Luuletteko, että jossain vaiheessa ihmiset lopetetaan kuin eläimet?
Kun yhteiskunnalla ei ole jatkossa varaa maksaa eläkkeitä eikä terveydenhoitoa, niin sitten ihmiset vaan lopetetaan, kun ovat liian vaivaisia?
Kommentit (41)
Toivoisin saavani asiallisen lopetuksen jos sairastun johonkin kivuliaaseen etenevään parantumattomaan tautiin, tai joutuisin vaikka Parkinsonin taudin vuoksi tutisemaan sängyn pohjalla liikunta-, puhe- ja vuosikausia. T:vanhainkodeissa keikkaa tehnyt.
No, toivottavasti. Aika harvan elämä on enää elämisen arvoista kun on todella vaivainen, kipeä, yksinäinen, ei pärjää ilman apua, ja niin edelleen. Itse ainakin toivon, että eutanasia olisi sallittu kun itse olen siinä tilanteessa, ettei elämäni ole enää elämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Pidätyskyvyttömänä
Nii, kun poliisi tulee liian vanhaksi.
Toivottavasti minut ainakin lopetetaan sitten kun olen niin vanha ja sairas etten tajua enää mistään mitään.
Kyllä. Kuten tämäkin ketju osoittaa, sitä toivotaan. Kunhan eutanasia sallitaan, alkaa tuo touhu.
Käyttäkää nyt järkeänne ja sanokaa iso ei.
Inhimillisempää on lopettaa kituva ihminen eikä pitää väkisin hengissä.
Ei kai nyt sentään kaikkia ihmisiä, mutta ehkä osa. Kaikki lähtee epäinhimillistämisestä. "Tuo ei ole edes ihminen, joten eipä ole väliä vaikka kuolisi."
Ei ole mahdotonta manipuloida ihmiset näkemään joku epäihmisenä. Yksi keino vaikuttaa ihmisiin on vain toistaa samaa asiaa mahdollisimman paljon. Jotkut ihmiset lähtevät siihen toisteluun mukaan tajuamatta, minkä pelinappuloita ovat.
Lääkäriin tulee tuoli, jossa olet käsi-ja jalkaraudoilla kiinni tutkimuksen ajan. Jos löytyy sopiva vaiva niin armomurha toteutetaan saman tien.
Vaara on suuri. Ja sehän menee niin että sairaille/vanhoille sanotaan: "Eikös elämäsi ole kurjaa, et pysty nauttimaan enää elämästä. Eikös olekin kaikille parempi, myös itsellesi, että kuolet...".
Tätä on tullut joskus mietittyä esim siinä muodossa, että jos saisin vaikkapa syöpädiagnoosin, mitä kirjauttaisin hoitotahtooni.
Vierailija kirjoitti:
Vaara on suuri. Ja sehän menee niin että sairaille/vanhoille sanotaan: "Eikös elämäsi ole kurjaa, et pysty nauttimaan enää elämästä. Eikös olekin kaikille parempi, myös itsellesi, että kuolet...".
Jep. Tällaiseen painostuseen se menee, jos Raamatun sana ja ihmisen arvo unohdetaan :( Tästä on kokemusta, kysykääpä vaikka hollantilaisilta vanhuksilta. Kauhea syyllisyys, kun haluaakin elää, vaikka onkin vanha ja sairas.
Toivottavasti lopetetaan. Puolet koko planeetan väestöstä pois. Ja m i n ä saan päättää ketkä!
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin tulee tuoli, jossa olet käsi-ja jalkaraudoilla kiinni tutkimuksen ajan. Jos löytyy sopiva vaiva niin armomurha toteutetaan saman tien.
Ei lääkärit enää nykyään tutki mitään. Kun menet vastaanotolle niin sinunhan pitää jo itse valmiiksi tietää mikä vaivaa.
Rumaa miestä kukaan ei kaipaa nuorena eikä vanhana. Voisi perustaa lopetuspalvelun, jonne voi sitten ilmoittaa, kun haluaa lopullisen niitin.
Viimeinen laskuvarjohyppy -ilman varjoa, ihan ok, jos on siinä kunnossa.
Sinccis
Joko saappaat jalassa, tai sitten tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Elämän kiertokulkua.
Se olisi kieltämättä inhimillisempää kuin makuuttaa vuosikausia jossain vainhainkodissa, missä hoitajat käy kerran päivässä vaihtamassa vaipat ja sitten taas jatketaan kuoleman odottelua.