Parhaat vinkit rasvoittuvan päänahan hoitoon?
Olisiko vinkkejä? Minulla rasvoittuu hiukset todella nopeasti, jos illalla pesen niin ne voi jo seuraavana aamuna olla hieman likaisen näköiset. Kerran päivässä on pakko pestä. Apteekista ostin rasvoittuvan päänahan shampoota joka auttaa sen verran, että hiukset pysyy puhtaana yhden päivän ajan, mutta siis illalla ne on kuitenkin pestävä, tai seuraavana aamuna kun herää ne on taas aivan rasvaiset.
Pesuvälin pidentämistä olen yrittänyt, mutta en saanut siitä kyllä apua. Ensinnäkin päänahka alkoi hirveästi kutista ja toisekseen tämän toteuttaminen asiakaspalvelustyössä on melkolailla mahdotonta; ei asiakkaiden eteen voi mennä sen näköisenä.
Tämä vaivaa ihan järjettömästi, minulla on vielä melko pitkä tukka (ja haluaisin pitääkin suht pitkänä), mutta päivittäinen peseminen alkaa olla jo työlästä. Ennen riitti joka toinen päivä pesu, en tiedä mitä tapahtui kun yhtäkkiä ei enää riittänytkään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa seborrealta, johon auttaa vain tiheä pesu. Pesuväli pidentäminen voi jopa ärsyttää ihoa eikä rauhoittaa, kuten ns. normaalin päänahan kanssa. Kannattaa kokeilla jotain apteekin shampoita, joiden ph on noin 5.
Ainoa keino on ravinto.
Ohkasta vaaleaaraitaa kasviväreillä, jos folioilla laittaa niin ei tule juuri päänahkakosketusta. Onhan noita ekokampaajia nykyin, varmaan löytyy jokin konsti tuohonkin ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohkasta vaaleaaraitaa kasviväreillä, jos folioilla laittaa niin ei tule juuri päänahkakosketusta. Onhan noita ekokampaajia nykyin, varmaan löytyy jokin konsti tuohonkin ongelmaan.
Konsti on hyvä ravinto.
Minulla on nopeasti rasvoittuvat hiukset ja pesuväliin olen saanut pidennystä käyttämällä tervashampoota.
Minulla on voimakkaasti rasvoittuvat hiukset. Pesen myös iltaisin. Edellisessä työssä ollessani pesin aamuisin ja se olisi paras aika minulle.
En koskaan föönaa, se kiihdyttää talin syntymistä päänahassa. En edes tuolloin aamu suihkujen aikaan.
En juuri koskaan pidä hiuksia kiinni. Tai siis silloin kun pidän rasvoittuvat enemmän ja nopeammin. Ja jos hiukseni ovat jo rasvaiset, ven niitä todellakaan voi pitää kiinni. Se vasta karmeelta näyttää. Silloin päästäni näkyy vain se liimatukka.
En myöskään harjaile hiuksiani juuri lainkaan. Tosin hiukseni ovat liukaspintaoset, eivätkä takkunnu koskaan.
Minunkaan kohdalla nuo pesuvälien pidentämisestä ei ole ollut apua. Ainostaan ällötystä siitä on aiheutunut. Päivittäiset pesut eivät ole aiheuttaneet hilsettä tms ongelmia päänahassa.
Jos mikään ei auta, sitten peset joka päivä. Onko toi nyt niin paha juttu ?
Mulla on auttanut etikkahuuhtelu jokaisen pesun yhteydessä. Hiukset näyttää puoli päivää pidempään puhtailta.
Kuulostaa seborrealta, johon auttaa vain tiheä pesu. Pesuväli pidentäminen voi jopa ärsyttää ihoa eikä rauhoittaa, kuten ns. normaalin päänahan kanssa. Kannattaa kokeilla jotain apteekin shampoita, joiden ph on noin 5.