Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä vuoden sijoittaja. Kertoo olevansa säästeliäs. Mua taas harmittaa, ettei köyhä pysty säästämään. Linkki

Vierailija
21.09.2019 |

https://www.iltalehti.fi/taloussankari/a/63b19f79-13cc-46c8-a51f-72caca…

Harmittaa, kun en pysty säästämään yhtään. Minusta jokaisella pitäisi olla mahdollisuus säästämiseen, jos oikein kituuttaa. Olen työtön. En saa edes toimeentulotukea, kun on aiemmalta ajalta ( hyvin pieni) omaisuus.

Ja jos joku työssäkäyvät on nyt järkyttynyt, että työttömälle tietenkin kuuluu vain välttämätön hengissä pysymiseen, niin hänelle sanon, että antakoot työpaikkansa minulle! (on yo-tutkinto ja eräs yliopistotutkinto)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin nuo ahneet oikein keräävät tuota rahaa? Miksi sitä ei käytetä, vaan makuutetaan tileillä ja sijoitetaan, että saadaan aina vain lisää tileille homehtumaan? Toivottavasti tulisi pörssiromahdus vuoden 1929 tyyliin. :D

Nimenomaan ei maakuuteta tileillä kun sijoitetaan. Ne ovat toisensa poissulkevia. Pörssiromahdus ei mitään haittaa, jos ei ole myymässä, vaan silloin voi ostaa hyvää halvalla. Harvoin niitä tilaisuuksia on.

Vierailija
22/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka köyhä pystyisi sijoittamaan.

Ainakin minä olen pystynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pystyy säästämään, summat vaan on erilaiset.

Ap:n tuloilla tuskin pystyy tähän kyllä ollenkaan, päinvastoin syö varmaan niitä vähäisiä säästöjään 🙄

Kiitos, juuri näin on.

Ap

Vierailija
24/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodenvaihteessa pienimmät tuet nousevat 20 euroa, sen pistät aina säästöön.

Olisipa tuo nousu edes päivässä, mutta se on kuukaudessa.

Aivan mitätön nousu. Hädin tuskin korjaa hintojen nousua. Reaalitulot ei nouse thömarkkinatukilaisella.

Vierailija
25/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta ei oikeasti pysty säästämään mitään. Asumme vieläpä vanhassa ok-talossa, jota pitäisi pystyä pitämään kunnossa. Emme saa edes asumistukea siihen. (katsoin laskurilla)

Itse olen työmarkkinatuella ja mies vajaa 2000 palkalla. Hän sai juuri määräaikaisen työpaikan. Me ollaan molemmat akateemisia. Toinen lapsemme asuu vielä kotona.

Vierailija
26/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuodenvaihteessa pienimmät tuet nousevat 20 euroa, sen pistät aina säästöön.

Olisipa tuo nousu edes päivässä, mutta se on kuukaudessa.

Aivan mitätön nousu. Hädin tuskin korjaa hintojen nousua. Reaalitulot ei nouse thömarkkinatukilaisella.

No miksi et sijoita ja hanki sitä kautta lisätuloja. Ainiin, Se hyöty ei tule ilman vaivannäköä ja heti...

Vierailija
27/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan oikeasti akateeminen ei kyllä mainitse olevansa lisäksi ylioppilas 😂. Sama kuin kertoisi suorittaneensa peruskoulun. Ts ei niitä alempia perustutkintoja kerrota, jos on jo maisteri. Taitaa olla käytynä vain elämän kova korkea koulu.

Vierailija
28/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä aloitin satkulla per kk 10 vuotta sitten ja yhden 3000 kertasijoituksen olen tehnyt lisäksi muutama vuosi sitten. Nyt on salkku 24000. Eli omaa rahaa 15000, lopusta tietty menee vero jos tarvii realisoida.

Ei tarvi laittaa kymppitonnia vuodessa.

Aloitin saman myös 10v sitten ja salkun arvo on yli 60t€. Laitoin joka kk 150€ ja veronpalautukset ja jotain ylimääräisiä rahoja mitä yli jäi. Ja tosiaan pienestä palkasta, 1800€/kk bruttona. Ap:llä ihan eri tilanne kun elää työmarkkinatuella.

Vierailija
29/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan oikeasti akateeminen ei kyllä mainitse olevansa lisäksi ylioppilas 😂. Sama kuin kertoisi suorittaneensa peruskoulun. Ts ei niitä alempia perustutkintoja kerrota, jos on jo maisteri. Taitaa olla käytynä vain elämän kova korkea koulu.

Hahaa. Meinasin laitta ensin, että olen ylioppilas, mutta sitten päätin kuitenkin laittaa lisäksi, että olen myös yliopistosta valmistunut. En vaan tullut poistaneeksi tuota ekaa. (nykyään voi sitä paitsi valmistua yliopistosta ilman yo-tutkintoa)

En halua, että mua tunnistetaan täällä ja en yleensä tykkää laittaa kovin tarkkoja tietoja itsestäni. En laita nytkään alaa, josta valmistuin.

Ap

Vierailija
30/30 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kai se on sijoittaa vaikka koko kuukausipalkkansa kun puoliso on danske Bankin isoja pomoja.

Tämä nainen ei ole vuoden sijoittaja vaan vuoden etuoikeutettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme