Paljonko teillä on nyt sisälämpötila?
Tarkeneeko? Jos ei niin millä olet lämmittänyt.
Alkaa pikkuhiljaa tympimään kun täällä asunnossa saa olla koko ajan ihan jäässä. Vauvankin laitoin fleecetakki päällä sänkyynsä päiväunille. Soitin asiasta jo isännöitsijälle ja tämä vaan, että kyllä ne patterit lähtee lämpenemään kun ”haistavat” kylmän, juu, vissiin sen 15 astetta...
Kommentit (33)
+23, kesät talvet. Lattialämmitys (maalämpö) ja lisäksi takka. Itse haluaisin vielä lämpimämpää, mutta perheen muut jäsenet eivät.
16,8 astetta. Aika sama kuin ulkona. Asun Hollannissa ja viime talvena en laittanut lämmitystä päälle kertaakaan. Kiitos villasukille, -neuleille ja kuumavesipullolle. Tilasin nyt äidiltä villahaalarin, muttei tainnut ottaa sitä tosissaan 😅
20 astetta, pari tuuletusikkunaa kokonaan auki. Just sopiva lämpötila. Alushousut ja t-paita päällä.
Vierailija kirjoitti:
16,8 astetta. Aika sama kuin ulkona. Asun Hollannissa ja viime talvena en laittanut lämmitystä päälle kertaakaan. Kiitos villasukille, -neuleille ja kuumavesipullolle. Tilasin nyt äidiltä villahaalarin, muttei tainnut ottaa sitä tosissaan 😅
Varmaan kämppä täynnä hometta.
Nyt on "säästäminen" typerää. Syksyllä mukavuuden saa senteillä. Jos palelemalla säästetään, se pitää tehdä pakkasella. Silloin tulee säästöä. Nyt tulee vain kosteusvauriota.
Rapeat 23°C, sais jo jäähtyä mun puolestani. 20 astetta on sopiva. Kaikki patterit vielä kylmiä, okt, öljylämmitys.
25 astetta on ollut koko kesän yötä päivää. Aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisälämmitin on ollut pakko hankkia. Itse en tarkene kuin vähintään 25 asteessa. Maksan sähkölaskun mielelläni.
Vois tästä vähitellen alkaa harkita muuttoa lämpimämmille seuduille, kun taloja ei ilmeisesti ilmasto/säästösyistä Suomessa enää lämmitetä, prkl.
Mihin? Ainakaan Kanariansaarten leveyspiirit eivät riitä. Olen siellä palellut eniten elämässäni. Hotellissa ei ollut lämmitystä. Olin huhtikuussa. Kylmää ja kosteaa öisin. Mutta joo, ketuttaa tosiaan tämä energiansäästö Suomessa. Ihmiset palelevat kosteissa vuokrakämpissään.
Mulla ei ole ollut koskaan sisällä niin kylmä kuin kesä-heinäkuussa Malawissa. Aurinko laski varhain ja +10-asteisen yön jälkeen betoniseinäinen kämppä ei ehtinyt lämmetä. Klo 15 pihalla +21 ja sisällä +16. Kävin usein parvekkeella lämmittelemässä.
Yöllä 28-31 päivällä 33-35
Bangkok Thailand
23.5, ei lämmitystä. Sitten kun lämpö pitää laittaa päälle, hallitsen sitä itse koska on asuntokohtainen kaasulämmitin. Tykkään 19-20 asteesta eniten.
23,5