Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kahvi pitää tehdä kahvinkeittimessä - eikö sitä voisi tehdä kuten teetä?

Vierailija
17.09.2019 |

Eli jauhetut kahvipavut teepussiin ja haudutetaan kuumassa vedessä

?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi.

Vierailija
2/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Perusta yritys ja kokeile, meneekö kaupaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi on parasta!

Vierailija
4/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellainen ihmekapistus kuin kahvipannu;D Eli kyllä voi tehdä

Vierailija
5/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim pressopannu on jo olemassa.

Vierailija
6/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sen aina niin, että laitan mukin päälle suodatinsuppilon ja siihen suodatinpussin ja kahvin ja sitten kaadan kuumaa vettä päälle. Hyvää tulee.

Vierailija
7/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina kahvin joko mutteripannussa tai yksittäin kupillisen suodattimella.

Vierailija
8/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me tehtiin kahvi kun ei ollut vielä keittimiä?

Vierailija
9/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt ihanan luomumurukahvin jota annostelen lusikalla kuppiin ja keitetty vesi päälle.  Saan juuri niin vahvaa kahvia kun haluan.  Valmiiksi pussitettu kahvi tuntuu oudolta.  Valmis murukahvi liukenee kiehuvaan veteen kokonaan.  Tee sitävastoin antaa vain värin ja maun, mutta porot jää muuten pussin sisälle.  Pussiteen käyttäjä olen myös, koska on helpompi vaihtoehto haudutettuun verrattuna.

Omista valinnoista huolimatta. Kaikella kunnioituksella haudutetun teen ystäville. 

Vierailija
10/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on eri asia?

Vierailija
11/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten me tehtiin kahvi kun ei ollut vielä keittimiä?

Nuotiolla nokikahvit tai abreun pepulla pikaset. Kuumaa saa kummallakin tavalla.

Vierailija
12/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvi ajaa asian jo nyt. (Jos ei satu olemaan tuttu tuote, niin ihan lähikaupastakin saa pikakahvia, jota liuotetaan pari lusikallista muruja keitettyyn veteen mukissa ja voilá, kahvi on valmista.)

Vierailija
13/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli miksi sitten keksittiin kahvinkeitin?? Ihan turha vekotin.

- ap

Vierailija
14/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli miksi sitten keksittiin kahvinkeitin?? Ihan turha vekotin.

- ap

Miksi keksittiin vedenkeitin kun oli jo kattila?

Vierailija
15/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kahvini mikrossa - mukiin mitallinen tavallista kahvia kuppi puolilleen vettä. Kun vesi kiehahtaa, on kahvikin valmista ottamaan vastaan maito- ja sokerilisän ja hetkennseisottamisen jälkeen porotkin ovat painuneet pohjaan.

Vierailija
16/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen sen aina niin, että laitan mukin päälle suodatinsuppilon ja siihen suodatinpussin ja kahvin ja sitten kaadan kuumaa vettä päälle. Hyvää tulee.

Itseasiassa tuollakeinoin saa parasta, koska voi vapaasti säädellä suodattumisnopeuden sekä veden kuumuuden kahvijauhojen mukaan. 

Vierailija
17/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia kahviteepusseja on itseasiassa olemassa, mutta ulkomailla. Suomessa juodaan jostain syystä suodatinkahvia lähinnä

Vierailija
18/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi on kuvatun kaltaista, purut uivat veden seassa ja laskeutuvat pannun pohjalle. Pannukahvi on myös maultaan aika erilaista verrattuna kahvinkeittimellä tehtyyn suodatinkahviin. Suodatin suodattaa pois kaikenlaista mm. kahvin luontaista rasvaa. Usein sanotaankin, että suodatinkahvi on terveellisempää (myös tutkimusten mukaan).

Myös uuttamisaika, eli se kauanko kahvipurut ja vesi on kosketuksissa, vaikuttaa paljon makuun. Suodatinkahvissa se on samalla keittimellä aina sama aika. Pannukahvissa maku riippuu siitä miten pian kahvin kaadat kuppiin.

Vierailija
19/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi tehdä, mutta kahvia ei ole saatavilla sellaisissa pusseissa. Ja toisaalta, teetäkin voisi tehdä kahvinkeittimessä. 

Vierailija
20/64 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, mökkityyliin! Luulin että olen ainoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän