Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka jaksatte jatkuvasti vouhottaa kuinka nykyään nykyään nykyään ollaan niin läskejä

Vierailija
20.09.2019 |

Minähän en ole tehnyt tutkimusta, mutta olen lukenut mielialalääkitysten lisääntyneen hurjasti. Mistä johtuu, en tiedä. Se että joku EI ole lääkityksellä ja yhtäkkiä on, ei tarkoita etteikö TARVETTA ole ollut ennen. Ja sitten se on ihan vain YHTÄKKIÄ tullut se tarve. Minulla itselläni on ollut lähes koko elämäni ajan tarve, mutta en ole saanut sitä ensimmäistä askelta tarpeeksi ajoissa. Nykyään olen lääkityksellä. Nyt on meneillään kuudes vuosi.

Niin. Monet ovat LÄSKEJÄ ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta samalla tavalla monet ovat TURVONNEITA, mikä tarkoittaa NESTEIDEN kerääntymistä, mikä EI tarkoita lihavuutta. Sinä et kenestäkään näe ulospäin, että miten iso osa on läskiä ja mikä pelkkää nestettä. Sen voi itse mahdollisesti päätellä miettien entistä kroppaa ja verrata nykyiseen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mistä ylipaino johtuu. SE EI OLE TERVEELLISTÄ. Ja vanhemmiten pitää syödä entistä vähemmän, koska aineenvaihdunta hidastuu luonnollisesti.

Voi i_diootti. NESTEIDEN KERÄÄNTYMINEN EI OLE YLIPAINOA.

Sano se paukkuville nivelillesi, ylikierroksilla käyvälle verenkiertojärjestelmällesi ja hermoradoillesi.

Mitä vttua :Dd Edelleenkään et tiedä minun kropastani yhtään mitään. En ole ikinä ollut iso läskikasa.

Vierailija
22/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAIHDUTA äläkä sössötä. Jos olet pullukka, olet pullukka.

ETTE EDELLEENKÄÄN TIEDÄ KROPASTANI YHTÄÄN MITÄÄN :DD Joten lopettakaa tuo puuttuminen. Meneekö nyt jo jakeluun. Ette tiedä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan koskaan pysähdy miettimään, että olisiko terveydelle sittenkin parempi yrittää jotain muuta kuin lääkkeitä, kun lääkkeiden sivuvaikutukset ovat usein sellaisia, että lopulta lääkitys jää pysyväksi. Ja saadaan rinnalle lisää lääkkeitä hoitamaan edellisten lääkkeiden vaurioita.

Eikö kukaan?

Vierailija
24/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään nesteet ei turvota ketään kymmeniä kiloja. Ei myöskään ilma.

Vierailija
25/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä yritän sanoa, vaikka se on liian vaikeaa teille ymmärtää: te ette voi tietää onko toinen läski vai NESTEISTÄ TURVONNUT. Joten lopettakaa kaikkien tuomitseminen LÄSKEIKSI, kun ette tiedä totuutta. Kyllä oikeasti lihavasta huomaa välittömästi että on läski. Turvonnut voi näyttää sellaiselta, vaikka ei ole. Meneeköhän nyt jakeluun?

Vierailija
26/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LAIHDUTA äläkä sössötä. Jos olet pullukka, olet pullukka.

ETTE EDELLEENKÄÄN TIEDÄ KROPASTANI YHTÄÄN MITÄÄN :DD Joten lopettakaa tuo puuttuminen. Meneekö nyt jo jakeluun. Ette tiedä mitään.

Mene katsomaan mitä vaaka sanoo. Sen jälkeen huomenna kuntosalille. Hopi hopi.

Vierailija
27/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you, ap. Se neste lähtee kun lääkitys on lopetettu.

Vierailija
28/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkään nesteet ei turvota ketään kymmeniä kiloja. Ei myöskään ilma.

Ja missä kohdassa väitin sellaista? Se että joku on vaikka 8 kg "ylipainoinen", voi olla todellisuudessa sitä että nesteitä on 5 kg ja 3 kg läskiä. Eli henkilö on 3 kg ylipainoinen. Ap

Vierailija
29/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyllästynyt siihen kun kukaan ei tajua. EN EDES PUHU ITSESTÄNI TÄSSÄ. Vaan ihan esimerkkinä Tiina on 160 cm ja painaa vaikka 65 kg ja on vaikkapa 10 kg "ylipainoinen." Koska ulkopuoliset tietävät paremmin vain ulkoa päin katsomalla. Todellisuudessa Tiinassa saattaa olla 5 kg nestettä ja 5 kg ylipainoa, mikä on periaatteessa "ei mitään." Siitä voi lähteä vaikka 1 kg vessakäynnillä ja jää hurjat 4 kg ylipainoa.

Tämä on esimerkki. SINÄ ET VOI TIETÄÄ TOTUUTTA.

Vierailija
30/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä yritän sanoa, vaikka se on liian vaikeaa teille ymmärtää: te ette voi tietää onko toinen läski vai NESTEISTÄ TURVONNUT. Joten lopettakaa kaikkien tuomitseminen LÄSKEIKSI, kun ette tiedä totuutta. Kyllä oikeasti lihavasta huomaa välittömästi että on läski. Turvonnut voi näyttää sellaiselta, vaikka ei ole. Meneeköhän nyt jakeluun?

Ei mene. Turvotus näyttää ihan erilaiselta, kuin läski. Ja tiedän monia hoikkia, jotka kärsivät vain vatsan turvotuksesta. Ei ne näytä läskeiltä vaan tosiaan siltä, että heillä olisi jalkapallo mahassa. Läskeillä kroppa roikkuu ja völlyy. Yleisessä nesteturvotuksessa on luonnottoman pinkeä esimerkiksi sormet. Ihan eri näköiset, kuin lihavilla.

Mutta sillä ei ole merkitystä, jokainen ylipainoinen on sairas, itket sinä mitä itket sen takia, fakta ei muutu.

Vierailija
31/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Turvotus näyttää ihan erilaiselta, kuin läski. Ja tiedän monia hoikkia, jotka kärsivät vain vatsan turvotuksesta. Ei ne näytä läskeiltä vaan tosiaan siltä, että heillä olisi jalkapallo mahassa. Läskeillä kroppa roikkuu ja völlyy. Yleisessä nesteturvotuksessa on luonnottoman pinkeä esimerkiksi sormet. Ihan eri näköiset, kuin lihavilla.

Mutta sillä ei ole merkitystä, jokainen ylipainoinen on sairas, itket sinä mitä itket sen takia, fakta ei muutu.

Voi huoh. ET EDELLEENKÄÄN TIEDÄ MINUSTA YHTÄÄN MITÄÄN. En ole itkenyt mitään enkä ole koskaan ollut mikään iso läskikasa. Nestettä kyllä on kropassa. Tunnen nääs oman kroppani. Ap

Vierailija
32/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä EN JAKSA lukea tällaista SIKSAK-vouhotusta. Vaikka olisi maailman KIINNOSTAVIN aihe ja verbaalisesti ILMIÖMÄISIMMÄT kommentit, niin viesti menee OHI, kun joka toinen sana on HUUTOA.

Vierailija
33/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP käyttää ilmeisesti useampaa mt-lääkettä?

Vierailija
34/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on onko se virallisesti läskiä vai nestettä vai ilmaa? Näytät tukevalta ja ylipainoiselta, oli mitä oli.

Vierailija
35/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on onko se virallisesti läskiä vai nestettä vai ilmaa? Näytät tukevalta ja ylipainoiselta, oli mitä oli.

Et tiedä kropastani yhtään mitään. Ok?

Vierailija
36/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ei mene jakeluun. Ei millään. Joku voi NÄYTTÄÄ joltain, mutta EI OLE SITÄ OIKEASTI. Siksi se jatkuva tuomitseminen on niin naurettavaa. En minäkään ole raskaana, vaikka mahani turpoaa laktoosista ihan hullun isoksi.

