Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajan lompakko lihoo, keskituloinen perhe kaivaa kuvetta – katso tästä budjettiehdotuksen voittajat ja häviäjät

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ärsyttävä oletus, että yksinhuoltaja on automaattisesti pienituloinen. Itse olen keskituloinen, kuten hyvin monet muutkin yksinhuoltajat. Ihan kuin yksin lasten kanssa elävä vanhempi ei voisi tienata samoin kuin kaikki muutkin.

Niinpä. Itsekin tienaan 65000 vuodessa. Toki olen kiitollinen siitä 17 eurosta kuussa, ei sillä, mutta kyllä mä verojakin maksan. 

Vierailija
22/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäynti ei kannata, jos on pitkä työmatka niin kuin monilla maalla on. Itselläkin yli sata kilometriä yhteen suuntaan.

Sama. Toisaalta tämä vahvisti päätökseni siitä että sanon itseni irti, olen jo pidempään miettinyt onko tuossa ajamisessa mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskituloiseksi on Suomessa määritelty 3400€/kk ansaitseva. Menettää 13 euroa kuussa. Käytännössä ei siis yhtään mitään. Jos tuolla palkalla inisee, niin ne ongelmat on luxusongelmia tai kykenemättömyyttä hoitaa raha-asioitaan.  Jos oikein hyvin käy, niin saattaa olla niin, että kaikkein pienituloisimpien ja keskituloisten kuilu kutistuu 50 euroa - hui kauheaa. 

Niinpä.

esim. Tupakanpolttoa ja turhaa autoilua vähemmälle.

Kaupunkilaiset varmaan pärjää ilman autoa, mutta maalla auto on välttämätön. Kuka edes polttaa nykyään? Ei mun tuttavista kukaan, joten tuskin tuo on perheellisille mikään 'oiva neuvo'. Suututtaa kyllä tuo muiden vähättely.

Vierailija
24/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon se yhn lompakko tällä kertaa lihoi? Kaksi euroa? Yh-korotus soutaa jatkuvasti euron kaksi sinne tänne.

Vierailija
25/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon se yhn lompakko tällä kertaa lihoi? Kaksi euroa? Yh-korotus soutaa jatkuvasti euron kaksi sinne tänne.

Yksi ja sama kirjoittajako täällä jatkuvasti vähättelee rahaa? Tiedätkö paljon voi olla joskus kiinni siitä muutamasta kympistä, jos huollat yksin useampaa teiniä, vaikka olisi keskituloinen. Työttömistä puhumattskaan.

Vierailija
26/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi tiposet ovat kuin pieru saharassa mitä annetaan kun polttoainekulut nousevat niin ruuan hintaa nostetaan ja ihan kaikkia hintoja. Se on kuin hölmöläisten täkki että etupäästä otetaan ja jatketaan takäpäähän niin että samana pysyy täkin pituus. Elämisenkulut nousevat suhteessa enemmän mitä ne mitättömät roposet.

Työllisyys kun ei nouse niin kohta ne roposet otetaan taas pois kaksinkertaisina. 

Vierailija
27/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäynti ei kannata, jos on pitkä työmatka niin kuin monilla maalla on. Itselläkin yli sata kilometriä yhteen suuntaan.

Sama. Toisaalta tämä vahvisti päätökseni siitä että sanon itseni irti, olen jo pidempään miettinyt onko tuossa ajamisessa mitään järkeä.

Varmaan löytyy tuhansia maalla asuvia keskituloisia, jotka tekevät saman johtopäätöksen. Tosin itse en tällä hetkellä töissä olekaan, mutta en aio mennäkään, koska se ei tule kannattamaan bensiinikulujen takia. Ja autokin alkaa olla epävarma tapaus. Jos käteen jää vain hyvin vähän työssäkäynnistä, kannattaa elää niukemmin ja elää hitaampaa elämää. Itselläni on työssäkäyvä puoliso, joten sikäli ei ole hätää toimeentulossa, koska hänen palkkansa saattaa mennä jo suurituloisenkin puolelle. Hänen veronsa kohoavat myös, että ehkä se meidän talouden osalta riittää valtiolle.

Verotusta vastaan minulla ei sinänsä mitään ole tai köyhempien tukemista.

Vierailija
28/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskituloiseksi on Suomessa määritelty 3400€/kk ansaitseva. Menettää 13 euroa kuussa. Käytännössä ei siis yhtään mitään. Jos tuolla palkalla inisee, niin ne ongelmat on luxusongelmia tai kykenemättömyyttä hoitaa raha-asioitaan.  Jos oikein hyvin käy, niin saattaa olla niin, että kaikkein pienituloisimpien ja keskituloisten kuilu kutistuu 50 euroa - hui kauheaa. 

Niinpä.

esim. Tupakanpolttoa ja turhaa autoilua vähemmälle.

Kaupunkilaiset varmaan pärjää ilman autoa, mutta maalla auto on välttämätön. Kuka edes polttaa nykyään? Ei mun tuttavista kukaan, joten tuskin tuo on perheellisille mikään 'oiva neuvo'. Suututtaa kyllä tuo muiden vähättely.

Maalla auto on välttämättömämpi kuin kaupungissa, mutta sitten sillä mennäänkin aivan jokapaikkaan, kaupan edestä toiseen jne. Olen asunut parikymppiseksi maalla, sen jälkeen kaupungissa. Omaa autoa ei kylläkään koskaan ollut. Kumman moni nykyäänkin vielä polttaa...

Vierailija
29/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sitten kaikki yllättyy, kun keskituloisten perheiden määrä vähenee ja sossuttavien yh mammojen määrä kasvaa.

Jaa, että huijaa järjestelmää.

Vierailija
30/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sitten kaikki yllättyy, kun keskituloisten perheiden määrä vähenee ja sossuttavien yh mammojen määrä kasvaa.

Kahden lapsen yh saa sossusta alle 50e kuussa. Sähkö- ja lääkärikulut toki lisäksi jos sellaisia on.

Tässä kolmen lapsen yh joka ei saa sossusta mitään ei myöskään lääkärikuluja jos niitä on ja asumisenkin maksan ilman yhteiskunnan tukia.

Vierailija
31/31 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen yh saa sossusta alle 50e kuussa. Sähkö- ja lääkärikulut toki lisäksi jos sellaisia on.

Tässä kolmen lapsen yh joka ei saa sossusta mitään ei myöskään lääkärikuluja jos niitä on ja asumisenkin maksan ilman yhteiskunnan tukia.

Työssäkäyvänä toki ei saakaan, tai ansiosidonnaisella ollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi