Miksi opettajat ei auta iltaisin?
Koululla ei ole iltapäivystystä kun kysyin. Siis eihän siellä paikan päällä koululla tarvitsisi olla vaan sen voisi tehdä verkossa! Mutta kun ei ole tällaista järjestetty. Voisi olla edes yksi opettaja aina illalla valmiudessa. Opiskelijat saisivat apua pulmiinsa lähes ympäri vuorokauden.
Kommentit (29)
No kyllä mä melkein päivystän. Korjaan ja kommentoin tekstejä verkossa iltaisin (sekä viikonloppuisin) kun olen saanut lapset nukkumaan.
Wilmaakin on pakko vilkaista. Kyllä vastaan jos joku sattuu onlinessa jotain kysymään koska se vastaaminen olisi joka tapauksessa seuraavana päivänä edessä.
T. äikänope
Kyllä varmasti opet haluaisivat iltapäivystää jos eduista pääsevät yksimielisyyteen.
Mutta kun tavoite on kasvattaa ihmisiä, joita ei tarvitse pitää kädestä kiinni 24/7
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on kuntien ja valtion kassassa runsaasti ylimääräistä mistä kaapaista lisävaroja vuorotyön järjestämiseen opetuksessa. Saisko myös yksityinen työnantaja helpotuksia millä pitää työntekijät saatavilla 24/7 kun asiakkaat tarvis palvelua heti eikä nyt.
Ymmärsit väärin. Tietenkin ap maksaa ylityökorvauksen omistaan.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa iltaopetuta, tuntiliksani on 25 euroa.
Halvalla menee. Älä aliarvioi ammattitaitoasi, vaan pyydä ihan kunnon korvausta ylimääräisistä töistä.
Ap, miksi et osaa pyytää sitä apua ja ohjausta päiväsaikaan, silloin olet siellä opiskelupaikassasi?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on halpa tarjous.
Ei jaksa enää. Olen aikanaan kun aloittelin opetushommia yliopistolla, niin vastailin iltaisinkin sähköposteihin ja kyselyihin. Mutta tuosta ei kuitenkaan makseta mitään, niin lopetin kyseisen puuhan. 8-16 välillä voi tulla kyselemään, jos ei osaa kurssin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on halpa tarjous.
Varmaan ilman verokorttia?
Niin, miksi ei ole vaikkapa Kela, työkkri, kirjasto, seurakunta ja posti auki yöllä. Mulle sopis paremmin hoitaa asioitani yöllä, kun olen vuorotyössä itsekin.