Vierailija
37/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ei mene jakeluun. Ei millään. Joku voi NÄYTTÄÄ joltain, mutta EI OLE SITÄ OIKEASTI. Siksi se jatkuva tuomitseminen on niin naurettavaa. En minäkään ole raskaana, vaikka mahani turpoaa laktoosista ihan hullun isoksi.

Ja se että joku luulee minun olevan raskaana laktoosi-intoleranssimahani kanssa ei poista sitä totuutta, että en ole. Samalla tavalla nesteiden kerääntyminen ei ole lihavuutta, VAIKKA SAATTAA SILTÄ NÄYTTÄÄ. En jaksa enää jankuttaa, jos ette tajua pointtia ikinä.

Vierailija
38/38 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan koskaan pysähdy miettimään, että olisiko terveydelle sittenkin parempi yrittää jotain muuta kuin lääkkeitä, kun lääkkeiden sivuvaikutukset ovat usein sellaisia, että lopulta lääkitys jää pysyväksi. Ja saadaan rinnalle lisää lääkkeitä hoitamaan edellisten lääkkeiden vaurioita.

Eikö kukaan?

Olen kyllä. Vuosikausia masennuksesta kärsineenä, ja 6 vuotta lääkkeitä syöneenä on alkanut kyllä tympiä. Lopetin lääkkeet ominpäin tuossa muutama kuukausi takaperin, kun en olisi voinut muuten lopettaa niitä lääkärin suostumuksen uupuessa. Kas kummaa, siinä ajassa painoa on lähtenyt 16 kg, vaikka lääkärit mulle kirkkain silmin väittivät, etteivät ne lääkkeet lihota. En muuttanut mitään sen kummemmin syömistottumuksisissani tai liikkumisissani, ehkä vain sen, että se jatkuva näläntunteen, makeanhimon ja pohjatomman vatsan (en tullut juuri mistään kylläiseksi) kadottua lääkityksen lopetuksen myötä pystyin hieman tarkemmin katsomaan mitä syön.

Ärsyttää muutenkin, että lääkkeitä tuputetaan joka suunnalta, ihan kun ne olisi jotain ihmepillereitä, jotka parantaa sut noin vaan. Mitään muuta apua on hyvin vaikea, ellei mahdoton saada. Jatkuvasti sellainen olo, että vähätellään ihan kaikkea mitä sanot, etkä tule kuulluksi. Muitakin hoitomuotoja olisi, mutta niitä ei haluta myöntää, ja epäilen syyksi ihan vain rahaa. Lääkebisnes on huomattavasti kannattavampaa. Viis siitä, parantuuko potilaat vai ei, kärsiikö ne lääkkeitten sivuvaikutuksista vai ei, kunhan raha virtaa :)

Taustakseni kerrottakoot, että olen ollut noin puolet elämästäni masentunut. N. 6 vuotta sitten elämäni alkoi mennä entistä huonompaan suuntaan. Ruoka ei maistunut, laihduin 60 kg -> 40 kg parissa-kolmessa kk, vaikk olin 165 cm pitkä. Samaan aikaan aloitin lääkkeet, ja niihin aikoihin aloin myös lihoa ihan järkyttävää tahtia. Sitä ennen olin aina ollut normaalipainoinen. On totta, että syömiseni oli osasyynä lihomiseeni. Himoitsin paljon makeaa, ja siksi limuja sitten menikin yms. En koe kaiken tämän olleen kuitenkaan täysin omaa syytäni. Epäilen lääkkeiden ja silloisen äkillisen, huomattavan laihtumiseni pistäneen kroppani täysin sekaisin. Ei voi olla sattumaa, että paino on lähtenyt tippumaan lääkkeiden lopetuksen jälkeen, ilman, että olen mitenkään kummemmin edes yrittänyt laihduttaa. Sanottakoot, että koko sen 6 vuoden aikana yritin useaan otteeseen laihduttamista, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ne, jotka sanoo, että lääkkeet ei lihota, ovat joko todella typeriä ja kapeakatseisia, tai sitten he eivät itsekään usko täysin sitä mitä väittävät, mutta provoavat silti provoamisen ilosta.