Minulle ei myyty eläinkaupassa hamsteria, koska mieheni oli ostohetkellä hiprakassa
Mielestäni erittäin outo tilanne. Minä olin selvin päin. Myyjä (kauppias vieläpä itse) sanoi, että tulkaa sitten uudestaan selvinpäin niin katsotaan.
Mitenhän miehen pieni hiprakka olisi aiheuttanut kärsimystä sen hamsterin elämään?
Kommentit (49)
Mitenhän miehen pieni hiprakka olisi aiheuttanut kärsimystä sen hamsterin elämään?
Varmaankin oletti että asutte yhdessä ja vaarana on että mies pudottaa tai liiskaa sen hamsterin kännipäissään?
Se ajattelin että mies katuu selväpäisenä hamsterin hankintaa. Jotkuthan on tosi höveleitä silloin kun ovat kännissä.
No en itsekään pitäisi vastuullisena eläintenhoitajana sellaista joka tulee kännissä olevan puolison kanssa liikkeeseen.
Ei kai se kovin normaalia ole jos ei ole ongelmia alkon kanssa.
Alkoholiongelma ja eläimet eivät kuulu yhteen.
Fiksu myyjä.
😂 No jo on nihkeää. Itsehän olen ostanut pienessä pierussa koiran, seksikeinun, etelän matkan ja skootterin. En kerralla tosin.
Vierailija kirjoitti:
No en itsekään pitäisi vastuullisena eläintenhoitajana sellaista joka tulee kännissä olevan puolison kanssa liikkeeseen.
Ei kai se kovin normaalia ole jos ei ole ongelmia alkon kanssa.
Alkoholiongelma ja eläimet eivät kuulu yhteen.
Fiksu myyjä.
Tämä palsta on kyllä hauska. Heti jos joku on ollut huppelissa, on kyseessä alkoholiongelma. Mistä sinä tiedät vaikka kyseinen mies ottaisi kuppia kerran vuodessa? Olen minäkin käynyt humalassa esim. pankissa ja huonekaluliikkeessä. Ja juon hyvin harvoin.
Jos on hiprakassa jo aamukymmeneltä, alkaa olla kaatokännissä iltapäivällä. Parempi, ettei sellaisen seurasa liikkuvalle myydä elävää olentoa.
Mulle kyllä annettiin vauvakin Kätilöopistolla, vaikka mies oli humalassa. Ihan siis näkyvästi oli. Kysyttiin vain, että miten menette kotiin.
Taksillahan me mentiin.
Että tätä vasten jonkin rottaeläimen oston yhteydessä tapahtuva raittiusvalistus tuntuu hieman liioittelulta . Varsinkin kun ostaja oli ihan selvin päin :D
Ei tulisi kyllä mieleenkään myydä elävää olentoa seurueelle, josta yksikään on humalassa. Tuntuu jollain tapaa todella vastuuttomalta, vaikka itse ostaja olisikin selvinpäin. Mistä mä tietäisin, jatkuuko päivä siitä vaikka suoraan kapakkaan ja hamsteri sen aikaa kärvistelee jossain kuljetuslootassa.
En ole eläissäni yhtään eläintä myynyt, mutta oma moraali ei antaisi myöten. Fiksu päätös kauppiaalta. Meet vaikka huomenna ihan itseksesi ostamaan sen elukan, ilman örveltävää seuralaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä annettiin vauvakin Kätilöopistolla, vaikka mies oli humalassa. Ihan siis näkyvästi oli. Kysyttiin vain, että miten menette kotiin.
Taksillahan me mentiin.
Että tätä vasten jonkin rottaeläimen oston yhteydessä tapahtuva raittiusvalistus tuntuu hieman liioittelulta . Varsinkin kun ostaja oli ihan selvin päin :D
Sun mielesta siis oli okei, etta mies tuli humalassa kotiin sun vastasyntyneen vauvan kanssa?
-ohis
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksillahan me mentiin.
Sun mielesta siis oli okei, etta mies tuli humalassa kotiin sun vastasyntyneen vauvan kanssa?
-ohis
Ihme ku eivät tehneet synnäriltä Lasua!
Kuka normaali ihminen menee eläinkauppaan hiprakassa? Ainakin minulle se kertoo, että eläimen hankkiminen ja siihen liittyvät asiat eivät ole kyseiselle henkilölle tärkeitä. Joku skootterin osto on eri asia, sillä skootteri ei kärsi, vaikka joutuu unohdetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Taksillahan me mentiin.
Hamsteri ei ole rottaeläin. Toivottavasti apinaperheessäsi menee nykyään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Taksillahan me mentiin.
Se oli jo teidän vauva, joten pakko kai se oli antaa. Tuossa oltiin vasta ostamassa sitä hamsteria.
Eläinkaupan myyjillä on lakisääteinen velvollisuus tehdä elsu (eläintensuojeluilmoitus) jos eläimen omistaja on humalassa. Ajatteli siis vain teidän parastanne ja halusi varjella teitä elsu-asiakkuudelta, kun ei myynyt eläintä.
En olisi itsekään elävää olentoa luovuttanut tuntemattomalle joka on sillä hetkellä humalassa. Kyse ei ole siitä että se myyjä kuvitteli että miehes ja sinä olette eläintä rääkkääviä alkkiksia, tai että katumapäällä se hamsteri vedetään elävänä vessanpytystä alas. Kyse on siitä, että sellaisiakin hulluja tästä maailmasta löytyy, joten on eläimelle turvallisempaa, ja sen myyjän mielenrauhan kannaltakin parempi että menette sen hamsterin ostamaan kun olette kumpikin selvin päin.
Tokikaan se selväpäisyys ei poista sitä mahdollisuutta että hamsteriparka joutuu huonoon kotiin, mutta humala, vaikka vain "pieni hiprakka", ei ainakaan herätä mielikuvaa vastuullisesta lemmikinomistajasta.
Vierailija kirjoitti:
Eläinkaupan myyjillä on lakisääteinen velvollisuus tehdä elsu (eläintensuojeluilmoitus) jos eläimen omistaja on humalassa. Ajatteli siis vain teidän parastanne ja halusi varjella teitä elsu-asiakkuudelta, kun ei myynyt eläintä.
Kissan p.askat ole mitään "lakisääteistä velvollisuutta", älä jaksa. Hyvin olen aina saanut koiralle luun tai lelun kun on eläinkaupassa käyty, vaikka jompi kumpi olisikin ollut alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja joo ei harrasteta moista koko ajan, kun joku sitä kuitenkin heti epäilee.
Niin ja siis jommalla kummalla tarkoitin minua ja miestäni. Koira on absolutisti 😀
Nro 18
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksillahan me mentiin.
-ohis
No ei,
Mutta rinnastettuna nyt tähän, ettei hamsteria saa hamsterikaupasta :D
Samantasoisia elämiä tapetaan myrykyllä pitkin kyliä niin paljon kuin vain saadaan rotanmyrkyllä aikaiseksi.
Tai kai rotta tasokkaampi on kuin tämä hamsteri? Mutta ihan sama, älykkäämmät tajusivat varmaan pointin.
Pehmolelu teille korkeintaan.