Minulle ei myyty eläinkaupassa hamsteria, koska mieheni oli ostohetkellä hiprakassa
Mielestäni erittäin outo tilanne. Minä olin selvin päin. Myyjä (kauppias vieläpä itse) sanoi, että tulkaa sitten uudestaan selvinpäin niin katsotaan.
Mitenhän miehen pieni hiprakka olisi aiheuttanut kärsimystä sen hamsterin elämään?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä annettiin vauvakin Kätilöopistolla, vaikka mies oli humalassa. Ihan siis näkyvästi oli. Kysyttiin vain, että miten menette kotiin.
Taksillahan me mentiin.
Että tätä vasten jonkin rottaeläimen oston yhteydessä tapahtuva raittiusvalistus tuntuu hieman liioittelulta . Varsinkin kun ostaja oli ihan selvin päin :D
Hamsteri ei ole rottaeläin. Toivottavasti apinaperheessäsi menee nykyään paremmin.
Rotat onkin älykkäämpiä kuin hamsteri. Näinhän se on.
En halveksisi apinoitakaan tuolla tavoin. Mieluummin apinaperhe kuin kaltaisesi käärmeperhe.
Näen jo kännikalan pyörittämässä hamsteria hännästä kaupan ulkopuoolella ja mäiskäisemässä sen lyhtypylvääseen. Toosi hauskaa ;-(
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä annettiin vauvakin Kätilöopistolla, vaikka mies oli humalassa. Ihan siis näkyvästi oli. Kysyttiin vain, että miten menette kotiin.
Taksillahan me mentiin.
Että tätä vasten jonkin rottaeläimen oston yhteydessä tapahtuva raittiusvalistus tuntuu hieman liioittelulta . Varsinkin kun ostaja oli ihan selvin päin :D
Repesin moraalittomasti. 🤣
Jos se hampsteri on täysi-ikäinen niin sillekin voi tarjota viinaa ja kas meillä onkin bileet.
Ollaan me ihmiset vaan erilaisia! Mun mieheni ei edes kehtais tulla mihkään eläinkauppaan katselemaan eläimiä pienessäkään hiprakassa, vaan ehdottais ihan itse, että mennään seuraavana päivänä.
- eikä meidän lasten päiväkodissa myöskään annettaisi lasta hiprakassa olevalle isälle tai äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinkaupan myyjillä on lakisääteinen velvollisuus tehdä elsu (eläintensuojeluilmoitus) jos eläimen omistaja on humalassa. Ajatteli siis vain teidän parastanne ja halusi varjella teitä elsu-asiakkuudelta, kun ei myynyt eläintä.
Kissan p.askat ole mitään "lakisääteistä velvollisuutta", älä jaksa. Hyvin olen aina saanut koiralle luun tai lelun kun on eläinkaupassa käyty, vaikka jompi kumpi olisikin ollut alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja joo ei harrasteta moista koko ajan, kun joku sitä kuitenkin heti epäilee.
Tässä puhuttiin elävän eläimen ostamisesta. Ei mistään luista tai muista tarvikkeista. Noin tyhmällä ei kyllä pitäisi eläintä ollakkaan. Alkoholi vissiin sulattanut ne vähätkin aivosolut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinkaupan myyjillä on lakisääteinen velvollisuus tehdä elsu (eläintensuojeluilmoitus) jos eläimen omistaja on humalassa. Ajatteli siis vain teidän parastanne ja halusi varjella teitä elsu-asiakkuudelta, kun ei myynyt eläintä.
Kissan p.askat ole mitään "lakisääteistä velvollisuutta", älä jaksa. Hyvin olen aina saanut koiralle luun tai lelun kun on eläinkaupassa käyty, vaikka jompi kumpi olisikin ollut alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja joo ei harrasteta moista koko ajan, kun joku sitä kuitenkin heti epäilee.
Tässä puhuttiin elävän eläimen ostamisesta. Ei mistään luista tai muista tarvikkeista. Noin tyhmällä ei kyllä pitäisi eläintä ollakkaan. Alkoholi vissiin sulattanut ne vähätkin aivosolut.
Suora lainaus: "Eläinkaupan omistajalla on lakisääteinen velvollisuus tehdä elsu jos eläimen omistaja on humalassa". Eikö koirani siis ole eläin? Missä kohtaa kyseistä p.askapuhetta puhuttiin elävän eläimen ostamisesta?
Sovitaan sitten, että alkoholi on tappanut aivosoluni, mutta ainakin osaan edelleen lukea, toisin kuin eräät ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus: "Eläinkaupan omistajalla on lakisääteinen velvollisuus tehdä elsu jos eläimen omistaja on humalassa". Eikö koirani siis ole eläin? Missä kohtaa kyseistä p.askapuhetta puhuttiin elävän eläimen ostamisesta?
Sovitaan sitten, että alkoholi on tappanut aivosoluni, mutta ainakin osaan edelleen lukea, toisin kuin eräät ☺
Mistä se eläinkaupan omistaja tietää että sinulla on koira? Siitä että ostat luita ja leluja?
Minäkin olen niitä ostanut vaikka minulla ei mitään lemmikkiä koskaan ole ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaan sitten, että alkoholi on tappanut aivosoluni, mutta ainakin osaan edelleen lukea, toisin kuin eräät ☺Mistä se eläinkaupan omistaja tietää että sinulla on koira? Siitä että ostat luita ja leluja?
Minäkin olen niitä ostanut vaikka minulla ei mitään lemmikkiä koskaan ole ollutkaan.
No ehkä siitä, että se koira oli joka kerta mukana?😂
Eikö lemmikkien omistajat saisi juopotella? Kyllä minä kissojani kännissä hoidan siinä missä selvin päinkin, eivät tarvitse hoitajaa että pääsen ottamaan kuppia.
Kuka helvetti menee eläinkauppaan kännissä?? Ja nää puolustelevat kommentit, surullisia tapauksia.
Ymmärrän miestäsi. Ei sitä oikein selvinpäin kehtaa mennä hamsteria ostamaan.
Ihan vain sen takia, että selvinpäin se päätös on paljon vakavammin otettavissa. Tiedän pariskunnan, jonka maistraatti kielsi vihkimästä, kun olivat humalassa. Pyysivät ottamaan uuden ajan ja tulemaan selvinpäin, jos vielä haluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaan sitten, että alkoholi on tappanut aivosoluni, mutta ainakin osaan edelleen lukea, toisin kuin eräät ☺Mistä se eläinkaupan omistaja tietää että sinulla on koira? Siitä että ostat luita ja leluja?
No ehkä siitä, että se koira oli joka kerta mukana?😂
Sä siis raahaat kännipäissäsi koiran eläinkauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö lemmikkien omistajat saisi juopotella? Kyllä minä kissojani kännissä hoidan siinä missä selvin päinkin, eivät tarvitse hoitajaa että pääsen ottamaan kuppia.
On vähän eri asia. Tuskin sinäkään kännissä ottaisit sitä kissaa mihinkään mukaan? Toivottavasti et. Tai kävitkö kännipäissäsi hankkimassa sen kissan? Toivottavasti et.
Hain mielijohteesta ympäripäissäni kissan löytytalosta (Helsinki).
Eipä kukaan mitään sanonut ja täällä se on ihan iloisesti jo viidettä vuotta. Ei eläin ole sama kuin joku lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät toimi kuten sinä. Esimerkiksi ex-anoppi on tuurijuoppo, selvin päin hoitaa kissaa hyvin, mutta kun on putki päällä, saattaa mennä viikko niin ettei edes käy kotona kissan luona.
Ei eläinkauppias osaa pärstän perusteella sanoa millainen eläimenhoitaja asiakas on humalassa, siispä parempi myydä eläimiä vain selville asiakkaille.
Ei hamsua juopolle! Jos ei selvinpäin saa lemmikkiä ostettua niin antaa sitten olla.
Lakisääteinen velvollisuus :DDDD
Kuulehan, ei ole lakisääteistä velvollisuutta edes tehdä lapsesta lasua vaikka tuolla näkisi toikkaroivan vanhemman yksivuotiaan kanssa.
Lakisääteinen velvollisuus esuun, jos joku tulee jotain hiirtä ostamaan kaupasta ja on ottanut alkoholia. Ihan parasta :D
Mun on pakko jakaa tää. Mutta jaan vain lähipiirissä. En soita iltapuluun.