholisti.

Vierailija
10/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jossain koulussa, voisitko saada apua ensihätään vaikka terkkarilta? Kouluissahan on monesti myös oma psykologi. Töissä voi päästä työterveyteen hakemaan apua.

Osaatko sanoa mistä käänne huonompaan johtuu? Jos on olemassa jokin selkeä syy, pystyisitkö vaikuttamaan siihen, minkä kautta myös olo kohenisi?

Olen valitettavasti jo kouluni käynyt. Vastasin aiemmin, miksi työterveys ei oikeastaan ole vaihtoehto. En tiedä miksi oloni on näin merkittävästi huonompi. Olen toki inhonnut itseäni jo pidemmän aikaa, mutta nämä itseni satuttamisajatukset iskivät jotenkin yllättävästi. Voin rehellisesti sanoa, että pelkään omia ajatuksiani.

Vierailija
11/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile harrastaa itsetyydytystä, sen jälkeen on usein raukea olo eikä tee mieli tehdä mitään, varsinkaan mitään mikä tekee kipeää.

Vierailija
12/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile harrastaa itsetyydytystä, sen jälkeen on usein raukea olo eikä tee mieli tehdä mitään, varsinkaan mitään mikä tekee kipeää.

Kiitos neuvostasi, mutta en oikein näe runkkaamista hyödyllisenä tässä tilanteessa :D

Vierailija
13/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tunteita, joita et ole saanut purettua. Aloita vaikka ihan vain sanoittamalla itsellesi tämän hetkisiä tunteita. "minusta tuntuu pahalta. Niin pahalta että haluaisin satuttaa itseäni" ja jatka siitä. Itse koin sen auttavan. Sanoitan paljon tunteitani ääneen. Silloin ne ei paisu niin mahdottomiin mittoihin vaan tunteet tulee kuulluksi.

Vierailija
14/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus kirjoitti:

Sinulla on tunteita, joita et ole saanut purettua. Aloita vaikka ihan vain sanoittamalla itsellesi tämän hetkisiä tunteita. "minusta tuntuu pahalta. Niin pahalta että haluaisin satuttaa itseäni" ja jatka siitä. Itse koin sen auttavan. Sanoitan paljon tunteitani ääneen. Silloin ne ei paisu niin mahdottomiin mittoihin vaan tunteet tulee kuulluksi.

Kiitos, tuo oli oikeasti mielenkiintoinen kommentti. Yritän toimia jatkossa noin. Hassua tajuta, kuinka merkityksellistä tunteiden ja tuntemuksien sanoittaminen voi olla.

Vierailija
15/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö hakemaan apua jostakin lähistön suuremmasta kaupungista? Suosittelen terapiaa. Oletkin saanut täällä jo hyviä vinkkejä siitä mitä tehdä. Viiltelystä voi tulla myös riippuvaiseksi, joten älä lähde sille tielle. Katso www.mielenterveystalo.fi ja sieltä viiltelyn omahoito!

Vierailija
16/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tappaisit itsesi, et voisi enää koskaan elää. Mutta jos elät, niin saat silti joskus kuolla. Siihen ei ole kiire.

Vierailija
17/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus kirjoitti:

Kiitos, tuo oli oikeasti mielenkiintoinen kommentti. Yritän toimia jatkossa noin. Hassua tajuta, kuinka merkityksellistä tunteiden ja tuntemuksien sanoittaminen voi olla.

Jatkan vielä. Olen nimittäin itseni lyömisen lisäksi purrut itseäni niin kovaa että jäljelle on jäänyt kammottavia mustelmia. Kuinka minun kannattaisi toimia, kun sanoittaessa tuntemuksiani koen minuuteni vastenmieliseksi? Tunnen suoranaista vihaa minuuttani kohtaan. Haluaisin hävittää kaiken itseeni liittyvän tältä planeetalta.

Vierailija
18/18 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/itsearviointi_omaapu/oma-apu/va…

Tässä sulle vielä suora linkki! T. edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi