Eikö kukaan muu tunne siten, että mitä törkeämpi ihminen, sitä vähemmän pelkäät häntä? (Muodin laitos-kohu)
Jos olisin opiskelijana tuolla, en alkaisi pokkuroida yhtään ketään. Toisaalta, voisi se sitten käydä henkisesti raskaaksi, mutta silti.
Kun ajattelen, että ei se minun uraani kaada. Siis toisen huono käytös. Enemmän se perustuu omaan osaamiseeni ja suhteitakin saa varmaan muita.
Kommentit (14)
Moni asia on helppo ajatella päässään rohkeasti, kun ei ole itse siinä tilanteessa.. Jos oikeasti olisit siellä koulussa, ehkä "minä kyllä toimisin näin" ei enää olisikaan se mihin rohkeutesi riittää. Näitä on niin nähty, että vierestä neuvotaan ja kun sattuukin omalle kohdalle, hups, meni pupu pöksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Moni asia on helppo ajatella päässään rohkeasti, kun ei ole itse siinä tilanteessa.. Jos oikeasti olisit siellä koulussa, ehkä "minä kyllä toimisin näin" ei enää olisikaan se mihin rohkeutesi riittää. Näitä on niin nähty, että vierestä neuvotaan ja kun sattuukin omalle kohdalle, hups, meni pupu pöksyyn.
Just näin! Kovasti on asiantuntijoita milloin mistäkin, ja yksi ja toinen muka tietää, miten itse toimisi vaikka leffankuvaustilanteessa tai sairaassa opiskeluilmapiirissä, missä opettajalla on todella valtaa urasi suhteen.
EI sellaista oikeasti voi tietää. Se on helppo rannalta huudella.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin oikeassa, ja tiedostan tuon saman asian. Ikinä ei voi tietää miten itse toimisi, vaikka kuinka vahvasti olisi päättänyt. Tähän asti olen kyllä pääsääntöisesti niin pystynyt toimimaan. Kuten sanoin, en pelkää törkeitä ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Turhaa vaivaa aiheutuu, mutta pelkoa ei.
Totta tuokin. Muita ihmisiä kuitenkin tarvitsee. Sitten olisi varmaan pakko liittoutua vaikka joidenkin toisten opiskelijoiden kanssa? :D ja auttaa toisiaan.
Ap
Kyllä! Halveksin typeryyttä ja ivallisuutta ja tittelipomoutta! Kukaan hyvä opettaja tai johtaja ei nöyryytä oppilaita tai alaisia. En todellakaan pelkää auktoriteettejä. Huutaminen ei tehoa minuun yhtään, naurattaa vaan. Mutta kunnioitan fiksuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Halveksin typeryyttä ja ivallisuutta ja tittelipomoutta! Kukaan hyvä opettaja tai johtaja ei nöyryytä oppilaita tai alaisia. En todellakaan pelkää auktoriteettejä. Huutaminen ei tehoa minuun yhtään, naurattaa vaan. Mutta kunnioitan fiksuutta.
Mistä kohusta tässä nyt puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Kovasti on asiantuntijoita milloin mistäkin, ja yksi ja toinen muka tietää, miten itse toimisi vaikka leffankuvaustilanteessa tai sairaassa opiskeluilmapiirissä, missä opettajalla on todella valtaa urasi suhteen.
EI sellaista oikeasti voi tietää. Se on helppo rannalta huudella.
Rohkeus ei kylläkään aina tarkoita että pitäisi toimia jotenkin just silloin. Se tarkoittaa usein sitä että ei anna sen huutajan vaikuttaa itseensä mitenkään.
Jos joku älykäs ja yleensä pitkäpinnainen ihminen alkaisi yhtäkkiä haukkua mua, tarkistaisin kyllä omaa käyttäytymistäni. Mutta jos joku aina kouhottamassa oleva pätijä rääkyy, ei hetkauta. En kunnioita niitä. En ole edes huolissani duunipaikastani sellaisten takia koska en vaan ole.
En tiedä mistä kohusta tässä puhutaan, mutta otsikkoon liittyen:
Jos joku ihminen on julkisesti röyhkeä, niin voi arvata, ettei moni tykkää tuosta ihmisestä. On vaikea pelätä epäsuosittua ihmistä, jolla ei ole mitään taustavoimia.
Oikeasti, yksi mun elämäni hienoimmista saavutuksista on, kun sain tuollaisen oman, täysin näennäisen valtansa sokaiseman, muita todella rumasti kohtelevat ihmisen tiputettua kovaa ja ihan saakelin korkealta.
Juuri tommonen kakkasäkki, joka haali ympärilleen hännystelevien mulkvistien lauman ja puhui muista puhdasta pskaa selän takana. Aina välillä riitautui jonkun vihdoinkin valon nähneen (ex-)alamaisensa kanssa ja savusti tän ulos työpaikalta samalla ulisten, miten häntä on taas kohdeltu niin väärin. Oli esimiesasemassa mun työpaikalla.
Tekeydyin yhdeksi hänen sisäpiiriläisistään ja keräsin ehkä vuoden verran aineistoa kuvakaappausten (skype, Whatsapp jne) ja muiden työntekijöiden kanssa käytyjen keskustelujen muodossa. Sitten aloin hiljalleen kääntämään näiden hännystelijöiden mielipidettä tätä ihmispersreikää vastaan, ihan vain kertomalla totuuksia. Lopuksi menin kaiken mun todistusaineiston ja näiden häntä ennen seuranneiden sekä hänen kiusaamisensa kohteeksi joutuneiden kanssa isomman pomon pakeille. Onneksi tää urpo ei ollut ikinä onnistunut liehittelemään ketään korkeamman johtoportaan ihmistä puolelleen, oli ilmeisesti ollut liian kiire saada muut lipittämään omaa pyllyään, ei kerennyt oma kieli käydä isojen bossien pepuissa.
Tuloksena oli monien vaiheiden jälkeen varoitus tälle sääliölle, esimiesaseman menetys ja lopulta tajusi itse irtisanoutua. Edelleen kantaa kaunaa mua kohtaan ja kaiketi kokee, ettei itse tehnyt mitään väärää vaan mä epäreilulla kieroudella olen aiheuttanut kaikki hänen ongelmansa. Totuus on, ettei mun tarvinnut tehdä mitään muuta, kuin dokumentoida ja raportoida eteenpäin hänen omaa käytöstään.
Mä en itse voittanut mitään henkilökohtaista etua koko prosessissa, muuta kuin hyvän mielen. Mä vaan olen päättänyt, etten mä enää ikinä katso sivusta, kun joku lyttää muita ilman syytä ja on epäreilu mulkku. Jos en onnistu savustamaan näitä ulos tulevaisuudessakin, sitten äänestän jaloillani ja vien osaamiseni ja ammattitaitoni jonnekin muualle. Onneksi meillä on todella hyvä johto ja nykyään erinomainen työilmapiiri, joten tuskin tarvitsee miettiä työpaikan vaihtoa hetkeen.
Ihan vaan tämmöisenä esimerkkinä siitä, että välillä paha saa palkkansa, kunhan muut saadaan näkemään totuus.
Kuulostaa ihan joltakin kulttijohtajalta. Saavat rauhassa mellastaa, kun tarpeeksi moni uskoo heidän valtaan ja kunniaan. Noi joidenkin yksilöiden nostaminen parempaan asemaan on juurikin sitä tyypilistä vallankäyttöä ja aivopesua, mitä on erittäin hankala vastustaa tiiviissä yhteisössä.
Ja eniten kunnioitan sellaista rauhallisen, ystävällisen ja viisaan oloista ja silloin mietin mitä hän minusta ajattelee.
Ap