Päästän mieheni vapaaksi
Meillä on pitkä liitto takana. Olen aikaisemmin kokenut valtavia itsetuntoa alentavia kokemuksia jotka heijastuvat nykyiseen suhteeseeni ja elämääni. Mieheni on aina ollut uskollinen fyysisesti. Mutta tiedän hänen tavastaan haaveilla ja katsella muita joka ikinen päivä. Pikkusiskoani hän pitää seksikkäämpänä kuin minua vaikka ihmisenä ei hänestä niin pidäkkään. Nyt viimeisin naula meidän arkkuun oli kun oli selvästi ihastunut 20 vuotta nuorempaan työkaveriinsa. Selitti minulle että hänellä ei ole mitään tämän kanssa kun loukkaannuin. Juu ei fyysisesti ollut ei ja nainen ei ajatellut miehestäni muuta kuin kaverina mutta tiedän mieheni fantasioineen tästä naisesta paljon. Kaikki nämä vanhat kokemukset tekevät sen että olen muuttunut aivan hirveän muatasukkaiseksi ja en enää jaksa sitä etten vain ikinä riitä omalle miehelleni. Olen aina se 2 ja mies haaveilee muista. Kerroin miehelle etten halua enää jatkaa yhdessä ja tämä on hänelle myös parempi ennen kuin muutun aivan hirveäksi mustasukkaisuuteni kanssa. Nies suuttui ja ei suostu eroamaan kuulemma näin hölmön asian takia. En vain jaksa enää!
Kommentit (23)
Ymmärrän nuo sun tuntemukset, itsellä huonoja kokemuksia aiemmissa suhteissa myös. Myös tuon, että teet miehen elämästä inhottavaa, ja siksi olet eroamassa. Kirjoitit, että itsetuntosi on heikko. Se on helppo uskoa, koska et ole edes eroamassa itsesi vuoksi, vaan miehesi. Haluat säästää häntä oman heikkenevän itsetuntosi vaikutuksilta, siitä huolimatta, että hänen käytöksensä ruokkii itsetuntosi heikkenemistä.
Jos haluat erota, eroa itsesi vuoksi. Ei siihen miehen lupaa tarvita. Jos ette luonteiltanne sovi toisillenne, niin sitten ette sovi. Jos koet parisuhteesi heikentävän omaa henkistä terveyttäsi, eroa sen vuoksi.
Jos käyt intensiivisessä terapiassa, siinä on "sääntö", ettei isoja päätöksiä pitäisi tehdä terapian aikana. Muutenkin tunnekuohut on hyvä käsitellä terapian sisällä kuin toimia välittömästi niiden mukaisesti. Anna aikaa itsellesi jäsennellä vielä mustasukkaisuuttasi. Haluatko todella erota, "kostaa" miehellesi hänen aiheuttaman mielipahan, tai kenties väistää kohtaamasta omat hankalat tunteesi ja itsetunto-ongelmasi. Ero voi olla peruuttamaton päätös.
Mulla tuli ihan sama mieleen - jopa tuota "kirmata" verbia myoten :D Ja nimenomaan kuvittelin sen juoksemassa vapaudessa munasilleen :D