Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin leipäjonossa...

Vierailija
20.09.2019 |

taloudellinen tilanteeni on nyt vähän heikko, kun asumistukipäätökseni on viivästynyt(muutto). Menin sitten hakemaan apua leipäjonosta. Sain valmiiksi pakatun kassin ja nyt kotona huomasin, että täällä on mm. jogurttia ja myös lihaa sisältävä savuporokiusaus. Olen kasvissyöjä ja nyt olen hukassa mitä näille teen. Kamala olo.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi maistuvan jos on oikeasti nälkä eikä muutakaan ole. Älä ainakaan roskiin heitä vaan lahjoita jollekin.

Olen kasvissyöjä niin elämän kunnioittamisen kuin myös terveellisyyden vuoksi. Nyt on kuitenkin hankala tilanne. Tämän kerran jos söisin, niin ei se varmaan terveyttä kaataisi. Ja enhän minä nyt ole varsinaisesti tukenut lihan- ja maidontuotantoon. Ja kun heittäminenkin kun tuntuisi pahalta. Tavallaan en kuitenkaan haluaisi olla edes sivullinen hyötyjä eläinten kärsimyksestä. Kaipasin erityisesti toisten kasvissyöjien näkemystä.

Ap

Syö pois vaan. Muuten menee ruoka hukkaan ja sen vuoksi kuollut eläin menetti henkensä joutuakseen suoraan roskakorin pohjalle.

Terv. toinen vege

Niin taidan tehdä.

Ap

Vierailija
22/28 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap kehtaat aloittaa tälläisiä provoja, kun fakta on, että suomessakin monilla on jääkaappi tyhjänä. Silloin on ihan sama, onko ruoka vegaanista vai ei, jos sitä jostakin ilmaiseksi saa. Jotain rajaa näihin halveksumisiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, tänäkin iltana jossain suomalaiskodissa menee lapsi nälkäisenä nukkumaan ja söisi mielellään sen mitä sulla on, mutta sulla on varaa valittaa ja sillä ei.

En minä tässä itseni puolesta valittanut, vaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tähden. Terveyteni kyllä kestää, vaikka nyt syönkin lihaa.

Ap

Vierailija
24/28 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin liittymään facebookissa ryhmään, jossa avustetaan paikallisia ihmisiä ja perheitä. Ryhmässä törmää usein köyhiin, jotka toivovat luomumaitoa ja luomulihaa lahjoituksena, koska "he ajattelevat eläinten hyvinvointia".  Siinä vaiheessa, jos pitää omaa hyvinvointia ajatella kerjätäkseen ravintonsa, voisi sen eläinten hyvinvoinnin jättää vähemmälle huomiolle. 

Vierailija
25/28 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, tänäkin iltana jossain suomalaiskodissa menee lapsi nälkäisenä nukkumaan ja söisi mielellään sen mitä sulla on, mutta sulla on varaa valittaa ja sillä ei.

En minä tässä itseni puolesta valittanut, vaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tähden. Terveyteni kyllä kestää, vaikka nyt syönkin lihaa.

Ap

Kaikkein heikoimmassa asemassa olevat ja jääräpäiset vegaanit eivät nyt vaan sovi yhteen. 

Vierailija
26/28 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Eikös leipäjonoissa itse valita, mitä kassiin ottaa mukaan?

Ainakin Hämeenlinnassa, missä ennen asuin, oli valmiiksi pakatut talouskohtaiset (piti olla olla nimi ja mm. Lapsien lkm. kerrottu). Nykyisellä asuinpaikkakunnalla on jakajat linjastossa, ja saa valita mitä ottaa. Plus. Leipää saa ottaa itse laareista miten vaan.

Vierailija
27/28 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä

Vierailija
28/28 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikkein heikoimmassa asemassa olevat ja jääräpäiset vegaanit eivät nyt vaan sovi yhteen. 

Eiköhän ap tarkoittanut kaikkein heikoimmassa asemassa olevilla niitä tuotantoeläimiä..

Mutta joka tapauksessa ap, sinuna söisin ruuat mitä sieltä sait. Pahempi olisi heittää pois. Hätätilanteessa tulisi varmasti itsekin ruokavaliosta joustettua. Eikä tarvi tuntea huonoa omaatuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän