Elämä siirtyy taas vuodella...
En päässyt tänäkään vuonna haluamaani paikkaan opiskelemaan. Voi että tää on kamalaa.
Kommentit (5)
Toisaalta on mahdollista, että pääsen vielä toiseen kaupunkiin opiskelemaan unelmieni alaa, mutta jotenkin olen jo heittänyt kirveen kaivoon.
Tuntuu, että elämä on jotenkin ainaista odottamista ja rahapulaa tän asian takia. Masentaa ihan kamalasti.
ap
Vierailija:
Menet sinne mihin pääset. Jos halusit yliopistoon, opiskele kursseja talven ajan iltaisin avoimessa yliopistossa. Sisäänpääsymehkutkin paranevat.Mene johonkin toiseen oppilaitokseen, voit saada niillä opinnoilla korvattua tulevan unelmapaikkasi kursseja. Tai hyvässä lykyssä löydät itsellesei uuden unelma-alan.
Opiskelen jo yo:ssa, eli sivuainehaussa voin hakea siihen, mutta vain perusopintoihin, joka on nykyään säälittävät 25 op:ta. Ja sivuaineopiskelijoiksikin otetaan vain viisi... Tarvitsee kai sitten sitä yrittää.
ap
Minä olen alalla, joka on monen unelma. Nykyään en edes pääsisi opiskelemaan tätä alaa, pyrkijöitä on niin paljon ja vaatimukset korkealla. Harmi vaan, että työ on ihan syvältä.
Ei se elämä tiettyyn kouluun pääsemisestä ala, jos niin ajattelee voi pettyä pahasti. Täytyy vaan miettiä miten elämästään tekisi muuten mukavaa ja olisiko tavoitteeseen pääsemiseen muita keinoja.
Vierailija:
Minä olen alalla, joka on monen unelma. Nykyään en edes pääsisi opiskelemaan tätä alaa, pyrkijöitä on niin paljon ja vaatimukset korkealla. Harmi vaan, että työ on ihan syvältä.Ei se elämä tiettyyn kouluun pääsemisestä ala, jos niin ajattelee voi pettyä pahasti. Täytyy vaan miettiä miten elämästään tekisi muuten mukavaa ja olisiko tavoitteeseen pääsemiseen muita keinoja.
Jotenkin vaan tuntuu, että esim. oman asunnon ostaminen ja lastenhankinta siirtyy taas. Ja kai mun tarttis alkaa sitä graduakin vääntää mun nyk. pääaineesta. Yök.
ap
Menet sinne mihin pääset. Jos halusit yliopistoon, opiskele kursseja talven ajan iltaisin avoimessa yliopistossa. Sisäänpääsymehkutkin paranevat.
Mene johonkin toiseen oppilaitokseen, voit saada niillä opinnoilla korvattua tulevan unelmapaikkasi kursseja. Tai hyvässä lykyssä löydät itsellesei uuden unelma-alan.