Mielenkiintoinen kaaso kokemus tulossa
Olen siis elokuun lopulla kaasona häissä ja nyt pitäisi alkaa katselemaan pukua ja sain tietää, että joudun itse maksamaan pukuni oston tahi vuokrauksen. Hääpari on tarkoin määritellyt millainen puvun pitää olla ja minkä värinen. Minä joudun maksamaan nyt puvun, puvun etsimisestä koituvat kustannukset. Joudun matkustamaan junalla Helsinkiin, koska puku on saatava samasta liikkeestä, kun morsiuspari ja bestman, koska sitten siitä saa jokainen maksaja 10% alennusta. Jos pukuun tulee korjauksia joudun taas menemään junalla sen hakemaan ja sitten palauttamaan.
Elämäni kalleimmat juhlat tulossa.
Lisäksi vielä odotetaan, että minä maksan hääpaikan koristeetkin, kun minun hommakseni jäi koristelut.
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
Kommentit (32)
Selität asian niin kuin se on! Taitaa olla morsian pikkaisen yksinkertainen, kun ei puhetta ymmärrä!
Tule sitten kertomaan, kun olet soittanut!
SORI, EROAN KAASON TEHTÄVÄSTÄ. RAHAT EIVÄT RIITÄ EIKÄ MIELENKIINTO.
Ystävyyssuhde siinä kyllä menee, mutta tuskinpa jäät häntä oikeasti kaipaamaan. Kysehän on kaiketi hyväksikäytöstä enemmän kuin ystävyydestä.
Olen todella pahoillani että olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Itse olen morsian tänä kesänä. Kaasoni sai täydet vapaudet ostaa itselleen puvun. Hän maksoi itse. Omasta mielestä kaason ei tarvitse laittaa rahojaan häiden järjestämiseen. Minulle riittää että hän käyttää aikaa kaikkeen siihen näperrykseen =) Kuulostaa että tällä ystävälläsi on kiehahtanut pahasti ympäri. Itse sanoutuisin myös " irti" tuollaisessa tilanteessa.
Toivottavasti saat nostettua kissan pöydälle! Tsemppiä!
et vihaisena ja syyttävänä vaan asiallisena
Kerro mitkä kustannukset laskit puvusta, ja että et ole varautunut näihin summiin. Että mieluummin laittaisit jonkun muun vaatteen. Että olet ollut surullinen, ja sinua on harmittanut tämä asia.
Minusta kaasoksi suostuva suostuu kaasojuttuihin. Esim. olemaan edustava häissä. Mutta kaikki hääkulut tietty morsiusparin vastuulla. Heti alussa, kun lupautuu kaasoksi pitää jutella, mitä morsian odottaa.
Itse toivoin vain kavereita koolle (polttareita) ja että hän tukisi minua hääpäivänä vaatetuksen kanssa.
Kaaso oli työttömänä, ja hän kysyi yllättäen, voinko maksaa hänen pukuaan, että hänellä ei ole mitään sopivaa. TUo oli minusta yllättävä pyyntö, ei ollut tullut mieleenikään hänen vaatteisiinsa puuttua.
Mutta tärkeintä avoimuus!! Ei kaasouden takia saa ystävyys kärsiä!! Pitää kertoa omista tunteistaan kuin avioliitossa konsanaan ;)
Hintaa kertyi aikalailla:
- Vuokrapuku 70e
- Kampaus+meikki 80e
- Polttarit 60e
- Lahja 50e
Sanot vaan suoraan että sinulla ei ole rahaa. Kyllä on kummaa porukkaa. Minä olisin morsiammena todella häpeissäni jos joutuisin kaasoa pyytämään maksumieheksi. Eikö hääpari tai/ja vanhemmat maksa häät eikä kaaso/bestman ja muut vieraat. Ihan hullua. Eihän tollaiseen sustu kukaan järkevä ihminen. Ok. jos se toinen kaaso on seonnut niin ehkä se voi sit järjestää kaiken yksinkin:)
Ilmoitat vaan ettet ole kaasona käytettävissä ja piste.
kuulostaa aika pimeältä touhulta. toisaalta itselläni on niin " pimeä" kaasokokemus, että uskon mihin vain...sinun kuitenkin kieltäytyisin ehdottomasti tuosta. jos pari vaatii tietynlaista pukua, on heidän se kustannettava, muuten on annettava itse valita ja sillä siisti. en ikinä suostuisi moiseen!!
itselläni sellainen kaasokokemus, että morsmaikku peruutti häät viikkoa ennen ja pisti lopulta kaiken kaasojen syyksi (me olimme autuaan tietämättömiä siitä, mistä meitä syytettiin). meni välit loppuelämäksi. sulho oli tuossa tapauksessa häiden peruuttamiseen syypää (juhliminen vähän venyi) mutta meistä sai viime kädessä hyvät syntypukit, kun olimme kuulemma punoneet juonia...eli näitä hourupäitä riittää tässä maassa!
Tosi mulle itselleni kävi kans vähän köpelösti.
Ystäväni meni naimisiin ja pyysi mut kaasoksi. Kysyin millaiset häät haluatte, vastaus: ei mitään ihmeellistä, ihan tavalliset, ei mitään erikoisuuksia.
Kysyin, että haluatko hääkarkkeja, riisipusseja yms. Ei hän halua.
Kunnes pari päivää ennen häitä sanoi, että voishan ne olla ihan kivatkin, että haluan.... yötä myöten niitä sitten tehtiin.
Kukka kaupassa, minä tein päätökset, kun morsian ei osannut itse päättää.
Kysyin millainen teidän hääauto on, että osaan siihen varata yllätyskoristeet. Sain vastaukseksi: en minä tiedä, sinun tehtävähän se on hommata meille auto!!
TÄH?!
Olin niin tyrmistynyt, että en osannut laittaa vastaan....
No, välit ystävään viilenivät tämän tapauksen jälkeen.
Ja voitte arvatakkin, että minulla omissa häissä EI ollut kaasoa. Osasin ihan itse yksin päättää ja tehdä häistä sellaiset, kun itse halusin.
Juuri siksi, kun korjausten jälkeen olisi pitänyt uudelleen mennä sovittamaan ja olis tullu monta reissua. Eli kaason asuun en varsinkaan olis noin paljon panostanut. Ja upeat asut löytyi molempiin juhliin ihan kotipaikkakunnalta.
Itse olin kaasona häissä, joiden työmäärä uuvutti minut täysin. Siis oikeasti uuvutti, ja siitä hyväksikäytön tunteesta en ole päässyt vieläkään eroon. En kuitenkaan eronnut kaason tehtävästä, koska olin liian ylpeä peruakseni lupausta. Ystävyyden kannalta oli aivan sama, vaikka olisin perunutkin. Välit ovat nimittäin viilenneet silti, sillä jo häiden järjestely kiristi välejä, kun hommaa työnnettiin sylin täydeltä.
kun en kehdannut nakittaa ketään kaason hommiin ja miehistäkin tunnetusti on niiin paljon apua tuollaisissa asioissa. Otin vielä vähän kalliimman paikan tarjoilijoineen yms. juuri sen takia ettei kenenkään juhlat mene piikoessa. Koristelut, kutsut tms. hoidan kaikki itse. Onpahan vain oma pää kun hajoo =p
Ajattelin kyllä kysyä vielä bestikseltäni paljonko varaan polttareihin rahaa, koska mielestäni sekään ei ole muiden tehtävä kustantaa!
Vaikka sinua oikeesti v******kin, niin mene surullisena juttelemaan morsiamelle, että sinun on pakko luopua kaason tehtävistä, koska sinulla ei ole varaa maksaa sen kustannuksia. Laske vaikka kustannukset paperille. Sano vaikka, että itse voisit maksaa hiukset, meikin ja tavallisen juhla-asun, mutta koska kaikki tämä maksaa morsiamen toiveiden mukaan 1000 euroa, niin sinulla ei ole varaa. Kysy, että huolisiko hän sinut köyhän edes vieraaksi. Ja jos morsian ei tunne pistoa sydämessään ja auta sinua tavalla tai toisella pois pälkähästä, niin kyllä on itsekäs täti! Jos suunta on tämä, niin voit vielä itkeä tihurtaa, ettet sinä tiennyt, että hänen häissään kustannukset jäävät kaason harteille, koska yleensä hääpari tai vanhemmat kustantavat juhlan.