Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Marjastaja venäytti selkänsä - Meni lääkäriin - seuraus: alaraajahalvaus ja 72 000 euroa oikeudenkäyntikuluja

Vierailija
21.09.2019 |

Iso peukku suomalaiselle terveydenhoidolle

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoittava esimerkki meille kaikille, että parempi vaan ottaa kiitollisena vastaan kaikki hoitovirheet.

Kysymyksessä ei ole hoitovirhe vaan hoidosta johtuva komplikaatio. Lehtijutun  mukaan riski oli potilaalla tiedossa etukäteen.

Vierailija
22/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole potilasvahinko vaan komplikaatio. Komplikaatio voi tulla vaikka kaikki tehtäisiin määräysten mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit pitäsi laitta maksamaan virheistään. En nyt muista kuka oli kyseessä mutta 1800-luvulla Amerikan länsiosissa ns. villässälännessä. Eräs tunnettu revolverisankari meni hammaslääkäriin hammassäryn vuoksi. Hammaslääkäri poisti erehdyksessä väärän hampaan. Potilas ei ollut kovin ymmärtäväinen vaan istutti hammaslääkärin tämän tuoliin ja kiskoi tältä kolme hammasta. Tuossa tapauksessa lääkäri kantoi todella vastuun. Ties kuinka monta kertaa oli tyrinyt mutta nyt sattuikin pahasisuisempi potilas. Sitä en muista eikä tarina tainut kertoa maksoiko asiakas hammaslääkärin palkkion.

Vierailija
24/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit saa tehdä hoitovirheitä ihan rauhassa. Sen, minkä itse ajattelisi olevan hoitovirhe, onkin vain riski, joka täytyy ottaa, jos suostuu hoidettavaksi.

Sairauteni hoidossa sattui niin paljon pienempiä mokia, että ymmärsin kieltäytyä rankaleikkauksesta, jossa olisi ollut halvaantumisriski. Koska riskistä kerrottiin, mikään vakuutuskaan ei olisi mitään korvannut.

Nyt liikun vaivalloisesti ja elän kipujen kanssa, mutta liikun kuitenkin ja se on minulle tärkeää.

Suosittelen kuuntelemaan tarkkaan mitä teille sanotaan ennen leikkausta ja miettimään, mihin suostutte.

Jos huonosti käy, niin yksin jäätte ja ilman apua ja korvauksia.

Reiluuden nimissiä on sanottava, että lääkärit kyllä aivan varmasti yrittävät parhaansa ja hekin ovat ihmisiä. Ihmiset tekevät virheitä toimiessaan jatkuvasti ja suurin osa virheistä on niin mitättömiä, ettei niitä huomaa kukaan. Jos lääkäreiltä otettaisiin tahattomista virheistä ja vahingoista luvat pois, meillä ei olisi enää yhtäkään lääkäriä. Tulevaisuudessa kirurgiassa robotiikka tulee avuksi vähentämään leikkausvirheitä. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä aiemman kommentoijan kanssa, että potilaan olisi tullut ainakin vähintään saada oikeuskulut anteeksi.

Vierailija
25/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää tiedä, miten enää suhtautua lääkäreihin.

Menin päivystykseen, koska minulla oli monta päivää ollut voimakkaita, eri puolille keskivartalon säteileviä kipukohtauksia. Päivystävä lääkäri väitti, että toinen kehooni ei toimi. Jouduin keskussairaalaan, josta minut passitettiin terveenä mutta luulotautisena kotiin.

Kivut jatkuivat. Loppujen lopuksi minut tutki kaikenkaikkiaan kuusi eri lääkäriä, jokaiselta ero diagnoosi. Lopulta jouduin kipujen vuoksi leikkaussaliin, sillä kertaa diagnoosi oli umpilisäkkeen tulehdus. Leikkauspöydällä syyksi osoittautui kysta munasarjoissa.

Minulla on myös kokemusta hammaskivusta, jonka syyksi yksi hammaslääkäri väitti, että minulla on liian iso kieli. Toinen sitten totesi, että syynä oli juurihoito vaativa hammas.

Oikeasti en tiedä, koska lääkäriin voi luottaa ja koska ei?

