Paljonko teillä on nyt sisälämpötila?
Tarkeneeko? Jos ei niin millä olet lämmittänyt.
Alkaa pikkuhiljaa tympimään kun täällä asunnossa saa olla koko ajan ihan jäässä. Vauvankin laitoin fleecetakki päällä sänkyynsä päiväunille. Soitin asiasta jo isännöitsijälle ja tämä vaan, että kyllä ne patterit lähtee lämpenemään kun ”haistavat” kylmän, juu, vissiin sen 15 astetta...
Kommentit (33)
Joku 16-17 astetta, tykätään viileästä. 20 on ihan liikaa.
21 astetta. Ok-talo ja puulla lämpenee. Makuuhuoneessa 19, kuumassa ei ole kiva nukkua.
Mäkin soitin tänään ja tällä viikolla tulee lämmöt.. varpaat ja sormet ihan jäässä täällä jo jonkin aikaa ollut, lapsella öisin täysvaatetus ja viimeyönä lisänä sukkien päällä villasukat.
No onneksi sain tänään lämpöpatterin lainaan, mutta ei se koko asuntoa lämmitä. Ja siittä tulee iso sähkölasku jos joka päivä joutuu käyttää. No, tulee kai jatkuvasta uunin lämmittämisestäkin. Joo tiedän, ei sais lämmittää uunilla, mutta pakko kun on niin kylmä. Ihan flunssainen olo ollut yli viikon kun niin jäässä kaikki.
Meillä kävi vierailtakin ja hekin sanoivat tunnin jälkeen käsiä hieroen, että alkaa olla kohmeessa heidänkin sormet.
21,3 astetta. Vielä ei ole patterit päällä lukuunottamatta kylppärin vuoden ympäri tulikuumana porottavaa patteria. (Kaupungin vuokrakämpän idiotismeja.) Kyllä täällä tarkenee, mutta välillä on vilu. Ikkunoista vetää todella paljon. Mulla on vaatetta useampi kerros päällä. Silti tykkään tästä enemmän kuin kesän 25-35 asteesta (edelleenkin se saa tanan kylppärin patteri täysillä). Vihdoinkin se piina on ohi!
Juu ja kun lämmöt laitetaan päälle niin patterit ovat haarat korkeintaan kädenlämpöiset pari viikkoa 😄. Sitten sanotaan, on ne päällä!
23 saattaa olla. Onneksi lämmöt laitettu päälle. Sapettaa asunnot, joissa pihdataan lämmitystä.
21 astetta. Muuten ihan hyvä lämpötila, mutta nukkumaan mennessä paleltaa niin, että pitää olla viisi peittoa.
Lisälämmitin on ollut pakko hankkia. Itse en tarkene kuin vähintään 25 asteessa. Maksan sähkölaskun mielelläni.
Vois tästä vähitellen alkaa harkita muuttoa lämpimämmille seuduille, kun taloja ei ilmeisesti ilmasto/säästösyistä Suomessa enää lämmitetä, prkl.
Vierailija kirjoitti:
Lisälämmitin on ollut pakko hankkia. Itse en tarkene kuin vähintään 25 asteessa. Maksan sähkölaskun mielelläni.
Vois tästä vähitellen alkaa harkita muuttoa lämpimämmille seuduille, kun taloja ei ilmeisesti ilmasto/säästösyistä Suomessa enää lämmitetä, prkl.
Mihin? Ainakaan Kanariansaarten leveyspiirit eivät riitä. Olen siellä palellut eniten elämässäni. Hotellissa ei ollut lämmitystä. Olin huhtikuussa. Kylmää ja kosteaa öisin. Mutta joo, ketuttaa tosiaan tämä energiansäästö Suomessa. Ihmiset palelevat kosteissa vuokrakämpissään.
+22 astetta, mutta mittari on tuossa vessan lähellä ja mies kävi juuri suihkussa.
Joskus lämmitin kämpän olkkaria auton sisätilalämmittimellä. Oli kylmä, sateinen kesä eikä kylppärissä edes peruslämpöä. Kuivasi edes vähän ilmaa tuo.
20,9 astetta, patterit ei ole vielä päällä ja nyt on aivan täydellisen sopiva "kotoilulämpö". Makkarissa on toki viileämpi koska lämpimässä on tuskaa nukkua. Onneksi se hellevetti on taas ohi.
36,4 oli viimeksi, vaikka mittasin vain kainalosta.
16 astetta - olen mökillä ja laitoin juuri tuvan hellaan tulen. Tupa lämpiää aluksi 26 asteeseen, mutta siitä riittää lämpöä näillä keleillä aamuun asti, jolloin sitä on vielä 22 astetta. Kammarin uunia ei viitsi lämmittää edes joka päivä, sillä nukkuminen käy silloin liian tukalaksi.
21,2 ja yöksi laskee 18. Ainoastaan ilmalämpöpumppu ja lämmöntalteentotto käytössä. Patterit etäohjattuna poissaloasentoon.
+21 on sisälämpötila. Yhtään lämpimämpää ei tarvitse olla. Makkari pidetään viileämpänä, niin nukuttaa hyvin.
20 C astetta suunnilleen. Kannattaa ostaa lämpömittari, jos haluat isännöitsijälle valittaa, niin on jotain faktaa kerrottavana. Mutu meininki ei kelpaa.