Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloushallinnon työntekijöille kysyttävää

Vierailija
18.09.2019 |

Olen aloittanut työt pienessä tilitoimistossa neljä kuukautta sitten. Olen uusi alalla, ja pidän työstä, vaikka asiat tuntuvat vielä melko vaikeilta.
Nyt olen huomannut ongelman, ja haluan kuulla kokemuksia. Onko tilitoimistoissa kuinka yleistä kireä negatiivinen ilmapiiri, ja jatkuva valitus kaikesta. En ole mikään helposti ahdistuva ihminen, mutta näin pian on alkanut ahdistamaan töissä se ilmapiiri. Olen hyvin rauhallinen ihminen, enkä lähde itse mukaan siihen, ennemmin olen hiljaa ja yritän pysyä positiivisena ja hoitaa hyvin työni. Lisäksi työnantajani on alkanut antamaan palautetta hyvin ilkeään sävyyn, että tällä alalla ei voi missään nimessä käyttää aikaa noin paljon johonkin hommaan. Ymmärrän jos minulla olisi kokemusta, mutta olen vasta opiskeluni päättänyt, ja ensimmäisessä kunnon alan työpaikassa. En omasta mielestäni tuhlaa yhtään turhaa aikaa, vaan yritän hoitaa asiat mahd. nopeasti.
Nyt ahdistaa mennä töihin, sillä koen ettei mikään riitä. Aina teen jotain väärin. Sitten pomoni pyytelee anteeksi tiuskimistaan, vedoten aina stressiin.
Olen kuullut vastaavia kokemuksia joskus muilta, joten alkoi epäilyttämään, että onko ala oikeasti näin julma?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisto-/taloushallinto-/sihteeriala kuhisee mitä mielenkiintoisempia persoonia. Tarkoitan mielenkiintoisella nyt ilkeitä ihmistyyppejä. Ala on todellakin julma ja työpaikkakiusaaminen kukoistaa oman empiirisen tutkimukseni mukaan näissä fyysisesti kevyissä toimistotöissä. Minua on kiusattu ja tiedän myös pari kollegaa, jotka on savustettu ulos entisistä työpaikoistaan.

Vierailija
2/16 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä firmassa ei ole välttämättä ole kauhean ammattitaitoisia esimiehiä. Varsinkin omistajat on välillä kyllä ammattilaisia itse firman alalla, mutta eivät välttämättä hyviä pomoja. Kun opit työt paremmin, homma alkaa sujua ja tulet nopeammaksi, jos vain jaksat sinne asti olla. Valitettavasti pomon taipumus tiuskia ei taida kadota minnekään... Hyvä, että hän sentään itse tietää käyttäytyneensä huonosti, että toivoa on. Arvaan, että et ehkä rohkene sanoa, mutta voisi olla hyvä vastata ilkeisiin kommentteihin juuri tuo, mitä kerroit, että olet vasta valmistunut ja teet parhaasi, mutta haluat tehdä työsi hyvin, ja voit näin alussa olla hitaampi kuin vanha konkari.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tämä on alasidonnaista. Jotkut työpaikat vain on ilmapiiriltään parempia kuin toiset. Voit aina harkita myös työpaikan vaihtamista samalla alalla toiseen yritykseen.

Vierailija
4/16 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole kaikissa tilitoimistoissa. Meillä ainakin on tosi hyvä tekemisen meininki, ja todella mukavaa ja asiantuntevaa porukkaa töissä.

Vierailija
5/16 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laskutus asiakkaalta? Aikaperusteella? Paljonko kollegalta menisi aikaa samaan? Oletko kehittynyt näiden kuukausien aikana jo paljon?

Vierailija
6/16 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pienessä tilitoimistossa voi olla todella tarkkaa ajankäyttö työhön. Katteet on mitä on ja jos työhön menee liikaa aikaa, alkaa se kiristää johtoa. Voittoaan yrittävät tehdä kuitenkin.

Hanki kaikki oppi mitä irti saat ja vaihda kivempaan työpaikkaan.

Vierailija
7/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Paskimmat työpaikat ovat olleet pienet, naisvaltaiset tilitoimistot.

Vierailija
8/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran kuukauden verran tilitoimistossa. Oli ihan tosi kamalaa, onneksi pääsin töihin toiseen paikkaan. Irtisanouduin siis koeajalla. Siellä oli yksi sellainen kamalan ilkeä vanhempi nainen joka mua opasti ja perehdytti. Ahdistaa kun ajattelenkin sitä. Muutenkin outo ilmapiiri koko toimistossa.

Vierailija
9/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimisto on todella stressaava työpaikka. Koko ala on ollut murroksessa viimeiset 10 vuotta, tekijöistä on pulaa ja ammattitaito hyvin jakautunutta vanhanliitonjäärien ja uudistumiskykyisten kesken.

Toisaalta, tilitoimistossa oppii tämän alan perusteet parhaiten kun saa tehdä monipuolisesti koko taloushallinnon kokonaisuutta. Kun jaksaa tilitoimistomyllyssä kolmekin vuotta, alkaa olemaan jo melko ammattilainen.

Vierailija
10/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uutta työpaikkas, jos tää ei tepsi. Sanot aina tiuskimiseen, että hei, on kurja kuunnella tuollaista, kun koko ajan yritön parhaani.

Se on hyvö merkki, että pomo pyytää anteeksi. Työlavereille tiuskiminen ei ole normaalia työpaikalla, vaan kiusaamista.

Vierailija
11/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän firmassa kaikki inhottavimmat raivottaret on olleet taloushallinnossa. Muut on ihan leppoisaa väkeä.

Vierailija
12/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin hakeutua alalle mutta tän keskustelun jälkeen en oo enää varma..😐 kuulostaa just sellaselta työilmapiiriltä mitä en kestä.

Vierailija
13/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha, tulos, tulos. Tilitoimistoalalla on kova kilpailu ja rahaa on omistajille taottava. Työntekijöiden oltava nopeita ja röyhkeitä asiakkaiden laskuttamisessa. Itse vaihdoin alaa. Mutta vinkki ap:lle: tee työt huolella, mutta älä jumitu pikkuasioihin. Katso mallia vanhoista kirjauksista. Kirjoita asiat muistiin, niin seuraavalla kerralla pystyt jo nopeammin tekemään, kun seuraat vain ohjeita. Kyllä se rutiini tulee, 4 kk on lyhyt aika kuitenkin.

Vierailija
14/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko töitä tilitoimistosta sairaanhoitajan koulutuksella? Olen tarkka numeroissa.

Vierailija
15/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko töitä tilitoimistosta sairaanhoitajan koulutuksella? Olen tarkka numeroissa.

Kai tämä on vitsi 😂😂

Vierailija
16/16 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellään on joka paikassa kiire ja stressi ja kova tuloksen tavoittelu.

Ihmiset ovat kireitä ja pahantuulisia.

Ei tuo työpaikkasi kuullosta sen pahemmalta, kuin mikä tahansa yksityinen toimistohomma nykyisin.

Pitää vaan sietää asioita ja tehdä työnsä, eihän siihen muuta mahdollisuutta ole.

Ja uusi työntekijä on aina alussa vähän silmätikkuna ja seurattavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi