Kuinka kauan menee, että tissit palautuu muotoonsa mammografian jälkeen?
Jos olisin tiennyt, etteivät tissit palaudu muotoonsa mammografian jälkeen, en todellakaan olisi mennyt siihen tutkimukseen! Tosi "kiva", kun tollaset lättänät levyt roikkuu nyt tossa tissien paikalla :(
Kommentit (28)
Minulla meni 2 vuotta. Sitten tajusin, että nämähän voi leikata paremmiksi ja menin mammografianjälkeiseen korjausleikkaukseen. En ymmärrä, miksi missään ei kerrota tästä mahdollisuudesta, kuitenkin ihan julkisella puolella tehtävä leikkaus. Itse piti osata kysellä.
Tää tissien litistyminen mammografiassa on niitä asioita, joista ei ouhuta ääneen. Ihan vastaava kuin vaikka se, että synnytyksessä tulee samalla kakkaa siitä toisesta aukosta.
Pari vuotta jo eikä ole palautunut 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia?
Pari sekunttia menee palautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia?
Pari sekunttia menee palautumiseen.
Se on niin yksilöllistä, olen kateellinen :/
Minua ahdistaa koko mammografia. Sain kutsun, mutta peruin. Minulla todella suuret rinnat ja pelkään kovaa kipua. Rinnat ovat muutenkin tuntoherkät. Mietin edes, että mahtuuko edes levyjen väliin. Kukaan ei ole aiemmin puhunut mitään mammografian jälkeisestä litistymisestä. Ahdistun vielä lisää. Ajattelin jossain vaiheessa mennä yksityiselle rintojen ultraan.
Mulla se levy irtosi siitä koneesta ja jäi kiinni tissiin. Oli aika hankala pukea ja elää sen levyn kanssa. Pääsin kyllä levynpoistoleikkaukseen, mutta sinne oli jono. Mutta syöpää ei ollut, se tärkeintä.
Nykyäänhän on muitakin vaihtoehtoja miten voi tutkia sisältäpäin kuin mammografia
Huhtasaari on seissyt metrin päässä mammografista.
Mä en mennyt ollenkaan kun tuli se kutsu. Mun tissejä ei aleta liiskaamaan minkään levyjen väliin!
Ja selvä provohan tuo aloitus. Next please!
Uusimmissa laitteissa on hydrauliprässi, joka lättää kudosta kunnolla jotta tulokset ovat tarkkoja ja luotettavia. Eli kannattaa kysyä hoitsulta etukäteen, minkälaisella laitteella tissit mankeloidaan?
Kun patti löytyy,niin sillon tulee mieleen, että olisi pitänyt tutkia ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmissa laitteissa on hydrauliprässi, joka lättää kudosta kunnolla jotta tulokset ovat tarkkoja ja luotettavia. Eli kannattaa kysyä hoitsulta etukäteen, minkälaisella laitteella tissit mankeloidaan?
Ihania nämä perjantaikeskustelut :-)
Mun kummin kaiman tyttären poikaystävän siskolle kävi niin, että silarit räjähti litistyksessä. :( Eli varokaa vaan. Tyhjät taskut vaan jäi roikkumaan ja silikonia tursui rauhaisista ulos.
Jos mammografia suoritetaan vastatuleen, voi muutokset olla pysyviä
Kokemuksia?