Vierailija
26/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotiikka avuksi leikkaussalissa? Joo, tuttavani oli tällaisessa robottileikkauksessa, josta piti toipua kahdessa viikossa.

Tietokoneteknisen virheen vuoksi hän ei nyt ehkä tule työkuntoiseksi edes vuodessa.

Vierailija
27/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että komplikaatioita tulee. Jotenkin sitä vaan miettii, että jos leikkauksen jälkeen tilanne on pahempi siitä voisi potilas ansaita jonkin korvauksen ilman, että kyse täytyy olla virheestä. Näin minun oikeustajulla.

Vierailija
28/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit saa tehdä hoitovirheitä ihan rauhassa. Sen, minkä itse ajattelisi olevan hoitovirhe, onkin vain riski, joka täytyy ottaa, jos suostuu hoidettavaksi.

Sairauteni hoidossa sattui niin paljon pienempiä mokia, että ymmärsin kieltäytyä rankaleikkauksesta, jossa olisi ollut halvaantumisriski. Koska riskistä kerrottiin, mikään vakuutuskaan ei olisi mitään korvannut.

Nyt liikun vaivalloisesti ja elän kipujen kanssa, mutta liikun kuitenkin ja se on minulle tärkeää.

Suosittelen kuuntelemaan tarkkaan mitä teille sanotaan ennen leikkausta ja miettimään, mihin suostutte.

Reiluuden nimissiä on sanottava, että lääkärit kyllä aivan varmasti yrittävät parhaansa ja hekin ovat ihmisiä. Ihmiset tekevät virheitä toimiessaan jatkuvasti ja suurin osa virheistä on niin mitättömiä, ettei niitä huomaa kukaan. Jos lääkäreiltä otettaisiin tahattomista virheistä ja vahingoista luvat pois, meillä ei olisi enää yhtäkään lääkäriä. Tulevaisuudessa kirurgiassa robotiikka tulee avuksi vähentämään leikkausvirheitä. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä aiemman kommentoijan kanssa, että potilaan olisi tullut ainakin vähintään saada oikeuskulut anteeksi.

En usko, että lääkärit julkisella puolella edes panevat parastaan! Vai miksi samalla lääkärillä yksityisvastaanoton leikkaukset onnistuu, mutta julkisen puolen ei?

Väistämättä vaikuttaa siltä, että panostaa enemmän yksityisellä sektorilla.

Vierailija
29/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se lääkäreiden työ on. Vahinkoja ja ei-toivottuja tuloksia voi sattua. Potilaalle kurjaa, mutta sellaista tuollainen työ on.

30/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä? Kaikkeen liittyy riskejä ja laiminlyöntiä tai virheellistä hoitoa ei ole tapahtunut. Miksi se olisi terveydenhuollon syy? Tai oikeuden? Tuskin terveydenhuolto on sinne oikeuteen lähtenyt.

Itse olen.valinnuy leikkaamattomuuden ja ihmiset eivät voi sitä käsittää. Täälläkin asiaani on puitu ja monet ovat käskeneet varmuuden vuoksi leikkaukseen. (Kasvain pahassa paikassa). Meillä on valinnan vapaus.

Vakuutukset ovat siitä hyviä, että niistä.usein saa niitä kipurahoja, joita tuolekin miehelle kärsimysten takia kuuluisi.

Lue uutinen ennenkö alat ulisee!

Eli potilasta ei informoitu tarpeeksi riskeistä, ja nyt pestään kädet ja piilotetaan maton alle.

Vierailija
31/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että lääkärit julkisella puolella edes panevat parastaan! Vai miksi samalla lääkärillä yksityisvastaanoton leikkaukset onnistuu, mutta julkisen puolen ei?

Väistämättä vaikuttaa siltä, että panostaa enemmän yksityisellä sektorilla.[/quote]

Jos pystyt todistamaan tuon, ota yhteys Valviraan.

Vierailija
32/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeudenkäyntikuluille ei määrätä jotain ylärajaa, esim. 10.000 euroa? Siitäkin varmaan tuntipalkkaa jäisi ja tavallisillakin ihmisillä olisi varaa saada oikeutta itselleen.

Meillä on varmaan ihan eri käsitys tavallisesta ihmisestä, kun minä en pystyisi tuollaisia kuluja maksamaan millään.

Vierailija
33/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Reiluuden nimissiä on sanottava, että lääkärit kyllä aivan varmasti yrittävät parhaansa ja hekin ovat ihmisiä. Ihmiset tekevät virheitä toimiessaan jatkuvasti ja suurin osa virheistä on niin mitättömiä, ettei niitä huomaa kukaan."

Tiedätkö, kuinka suuri osa lääkäreistä on työssä esim humalassa? Muut työntekijät suojelevat ja puolustavat.

Virheet ovat usein raskaita potilaille, vaikka muut ei niitä huomaa.

Varsinkin pienillä paikkakunnilla lääkärit saa tuhertaa yksinään ja hoitajat peittelee virheet.

Erittäin karkea tapaus sattui pienen kunnan tk-sairaalassa, jossa ikäihmisiä hoidossa.

Samalla huutia hoitajille, jotka varastavat potilaille tarkoitettuja kipulääkkeitä, koska itse ovat niihin koukussa! Vieroituksen jälkeen kehtaavat tulla julkisuuteen kuin kaikki olisi anteeksisaatu. Ihan kuin nämä pöljät ei ymmärtäisi millaisia ylimääräistä kärsimystä ovat aiheuttaneet saattohoitopotilaalle, jolta ovat vieneet kipulääkkeet.

Olette alinta saastaa. Teillä ei ikinä pitäisi olla mitään asiaa hoitotyöhön.

Vierailija
34/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella sektorilla potilas on tietyssä mielessä rasite. Lääkäri saa tietyn kuukausipalkan, ja mitä enemmän potilaita käy, sen pienempi palkkio on per potilas. Palkka kun ei kasva hoidettujen potilaiden mukaan. Resurssipula on myös älytön, julkiseen terveydenhoitoon syydetään tolkuttomat määrät verorahoja, ja sekään ei riitä väestön vanhetessa ja kaivatessa vielä enemmän julkisen terveydenhuollon palveluita. Tämä taas johtaa järjettömiin työvuoroihin ja työvuoron päälle päivystysvalmiudessa olemiseen, niin että saatat joutua tekemään vaativaa leikkausta työvuoron päälle..

Suomen väestörakenne ja maantiede on myös vaikeaa; julkiset palvelut, tiet, kaikki pitäisi pitää kunnossa samaan aikaan kun työssäkäyvä väestönosa vähenee syntyvyyden laskiessa ja väestön vanhetessa.

35/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään toopea ei kukaan sinne metsään pakottanut.

Vierailija
36/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Tätäkään toopea ei kukaan sinne metsään pakottanut.

Susanna antoi silti vihjeen

Vierailija
37/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella hoidetaan kaikista potilaista ne haastavimmat tapaukset, joit yksityinen ei riskien ym. vuoksi hoida/leikkaa. Yksityinen puoli hoitaa helpot ja riskittömimmät tapaukset vain, muut hekin lähettävät julkiseen hoitoon. Tästä voi vetää tuon yllä olevan johtopäätöksen jos ei huomioi potilasvalintaa. Tai huomata totuuden että yksityiset varmistelevat selustaansa ja tulojansa vain helpoilla toimenpiteillä ja helpoilla potilailla, julkinen saa kaiken kuran niskaansa koska joutuu hoitamaan ne kaikista vaikeimmat tapaukset jotka eivät oletettavastikaan tule päättymään hyvin.

Vierailija
38/38 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin hommia ei tekis enää kukaan jos hoitovirheistä hirtettäisiin. Saati sitten komplikaatioista jotka tosiaan ovat toimenpiteen tiedossa olevia riskejä. Tervetuloa vaan kokeilemaan lääkärintyötä jos uskotte itse olevanne erehtymättömiä. Mutta oikeudenkäyntikulut kieltämättä kohtuuttomat. Miksi tässä ketjussa haukutaan vain lääkäreitä eikä asianajajia, joiden palkkiot ovat yleisestikin ottaen ihan silmitöntä kiskontaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän