Mikä tapahtuma/asia on eniten muuttanut elämääsi paremmaksi?
Jos ei oteta huomioon niitä yleisempiä syitä kuten lapsen syntyminen tai oikean kumppanin löytyminen. Itselläni se oli ulkomaille muutto.
Kommentit (41)
Aina vaikeiden ihmissuhteiden jättö. Olen alkanut epäilemään, että vika on minussa, mutta...
- mielipuolisen isän luota lähtö
- entisten kaverisuhteiden hiipuminen
- äiti tippui elämästä huomaamatta
Pelkäsin eniten irtipäästämistä joka kerta. Minä rakastin heitä kaikkia. Rakastan yhä, mutta en voi elää heidän kanssaan. Seuraan kuitenkin sivusta ja toivon parasta heille omilla poluillaan. Itsestäni nuo suhteet söivät kaiken. Olin riippuvainen vanhemmistani ja he käyttivät sitä hyödykseen. Kuvio toistui kaverisuhteiden kanssa. Oli mielivaltaista eristämistä ja yksinjättämistä. Kaikkien suhteiden kulmakivinä oli minun nöyryyttämiseni.
Nyt olen yksin. Sitä pelkäsin eniten. Muttat tämä ei ole ollenkaan niin kamalaa kuin kuvittelin. Parempi oikeasti yksin kuin itselle huonojen ihmisten kanssa. Olen saanut itseni takaisin.
Mullakin ulkomaille muutto ja millaiseksi elämäni sen takia muovautui.
Niin typerältä kuin se kuulostaakin, niin viime kesältä Rammsteinin Ratinan keikka muutti elämäni huomattavasti parempaan suuntaan.
Takana on muutama todella raskas vuosi ja heinäkuun lopulla alkoi vihdoin vaikuttamaan siltä, että nyt elämä tasaantuu. Oli jotenkin puhdistava kokemus huutaa keikalla kaikki patoumat ulos, keksittyä vain hetkeen ja nauttia elämästä.
Tuo keikka jotenkin auttoi päästämään irti jatkuvasta stressistä ja sysäsi uuden elämän alkuun.
Joogan ja sitä myötä meditoinnin aloittaminen. Tämä on tuonut uskomatonta mielenrauhaa ja pystyn hillitsemään negatiiviset tunteeni paljon paremmin. Meditoinnoin kautta olen löytänyt ns. oman itseni ja osaan huomata mitkä asiat eivät palvele omaa tarkoitustani ja osaan myös ottaa oikeat askeleet parantaakseni elämäni epäkohtia.
Tietotekniikan tulo arkielämään ja Internetin käytön yleistyminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin typerältä kuin se kuulostaakin, niin viime kesältä Rammsteinin Ratinan keikka muutti elämäni huomattavasti parempaan suuntaan.
Takana on muutama todella raskas vuosi ja heinäkuun lopulla alkoi vihdoin vaikuttamaan siltä, että nyt elämä tasaantuu. Oli jotenkin puhdistava kokemus huutaa keikalla kaikki patoumat ulos, keksittyä vain hetkeen ja nauttia elämästä.
Tuo keikka jotenkin auttoi päästämään irti jatkuvasta stressistä ja sysäsi uuden elämän alkuun.
Ei kuulosta ollenkaan typerälle, päinvastoin. Taiteen tehtävä on nimenomaan päästä sisälle ja sen avulla käsitellä ja huomata että tämä kaikki on normaalia ja ikäänkuin nollata se mistä on kyse. Olin itse keikalla myös ja se oli elämys. Rakastan taidetta, se on antanut niin paljon elämässä ja oikeastaan on koko elämä.
No tämä liittyy vahvasti kumppaniin, koska hänen takiaan muutin ja hän on suuri tekijä siinä miksi olen niin onnellinen täällä, mutta siis ulkomaille muutto noin 2 vuotta sitten. Se on ylipäätään tuonut monia positiivisia asioita - entistä mieleisemmän duunin, uusia ihania ystäviä jne. Olen myös oppinut itsestäni ja elämästä/maailmasta yllättävänkin paljon.
N29
Itselläni dramaattisimman muutoksen psykofyysisessä hyvinvoinnissa on aiheuttanut alkoholin käytön lopettaminen, by far. Mutta aiemmin tosiaan lutrasin sen aineen kanssa keskimääräistä rankemmin...
Kun saatiin ensimmäinen kaukosäätimellä toimiva telkkari. Olin vielä lapsi silloin mutta oli se iso muutos parempaan suuntaan. Seuraava parannus olikin netti. Siinä ne elämää parantaneet muutokset olikin.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kokemus Rammsteinista. Rammsteinin keikka oli hyvä tapa lopettaa vuosien paskamyrsky ja siirtyä uuteen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kokemus Rammsteinista. Rammsteinin keikka oli hyvä tapa lopettaa vuosien paskamyrsky ja siirtyä uuteen elämään.
Oli kyllä hyvä keikka, olin siellä lapsen kanssa. Tulee hyvät fiilikset vieläkin, kun näkee stadionin.
Se, että voisin ajatella, että minulla on ollut jotain annettavaa. Mikäli se pitää paikkansa.
Se, että kun aloitin yliopisto-opinnot, ostin heti pienen asunnon hyvältä paikalta, vaikka jouduin ottamaan lainaa niin paljon kuin suinkin irtosi ja lyhennysten kanssa painiminen opiskeluaikana oli todella haastavaa. Monta muuta asiaa on mennyt elämässäni niin, että en tiedä missä nyt olisin, ellei minulla olisi tuon asunnon tuomaa turvaa takataskussa. Uskallan ottaa enemmän riskejä ja yrittää luovillakin ratkaisuilla pyrkiä pois hankalasta tilanteestani, kun tiedän että en tule kuitenkaan jäämään puille paljaille.
Sain vihdoin töitä työttömyysjakson jälkeen. On kuin taakka olisi nostettu harteiltani. Oli henkisesti todella rankkaa aikaa.
Vähensin työtunteja reilusti. Nyt jaksaakin jotain työpäivän lisäksi, tosin rahat ovat tiukilla.
Se, että aloin hyväksyä itseni.