Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko helposti hoitaa työsi etätyönä?

Vierailija
17.09.2019 |

Onnistuisiko? Montako kertaa viikossa olisi pakko käydä toimistolla?
Kiinnostaa tietää kuinka moni pystyisi.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti joo. Palaverit voi hoitaa skypellä ja asiakkailla tarvitsee olla fyysisesti paikalla muutamia päiviä kuukaudesta. Omalla toimistolla riittäisi hyvin jos kerran kuussa kävisi näyttämässä naamansa.

Mutta työnantaja on vanhanaikainen ja ei tuollaisesta tykkää. Mitään virallisia sääntöä etätyön määrästä ei ole, mutta jo 2pv viikossa etätyötä saa aikaan soittelua selvästi asenteella ”teethän varmasti töitä” ja samalla loppuviikon kalenteriin tehdään joku höpöhöpö-infovartti, minkä kutsussa mainitaan että fyysistä läsnäoloa toivotaan.

Vierailija
22/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Kirjat ei kulje itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt etätöitä jo 7 vuotta. Käyn toimistolla 1-2 kertaa vuodessa. Eilen kävin hakemassa uuden läppärin. Seuraavan kerran ehkä joskus ensi keväänä.  It-alalla.

Sama, suurimman osan ajasta en edes voisi olla toimistolla, koska puolison työn takia asutaan ulkomailla. Käyn kyllä toimistolla silloin, kun ollaan Suomessa, ihan jo sosiaalisista syistä. Teen tutkimusta ja opetan verkkokursseilla.

Vierailija
24/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Etätyötä haluaisin kyllä ehdottomasti tehdä vielä jonain päivänä.

Vierailija
25/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen 1 pv viikossa etänä, joinakin viikkoina voisin olla toisenkin päivän, mutta meillä on linjaus että vain 1 pv/vko.

Vierailija
26/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siivooja joutuu aina olemaan paikalla. Fyysistä työtä nimenomaan.

Vierailija
27/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolakokin homma hoituu kyllä kätevästi kotisohvalta - samaten salityöskentely kassatilityksineen.

Vierailija
28/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt etätöitä jo 7 vuotta. Käyn toimistolla 1-2 kertaa vuodessa. Eilen kävin hakemassa uuden läppärin. Seuraavan kerran ehkä joskus ensi keväänä.  It-alalla.

Sama, suurimman osan ajasta en edes voisi olla toimistolla, koska puolison työn takia asutaan ulkomailla. Käyn kyllä toimistolla silloin, kun ollaan Suomessa, ihan jo sosiaalisista syistä. Teen tutkimusta ja opetan verkkokursseilla.

Mun työkaveri osti just talon Espanjasta. Parina aiempana talvena vuokrasivat sieltä talon ja tykästyivät paikkaan niin paljon, että ostivat oman. Tulevat kesäksi Suomeen ja talvet viettävät Espanjassa. 

Vierailija
29/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tai 3 päivää voisin, sitten pitäisi käydä työpaikalla.

Vierailija
30/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja! Nykyään yleistetään, että kaikki työ tehään " toimistolla"! Tärkeät fyysiset ja sosiaal. työt ei todellakaan onnistu etänä!!!

Miten niin "voi luoja"? Kyllä kaikki tietää ettei kaikki työt onnistu etänä. Ihan kummallinen kommentti.

Vierailija
31/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti työni on etsiä itselleni työtä, monta vuotta jo etänä syrjäseudulla menty ja loppua ei näy. Pska palkka mutta onpahan töitä

Vierailija
32/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minähän hoidan. Valmennan 3v3 Arenaa World Of Warcraftissa.

Multi-Glad Undead Fire Mage

Miten tohon pääsee kiinni ja töihin wowia jo vuodesta 09

Vierailija
33/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensimmäistä kertaa työ, jota voisi tehdä kotona, mutta koska olen vielä uusi siellä, niin on vain helpompaa olla toimistolla. Saan välittömästi vastauksen kysymyksiini sen sijaan, että ryhtyisin soittamaan tai laittamaan meiliä.

Vierailija
34/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisi. Kaksi ”toimisto”päivää viikossa riittäisi hyvin. Näin teinkin ennen, mutta vapaa-aika hävisi ja olin 24/7 töissä. Siirryin takaisin työpaikalle tekemään työt tehokkaasti silloin, kun niitä teen ja muun ajan olen hyvällä omalla tunnolla vapaalla.

Vierailija
35/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla käyn vain jos on asiaa johtoportaalle. Kaikki työni tapahtuu työkohteissa.

T: Purkaja

Vierailija
36/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä harkitsen minkälaista uraa voisin tehdä pelkästään etätyönä, koska haluasin matkustella ympäri maailmaa ja asua puoli vuotta vaikka Aasiassa, sitten kiertelisin Amerikassa ja niin edellleen.

Vierailija
37/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisi. Kaksi ”toimisto”päivää viikossa riittäisi hyvin. Näin teinkin ennen, mutta vapaa-aika hävisi ja olin 24/7 töissä. Siirryin takaisin työpaikalle tekemään työt tehokkaasti silloin, kun niitä teen ja muun ajan olen hyvällä omalla tunnolla vapaalla.

Mulla ei ole ollut tuota ongelmaa. Ennenkuin vuosia sitten aloin tekemään kokonaan etätöitä, sain vakavan sairaskohtauksen ja olin pari kuukautta sairaslomalla. Silloin tuli pistettyä elämässä asioiden tärkeysjärjestys ihan uusiksi eikä ylitöiden tekeminen ollut top 100 asioiden joukossa. Olen osannut erottaa työn ja vapaa-ajan. Kun työpäivä on pulkassa, suljen sähköpostin ja katkaisen vpn-yhteyden toimistolle. En tee sen jälkeen töitä ennenkuin taas aamulla. 

Vierailija
38/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 1 - 2 päivää viikossa, mutta joudun käymään toimistolla koska olen esimies. Suurin osa alaisistani tekevät myös etätyötä ja osaavat ottaa puhelimen/Skypen/teamsin/sähköpostin kautta yhteyttä jos asiaa tai minä otan heihin. Myös palaverit onnistuvat loistavasti. Mutta sitten on niitä, jotka vaativat että olen tavattavissa kasvokkain vaikka ei siihen mitään erityistä syytä ole, samat eivät myöskään halua tehdä etätyötä vaikka mahdollisuus olisi. Omasta mielestäni kerran viikossa ”vastaanotto” riittäisi, mutta koska osalle tuo ei riitä, niin ajelen toimistolle. Nämä henkilöt myös valittavat muiden etätöistä. Ilmeisesti tässäkin se ongelma, että ainoa kommunikointitapa heille on mennä suoraan juttelemaan kasvokkain.

Saan paljon huonommin tehtyä töitä toimistolla kuin kotona, joten heti kun nämä henkilökohtaista palvelua haluavat ovat lomalla, olen useampana päivänä etänä.

Vierailija
39/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos olisi kunnon skannerit ja muut.

Vierailija
40/42 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ja hoidan. Joskus en käy koko viikkona toimistolla, joskus muutaman kerran mutta joka viikko 1-5 etäpäivää, ehkä yleisimmin 3 päivää kotoa ja kaksi toimistolla. IT-ala.

Minulla sama, 3 etäpäivää ja 2 toimistopäivää. It-alalla myös. Aivan mahtavaa. T. 44-valkoinen heteromies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan