Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä ei ole tekemistä

Ahdistunut
21.09.2019 |

Aloitin elokuun alussa pienessä työyhteisössä hanketyön. Työn piti olla vakituinen, mutta muuttuikin kesken rekryprosessin määräaikaiseksi. Se on nyt se ja sama koska 7 työviikon jälkeen olen ollut 4 viikkoa ahdistunut ja itkuinen - mitä en tietenkään normaalisti ole.

Töitä minulla ei tänä aikana ole ollut kuin 10-20 tuntia. Muun ajan olen esittänyt tekeväni jotain. Esimiestä ja työpariani ei ole kiinnostanut ollenkaan tämä hanke, jota vetämään minut palkattiin. Olen tehnyt sen mitä olen voinut. Yhteistyökumppani mm vetäytyi kuviosta ja tätäkin tapaamista jouduin odottamaan kolme viikkoa.

Esimies on laittanut minut mm. tarkistamaan pattereita. Satunnaisesti olen tulostellut esitteitä. Tutustumiskäynneille jne vierailuille en saa yksin lähteä (tutustumaan muihin vastaaviin hankkeisiin), ainoastaan työparin kanssa tai kolmistaan. Työpari sai lähteä kotiin tekemään etätöitä, minä en saanut lupaa lähteä kahvilaan kirjoittamaan koulutukseen liittyvää oppimispäiväkirjaa.

Hankkeesta en saa puhua hanke-nimellä, etteivät ihmiset pelästy. Pullapitkoakaan en saa ostaa palavereja varten ilman, että siitä yhdessä sovitaan. Kattaukseen laitoin väärät kupit: ei mukeja vaan minun piti kattaa kahviastiasto.

Summa summarum. Olen ahdistunut ja itkuinen. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Olen harkinnut työsuhteen purkamista koeajan lopulla, karenssin uhallakin.

Pelottaa vain, etten saa ikinä uutta työpaikkaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joudut odottamaan seuraaviin vaaleihin. Kansanedustajan eroaminen eduskunnasta ei ole helppoa. Asetu siis uudelleen ehdolle Kokoomuksen listoilta seuraavissa vaaleissa ja keksi itsellesi jotain kivaa tekemistä siihen asti.

Vierailija
22/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä,miten tällaista voi olla, kun esim terveydenhuollossa on sitten liian vähän väkeä töissä. Prioriteetit vinksallaan?

Kyllä tämmöisen menon pitää loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä,miten tällaista voi olla, kun esim terveydenhuollossa on sitten liian vähän väkeä töissä. Prioriteetit vinksallaan?

Kyllä tämmöisen menon pitää loppua.

Niin pitäisi loppua, vaan ei lopu. Suomessa olisi paljon enemmän työttömiä, mutta näitä julkisen puolen suojatyöpaikkoja tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon.

Vierailija
24/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin kanssasi paikkaa heti. T. Lähihoitaja vanhusten palvelutalossa.

Vierailija
25/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ns. itsetekevä työ, siis jossa sinulla ei ole roolia, tuo työ tuo kuitenkin

tulosta, ja tulosta tarvitaan jotta tuo sinun tekemäsi työ kannataisi ja sitä

työtä kannattaa kunnioittaa jotta tuo työ kannattaisi, siis ole rauhaisin mielin,

meitä on muitakin joilla ei ole töitä.

Vierailija
26/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka ovat vaihtamassa paikkaa kanssani heti, eivät kyllä ymmärrä yhtään millaista on istua 8 h päivässä tietokoneen ääressä tekemättä mitään - esimiehen vieressä!!!

Ensisijaisesti minä haluan tehdä töissä töitä. Voisin kestää tilanteen, jos olisi edes oma työhuone. Mutta ei, me kolme istumme samassa työhuoneessa, joka toimii myös keittiönä/taukotilana.

Kiitos asiallisille kommentoijille, teistä on ollut apua! Olen ihmisenä sellainen, että tarvitsen paljon tekemistä. Jos sitä ei ole, tilanne ja tunteet menevät liiaksi ihon alle.

AP

Vierailija
27/28 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea lukemaan vaikka kirjoja sellaisina hetkinä kun ei ole mitään tekemistä. Ota asenne, että suunniteltu projekti ei nyt ehkä toteudukaan, mutta palkka kuitenkin juoksee ja näyttää hyvältä cv:ssä kun on jotain hommia (näennäisesti) tehnyt.

Jos haluat oppia lisää, niin etsi netin kautta lisää tietoa vastaavista hankkeista, lue raportteja tai perehdy organisaationne sisäiseen verkkoon. Tee kaikki mahdollisimman hitaasti ja rauhallisesti, venytä ruokatunteja jne.

Vierailija
28/28 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinnikkäästi vaan loppuun ja hae samalla koko ajan uutta työtä. Olin kolme vuotta työssä, jossa pääasiassa tuijotin kelloa. Aika kului rasittavan hitaasti.

Tämä on niin yleistä varsinkin julkisella puolella. Eräs valtion firma joka on sellainen, että siellä ei tehdä töitä on Gasum. Tiedän asian entisenä Gasumin työntekijänä.

Lieneekö entisen asennus/kunnossapitopuolen, joka eriytettiin eri firmaan, meno samanlaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi