Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työpaikkaa, jos palkkasi alenisi roimasti, mutta työn sisältö olisi paljon nykyistä mielekkäämpää?

Vierailija
18.09.2019 |

Olin jo pitkään ajatellut, etten vaihda työpaikkaa nykyisestäni mihinkään. Työn sisältö ei vastaa koulutustani ollenkaan, tulin tähän monen mutkan kautta ja olen oppinut työtehtäväni työssä ollessani. Työ on yhtä kaukana koulutuksestani kuin lääkärin koulutus ja veturinkuljettajan työ.

No, nykyinen palkkani on ihan ok keskipalkka. Tarjolla olisi koulutustani vastaava unelmatyö, jossa palkka olisi järkyttävät 1000 euroa vähemmän ja työmatka pidentyisi vartin kävelystä puolen tunnin automatkaksi.

Olen kuitenkin "vasta" 39v ja eläkeikään on matkaa varmaan 30 vuotta. Haluaisin tehdä mielekästä työtä, mutta tuo palkan putoaminen mietityttää eläkkeen takia. Nykyinen työ on työtä, mutta en saa kyllä sisällöstä mitään kiksejä.

Mitä itse tekisit?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takiahan sitä töissä käydään.

Tää on mun mielestä väärä asenne. Toki rahaa pitää olla sen verran että sillä tulee kunnolla toimen, mutta ottaen huomioon kuinka paljon aikaa töissä joudut viettämään, on työn mielekkyys kyllä tärkeämpää.

Vierailija
22/25 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo tonni siis bruttopalkan alennus? Jos näin, niin olethan katsonut, ettei alennus ole todellisuudessa pienempi, kun otat huomioon myös verotuksen muutokset.

Noh asiaan, jos pärjäisin taloudellisesti sillä pienemmällä palkalla niin vaihtaisin. Olen huomannut, että lopupeleissä sillä työn mielenkiintoisuudella on huomattava merkitys itselle, enkä jaksaisi kitkutella sinne eläkeikää, jotta nauttisin taas elämästä tosissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työhön, jossa bruttopalkka 500 e/kk pienempi, ei lounas- ja kulttuurietua, ei matkatyöstä kertyviä päivärahoja ja kilometrikorvauksia, ei ulkomaanmatkoja ja "status" kaiken kaikkiaan huonompi.

Tuloksena alan pikkuhiljaa voida sekä fyysisesti että henkisesti paremmin. Ehkä jonakin päivänä jaksan töiden jälkeen taas jopa harrastaa jotain.

Vierailija
24/25 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saan bruttona noin 1600, ei olisi varaa tehdä unelmatyötä halvemmalla kun tälläkin summalla vaikea tulla yksin toimeen.

Vierailija
25/25 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työhön jossa palkka tippui 350€, stressitasot 90%. Kyllä kannatti.