Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiea hyökkäsi tyttöni kimppuun

Vierailija
17.09.2019 |

15-v lapseni tuli äsken itkien lenkiltä ja kertoi että jostain talon pihasta oli tullut irrallaan oleva koira hyppimään hänen päälleen ja oli purrutkin käteen. Tyttö oli mennyt paniikkiin mutta onneksi läheisestä talosta tuli joku mies auttamaan ja vei koiran takaisin sinne mistä oli tullut.

Oikeasti ihmiset, pitäkää ne koiranne kiinni vaikka olisivat kuinka kilttejä ja asuisitte maalla jossa "ei liiku ketään". Eläimistä ei koskaan tiedä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin pudän koiraani irti jos haluan. Se ei ole koskaan tehnyt kenellekkään mitään ellei esimerkiksi joku toinen koira ole tullut haastamaan riitaa.

Vierailija
2/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purrut? Täytyis tyttöä käyttää lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin jo tk:hon. Sanoivat ettei tarvitse tulla ellei tulehdu mutta pitää katsoa mitä tehdään...

Vierailija
4/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi oli reagoinut? Alkoiko huutaa ja panikoida? Niin ei saisi tehdä koska joskus koirat haluaa vaan leikkiä.

Vierailija
5/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi oli reagoinut? Alkoiko huutaa ja panikoida? Niin ei saisi tehdä koska joskus koirat haluaa vaan leikkiä.

Oli huutanut koiralle että menee pois ja lopettaa. Kun oli osoittanut sitä menemään kotiin, koira oli käynyt käteen kiinni. Mutta se auttamaan tullut mies oli sanonut koiran olevan pentu, joten ei välttämättä ymmärtänyt käskyjä.

Varsinkin tuossa tilanteessa se eläin pitäisi pitää kiinni varsinkin jos ei ole vielä oppinut miten muut kohdataan...

Vierailija
6/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puremasta on jälki, kuvaa se kuitenkin ellei tarvitse lääkäriä. Likaantuivatko tai repeytyivätkö vaatteet? Koiranomistajahan on korvausvelvollinen. Ellei mitään jälkiä hyökkäyksestä jäänyt, lohduttele pienokaistasi iltasadulla. Säikähdys menee ohi.

Vierailija
7/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa sattui melkein sama minulle, mutta tajusin olla liikkumatta enkä ottanut katsekontaktia koiraan. Ärsyttää nuo vastuuttomat omistajat.

Vierailija
8/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun lapseni päälle hyökkäisi koira, antaisin sen omistajalle tasan 2 vaihtoehtoa: joko vie koiran itse piikille tai min otan siltä nirrin pois.

Vierailija
9/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puremasta on jälki, kuvaa se kuitenkin ellei tarvitse lääkäriä. Likaantuivatko tai repeytyivätkö vaatteet? Koiranomistajahan on korvausvelvollinen. Ellei mitään jälkiä hyökkäyksestä jäänyt, lohduttele pienokaistasi iltasadulla. Säikähdys menee ohi.

15-vuotiaalle pienokaiselle iltasatu? 🙄

Vierailija
10/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iltasatu 15 vuotiaalle XD

Vierailija
11/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa sattui melkein sama minulle, mutta tajusin olla liikkumatta enkä ottanut katsekontaktia koiraan. Ärsyttää nuo vastuuttomat omistajat.

Minua ärsyttää raivohullut rakit, jotka näköjään lisääntyvät koko ajan. On käsittämätöntä, että ihmistä raatelevaa rakkia ei tapeta jo ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen.

Vierailija
12/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viestiä koiran omistajalle. Jos koiraa haluaa pitää irti, niin rakentakoon aitauksen talon ympärille.

Vierailija
13/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haist ...toivottavasti ei ole koiraa.

Vierailija
14/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää raivohullut rakit, jotka näköjään lisääntyvät koko ajan. On käsittämätöntä, että ihmistä raatelevaa rakkia ei tapeta jo ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen.

Näin, samaa mieltä. Suurempi vastuu omistajalle ja koiralle. Sekoboltsi koiria tuleen niin paljon itärajan takaa ja muualta huonoista oloista.

Koirien kohdalla kannatan kuoleman rangaistusta.

Vierailija
15/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle irrallaan taajamassa juoksentelevan koiran (nais)omistaja tuli lässyttämään "se on vasta pentu!", kun koira murisi ja hyppi päälle. Ihan aikuisen koiran kokoinen se minun silmään oli, mitä lie jättirotua.

Kaasusumuttimet voisi vapauttaa, oppisi koirat pitämään hajurakoa.

Vierailija
16/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aina koiran kytkettynä. Jos on pihalla on joko ulkotarhassaan tai kettingissä.

Kerran kettingistä lukko oli rikkoutunut ja koira lähti taloamme ohittavan kävelijän, nuoren pojan perään. Olin itse onneksi pihalla ja lähdin heti koiran perää.

Koiramme on suurehko ja nuori ja ymmärrän, että herättää pelkoa.

Poika oli fiksu, ja jatkoi rauhallista kävelyä eteenpäin, eikä kiinnittänyt mitään huomiota koiraan ja koira kävi vain nuuhkaisemassa housuja.

Koira tuli heti käskystä luokse, eikä ole millään tavalla aggressiivinen.

Ymmärrän, että aihe on tunteita herättävä. Mutta joskus vahinkoja sattuu.

Itseäni asia harmitti pitkään vaikken sitä olisi mitenkään voinut estää.

Edelleen olen siitä kiitollinen, että poika oli niin fiksu ettei lähtenyt juoksemaan, koska uskon, että koiramme olisi lähtenyt juoksemaan perään.

Pointtini kuitenkin on, että aina koiran vapaana olo ei ole koiranomistajan välinpitämättömyydestä johtuva.

Vierailija
17/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin jo tk:hon. Sanoivat ettei tarvitse tulla ellei tulehdu mutta pitää katsoa mitä tehdään...

Kyllä se purema kannattaa lääkärille käydä näyttämässä ihan jo sen takia, että saadaan koiranomistaja vastuuseen. 

Vierailija
18/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira on oikeasti purrut=siitä jää jälki

Silloin todellakin mennään käymään lääkärissä näytillä! Tai vähintäänkin heti otetaan yhteyttä koiran omistajaan.

Vierailija
19/21 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on purrut oikeasti, eli kädessä puremahaavat, ei lääkäri sanoisi, että katsotaan sitten jos tulehtuu.

Vierailija
20/21 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli pentukoira, niin ei kannata tehdä mitään isompaa numeroa. Pennut eivät tosiaan vielä välttämättä ymmärrä käskyjä ja ovat leikkisiä, siksi hyppivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi