Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sairauteni vuoksi osallistua firman urheilutapahtumaan urheilijana, esimiehen kommentti: "Ei ole pakko, jos ei huvita tai kiinnosta."

Vierailija
18.09.2019 |

Miten saisi esimiehen (ja monet muutkin) ymmärtämään, että voi olla sairas, vaikkei näytäkään sairaalta tai käytä apuvälineitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on sun ongelma? Esimies antaa sinun olla pois sieltä tapahtumasta ihan vapaasti. Ei sitä mitenkään sen enempää tarvitse selitellä johtuuko sairaudesta vai mistä.

Vierailija
2/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on sun ongelma? Esimies antaa sinun olla pois sieltä tapahtumasta ihan vapaasti. Ei sitä mitenkään sen enempää tarvitse selitellä johtuuko sairaudesta vai mistä.

Asenne. "Noh, jos ei huvita, niin ei sitten." Ei ole kyse huvittamisesta tai kiinnostuksesta, kyse on siitä, että minä en fyysisesti voi/pysty/kykene osallistumaan. Ei kai ihmiselle, jolla on jalka poikki ja kipsattu, sanota juoksukisaan osallistumiseen kieltäytymisestä et "no, ei oo pakko, jos ei haluu". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä noin sanotaan, koska sun esimiestä ei henkilökohtaisesti kiinnosta paskaakaan, tuletko juuri sinä vai et. Teet itsetäsi pellen jos rupeat vinkumaan, että olet sairas. Eri asia sitten, jos esimies jotenkin vittuilisi siitä, että olet laiska tms, vaikka oikeasti sulla on sairaus. Et nyt nosta tuosta mitään äläkkää, teet itsesi vain naurunalaiseksi. Se on ihan sama mikä on syy, pomosi sanoi että EI OLE PAKKO TULLA. Ja se siitä. Jos sitten taas haluat muutoin osallistua, voit kysyä onko se mahdollista ja sitten selittää tilanteen.

Vierailija
4/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä noin sanotaan, koska sun esimiestä ei henkilökohtaisesti kiinnosta paskaakaan, tuletko juuri sinä vai et. Teet itsetäsi pellen jos rupeat vinkumaan, että olet sairas. Eri asia sitten, jos esimies jotenkin vittuilisi siitä, että olet laiska tms, vaikka oikeasti sulla on sairaus. Et nyt nosta tuosta mitään äläkkää, teet itsesi vain naurunalaiseksi. Se on ihan sama mikä on syy, pomosi sanoi että EI OLE PAKKO TULLA. Ja se siitä. Jos sitten taas haluat muutoin osallistua, voit kysyä onko se mahdollista ja sitten selittää tilanteen.

Ööö, eikö se esimies juuri v-tuillut, ettei AP:ta "huvita" osallistua? Siitähän tuossa aloituksessa on kyse.

Vierailija
5/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne. "Noh, jos ei huvita, niin ei sitten." Ei ole kyse huvittamisesta tai kiinnostuksesta, kyse on siitä, että minä en fyysisesti voi/pysty/kykene osallistumaan. Ei kai ihmiselle, jolla on jalka poikki ja kipsattu, sanota juoksukisaan osallistumiseen kieltäytymisestä et "no, ei oo pakko, jos ei haluu". 

Todennäköisesti sitä esimiestä ei kiinnosta pätkääkään oletko osallistumatta koska olet sairas vai koska ei huvita. Eikä tuollainen asia ole mikään iso juttu. Nuo on kaikille aina vapaaehtoisia juttuja, joihin kenenkään ei oleteta osallistuvan. Eikä niistä pois jääminen millään syyllä (edes vaikka suoraan sanoisi: ei huvita) johda mihinkään huonoon.

Vierailija
6/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, eikö se esimies juuri v-tuillut, ettei AP:ta "huvita" osallistua? Siitähän tuossa aloituksessa on kyse.

Ei voi tietää, riippuu täysin äänensävystä, tulkinnasta ja siitä mitä pomo on tarkoittanut. Me ei voida päättää, että se vittuili. Pomo on ainut, joka tietää vittuiliko vaiko ei. Huvittaa-verbillä voi viitata myös haluamiseen, pystymiseen, vaikka onkin outo sanavalinta.

Vierailija
7/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sitä esimiestä ei kiinnosta pätkääkään oletko osallistumatta koska olet sairas vai koska ei huvita. Eikä tuollainen asia ole mikään iso juttu. Nuo on kaikille aina vapaaehtoisia juttuja, joihin kenenkään ei oleteta osallistuvan. Eikä niistä pois jääminen millään syyllä (edes vaikka suoraan sanoisi: ei huvita) johda mihinkään huonoon.

Eikö tuollaisessa tapauksessa korrekti vastaus esimieheltä olisi "ok, ymmärrän" sen sijaan että "ei sitte jos ei kiinnosta"?

Vierailija
8/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että ilman lääkärintodistus ei olla pois. No hain viikon saikun. Saivat pitää virkistyspäivänsä ilman minua.

Vierailija
9/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Esim kystiitti ei näy ulospäin, mutta tarkoittaa virtsaamista puolen tunnin välein. Eli kaikki mikä kestää enemmän ennen vessaan pääsyä on poissuljettu. Just ulospäin ei näy, että on invalidi. Että tarttis sen invavessan auki kahvilassa nopsaan, ennen kuin virtsaputki muurautuu umpeen. Nää on niitä tilanteita, missä ei tee mieli selittää kusivaivaa kahvilassa kaiken kuullen, kun myyjä ei tajua, että avaimen kysyjä on invalidi. Tai ylipäätänsä työpaikalla selittää että kuulihan kaikki nyt varmasti, että täällä taas meinaa tulla kuset housuun sen seitsemännen kerran saman päivän aikana.

Vierailija
10/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma sanoisin tuossa suoraan esimiehelle, etta kyse ei ole huvittamisesta tai kiinnostuksesta, vaan siita ettet oikeasti fyysisesti kykene sairautesi takia. Mun mielesta olisi ihan asiallinen korjaus. 

Mutta ma olen kylla jaanyt tuommoisista pois ihan sanomalla, etta ei huvita, en halua, teen mieluummin jotain muuta (ellei ole pakollinen tapahtuma siis). Siis tarkoitan talla, etta sanon pomollekin muutenkin kaiken aika suoraan. 

Vierailija
11/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaisessa tapauksessa korrekti vastaus esimieheltä olisi "ok, ymmärrän" sen sijaan että "ei sitte jos ei kiinnosta"?

No ehkä se olisi korrektein vastaus, mutta ihmiset ei aina ole niin kauhean korrekteja, ja omaa mielenrauhaa helpottaa jos ei kovin herkästi kaikkia toisten sanomisia analysoi ja mieti oliko se nyt ihan korrektisti sanottua vai ei. 

Vierailija
12/12 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ma sanoisin tuossa suoraan esimiehelle, etta kyse ei ole huvittamisesta tai kiinnostuksesta, vaan siita ettet oikeasti fyysisesti kykene sairautesi takia. Mun mielesta olisi ihan asiallinen korjaus. 

Mutta ma olen kylla jaanyt tuommoisista pois ihan sanomalla, etta ei huvita, en halua, teen mieluummin jotain muuta (ellei ole pakollinen tapahtuma siis). Siis tarkoitan talla, etta sanon pomollekin muutenkin kaiken aika suoraan. 

Niin mä sanoininkin, ja me ollaan keskusteltu mun sairaudesta ennenkin, eli pitäisi tietää, vaikkei aina muistaisikaan. Katsoi vaan ja lähti pois.... AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi