Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoinen kaaso kokemus tulossa

Vierailija
31.05.2006 |

Olen siis elokuun lopulla kaasona häissä ja nyt pitäisi alkaa katselemaan pukua ja sain tietää, että joudun itse maksamaan pukuni oston tahi vuokrauksen. Hääpari on tarkoin määritellyt millainen puvun pitää olla ja minkä värinen. Minä joudun maksamaan nyt puvun, puvun etsimisestä koituvat kustannukset. Joudun matkustamaan junalla Helsinkiin, koska puku on saatava samasta liikkeestä, kun morsiuspari ja bestman, koska sitten siitä saa jokainen maksaja 10% alennusta. Jos pukuun tulee korjauksia joudun taas menemään junalla sen hakemaan ja sitten palauttamaan.

Elämäni kalleimmat juhlat tulossa.

Lisäksi vielä odotetaan, että minä maksan hääpaikan koristeetkin, kun minun hommakseni jäi koristelut.

Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pahemmin vihamiehiä sitten kaipaakkaan.

Vierailija
2/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin kaasolleni melkein koko puvun hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi ymmärtää semmoisia hääpareja, jotka maksattavat esim koristelut muilla. Mä olin kaasona pari vuotta sitten ja morsian antoi rahaa kaikkeen tarvittavaan ja morsiamen äiti vielä kyseli, riittääkö rahat (olisi antanut lisää).

Vierailija
4/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa hääpari itse huolehtia. Hääpaikan koristelukustannukset kaasolle, ei voi olla totta! Kas kun sun ei tartte koko häitä maksaa.

Vierailija
5/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti puheeksi, älä syyttele. Sano, että Helsingin reissut tulevat aika kalliiksi. Etkö voisi katsoa pukua asuinpaikkasi läheltä? 10%:n säästö kuluu aika nopeasti junamatkoihin.

Minulla on käsityksenä ollut, että jos kaason puvun pitää olla tietynlainen, morsian osallistuu kustannuksiin. Itse maksoin myös kaasojen meikit ja kampaukset.

ILman muuta hääpari maksaa koristeensa itse. Voit vaikka sanoa viattomasti, että olet menossa ensi viikolla Tiimariin/Sinooperiin tmv. ja minkälaista koristelubudjettia he olivat ajatelleet? Laittavatko rahaa tilille etukäteen vai kuitteja vastaan jälkikäteen?

Vierailija
6/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kieltäytyisin koko kunniasta sillä jos tuo on tuota jo tässä vaiheessa niin voin sanoa että noi kulut ei tuohon jää. Riitahan siitä syntyy mutta morsiamienkin on syytä ymmärtää missä menee rajat.

Vierailija
7/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin tarkkaa sinun pukeutumisesi kanssa niin luulisi koristeiden olevan tosi tarkkaa myös. Morsiamen ainakin luulisi niihinkin osallistuvan..

Vierailija
8/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen heinäkuulla myös kaasona, ja minun pukuni hinnasta morsian maksoi puolet. Puolet siksi, että puku on minun valitsemani ja se sopii mainiosti muihinkin kesän juhliin, vaikka häiden vuoksi tavallaan sen jouduinkin ostamaan. Koristelukustannukset maksaa morsiamen isä, hänen kanssaan olemme jo sopineet. Ja muutkin kulut saan takaisin. Polttarirahaa olen varannut omista rahoistani 70 euroa, mikä ei minua vielä vie vararikkoon. Eli omaksi panoksekseni jää se 70 euroa, plus lahjaan menee noin 15 euroa (kimppalahja).

Vierailija
9/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kunnia-asia. Ja koska kaasolle ei anneta palkkaa paljosta työmäärästä huolimatta, on yleistä että puku maksetaan, ikäänkuin palkkioksi.

Jos eivät maksa, lähetä lasku. Pistä jo etumaksulasku menemään ennen häitä, käytetyt tunnit ja rahaa koristeluja varten.

Vierailija
10/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä toinen on niin hurahtanut häistä, että maksaa koristeita omilla rahoillaan,ei voi kuulema pyytää hääparilta ja nyt on vaatimassa minulta osuutta ja delekoi hääkaaren ostamisen/ tekemisen/ vuokrauksen minulle ja sellasseen hökötyksen vuokraus maksaa 70 euroa ja itse en osaa tehdä mitään hääkaaria.

Tein selväksi, että minä en ala omista rahoistani makselemaan yhtään mitään, mutta siitähän soppa syntyikin ja siihen osallistui jo toisen kaason avomieskin.

Polttaribudjetti oli 100 euroa per naama ja KAIKKI oli tämän toisen kaason järjestämää ohjelmaa, mikään mitä minä ehdotin ei sopinut. Onneksi polttariporukka(6 miedän lisäksi) kieltäytyi maksamasta 100 euroa osallistujaa kohden ja nyt koko polttari ohjelma on täysin auki. Tämä toinen kaaso suuttui ja lopetti sen järkkäämisen.

Tämä toinen kaaso teettää itselleen puvun ja tietysti omasta pussistaan.

Ilmeisesti,kun tämä on lupautunut kakki maksamaan itse, olettaa hääpari, että myös minä maksan ja olen morsiammelle sanonut, että rahat ei ikinä riitä, mutta se sivutetaan kylmästi.

Sanoinkin aviomiehelleni, että vedänkin kolmiraitaisen kansallispuvun(=Addidas verkkapuku) päälleni sinne häihin, niin näkevät, että olin tosissani.

Kyllä on hermot kireällä!!!

Vierailija:

Ota ihan rauhallisesti puheeksi, älä syyttele. Sano, että Helsingin reissut tulevat aika kalliiksi. Etkö voisi katsoa pukua asuinpaikkasi läheltä? 10%:n säästö kuluu aika nopeasti junamatkoihin.

Minulla on käsityksenä ollut, että jos kaason puvun pitää olla tietynlainen, morsian osallistuu kustannuksiin. Itse maksoin myös kaasojen meikit ja kampaukset.

ILman muuta hääpari maksaa koristeensa itse. Voit vaikka sanoa viattomasti, että olet menossa ensi viikolla Tiimariin/Sinooperiin tmv. ja minkälaista koristelubudjettia he olivat ajatelleet? Laittavatko rahaa tilille etukäteen vai kuitteja vastaan jälkikäteen?

Vierailija
11/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi rahaa ja morsian erittäin hyvä ystävä, saattaisin hyväksyä tilanteen.

Jos taas minun täytyisi tuollaisen takia kiristää nälkävyötä ja vaikka kuinka hyvä ystävä morsian olisi, en suostuisi tilanteeseen. Tietysti voisi olla ikävä tunne, että joutuu perumaan kyseisen luottamuksen osoituksen, mutta toisaalta jos en pystyisi kuluja maksamaan, niin silloin en pystyisi ja realiteetti on otettava huomioon.

Vierailija
12/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on näin, että hänen mielestään sinulle kuuluu osa kustannuksista (eikö morsian todella ymmärrä, että kaasolle tulee vielä polttarikustannuksetkin?), kerro, ettet voi siinä tapauksessa olla kaasona.

Se on tietysti tosi tylyä tässä vaiheessa, mutta niin on myös omien häidensä maksattaminen muilla.

Vierailija
13/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että tuo toinen kaaso voisi hoitaa hommat yksin, ja ehkä se olisi hänen yhteistyötaidoilleen parasta.

On tietty ikävä ruveta ystävien kanssa kinaamaan, mutta kyllä sinun nyt pitää olla jämäkkä ja sanoa, mihin suostut ja mihin et.

Ja 10 % alennus puvusta menee aika äkkiä junamatkoihin ynnä matka-aikaan.

Vierailija
14/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sinulla ei ole rahaa ja arvomaailmaa laittaa ostaa pukua. Olet oma itsesi ja laitat päälle sitä mitä sinun rahasi ja arvosi antavat myöten.

Vierailija
15/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ette kuunnelleet, sulta meni hermo. Ja rahaa ei ole. Kokeile onko nuo vihittävät ollenkaan sun ystäviä, kannattaako tuo panostus. Sano tosiaan että meni hermo, lääkäri määräsi sut lepoon, heti ja kestää syyskuuhun.

Vierailija
16/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä kaaso varalla. Sanot, että kertakaikkiaan menee yli ja rahat eivät riitä. Itse en laittaisi tuohon hommaan penniäkään. Omat vaatteet ja häälahja ja korkeintaan muutama kymppi polttareihin.

Vierailija
17/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku aiemmin jo viisasti huomauttikin.

Vierailija
18/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen mekon kun itse haluat tai ellei miellytä saa hääpari osallistua kustannuksiin ja ellei tämä heitä miellytä sanot itsesi irti kaason tehtävistä. Sun tehtävä ei ole kustantaa osaa heidän häistään, vaan olla morsiamen apulainen..

Vierailija
19/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija:

kuten joku aiemmin jo viisasti huomauttikin.

Vierailija
20/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) et maksa koristeita

b) Hääparin tultava ainakin osasksi mekon kustannuksiin, jos pitää olla

tietynlainen maksaavat kokonaan!

NYT VAAN SANOT, ETTÄ EI TUU KAUPPOJA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi