Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela koulumatkat

Vierailija
21.09.2019 |

jos teini kulkee pienemmästä kaupungista isompaan kaupunkiin lukioon? Matkaa 60 kilsaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä harkita jaksaako sinne kulkea.

Teinin koti on tän pikkukaupungin laidalla ja se lukio on sen ison kaupungin laidalla ja suora bussi kulkee ovelta ovelle. Urakka ei siis ole niin työläs kuin miltä ehkä kuulostaa.

Oman kaupungin lukio on ahtaissa väistötiloissa eikä kukaan oikein tiedä mikä sen tilanne on.

Ap

60km suuntaan bussilla, joka tuskin kulkee juuri oikeaan aikaan. Urakka on vielä suurempi mitä ajattelette.

Ei ole. Lukiossa pääsee sisälle koululle opiskelemaan.

Ja busseja kulkee jopa vartein välein.

Matka kestää 30-45 minuuttia.

No jopa ajaa bussi melkoista haipakkaa. :D Laskepa uudelleen. 

Se ajaa moottoritiellä.

Ja ko koulu ei ole keskustassa.

Olen kulkenut ko väliä vuosikymmenet joten ei tarvitse laskea mitään.

Ja pysäkit ovella. Talo moottoritien pysäkillä. Samoin lukio.

Vierailija
22/26 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehyskunnassa kasvaneena voin kertoa, että huomattava osuus lukioon jatkaneista oman kylän lapsista meni Helsingin lukioihin, vaikka lähilukiokin oli. Kaikki saivat koulumatkatukea pitkän matkan lippuun. Jos joutui käyttämään lisäksi hki paikallisbussia, sai tukea vasta yli 5 km matkoihin riippumatta siitä oliko tuota ennen tehnyt kuinka pitkän matkan. Jos teiltä menee näppärästi suora motari yhteys saa tuen koko matkalle ilman vääntöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei selvästi ole ajokorttia. 

Vierailija
24/26 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seudulla sai koulumatkatukea välille Naantali-Turku, kunnes tuli Föli. Lipun hinta on liian alhainen tukeen. Mutta Föli tarjoaa nykyään kuukauden matkan ilmaiseksi.

Vierailija
25/26 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kouluttamisen msksamyinen vanhempien vastulla, ei veronmaksajien.

Varmaan olet sitten maksanut lastesi koulut itse ja myöskin itse kouluttautunut vanhempiesi rahoilla? Taidat olla siinä asiassa ainoa ihminen Suomessa.

Vierailija
26/26 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset maksa itse lapsesi koulumatkoja, jos oma koulu ei kelpaa?

Täällä vaikuttaa monet kommentoijat, sinäkin, unohtaneen, että Suomessa asia ei toimi niin, että lähilukio ottaisi kaikki lähialueen opiskelijat, vaan lukioihin haku on kilpailu. Tämän vuoksi Kelankin olisi koulumatkatukiasioissa älytöntä syynätä sitä että onko nyt menty lähimpään lukioon, kun lukioon ei tosiaan mennä vaan päästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän