Lapsia jo saaneet. Aiotteko auttaa lapsianne tulemaan vanhemmiksi?
Jos taloudellinen kehitys Suomessa on niin heikkoa, että nuoret aikuiset eivät omilla säästöillään uskalla siihen ryhtyä?
Kommentit (9)
Tietenkin autan minkä voin. Omilla nuorillani on juuri nyt vakituiset työpaikat.
Otsikko kuulosti pervolta. Ihan saavat itse selviytyä niistä hommista.
Ei ole rahakysymys. Perheissä missä on heikommat taloudelliset resurssit tehdään eniten lapsia. Ympäri maailman. Enemmän lastenhankintaa tukevaa yhteiskuntaa saa maailmasta hakea. Sanoisin, että kysymys on suhteellisuudentajusta. Suomessa ei enää ymmärretä, että lapselle ei tarvitse ostaa koko lelukauppaa, jotta lapsi olisi onnellinen.
Se päätös aikuisten lasten pitää tehdä ihan itse. Jos ei uskalla tai se ei ole elämässä tärkeää niin parempi jättää lapset tekemättä. Pelkällä rahalla ei lapsia kasvateta. Ja pitää olla valmis itse luopumaan jostain mihin ei ole varaa jos lapsia haluaa. Niin on tehty ennenkin.
Toki autamme mutta päävastuu on vanhemmilla itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahakysymys. Perheissä missä on heikommat taloudelliset resurssit tehdään eniten lapsia. Ympäri maailman. Enemmän lastenhankintaa tukevaa yhteiskuntaa saa maailmasta hakea. Sanoisin, että kysymys on suhteellisuudentajusta. Suomessa ei enää ymmärretä, että lapselle ei tarvitse ostaa koko lelukauppaa, jotta lapsi olisi onnellinen.
No ei sitä kauaa tarvitse hakea kun ihan vaikka tuosta Norjasta. :Dd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä kauaa tarvitse hakea kun ihan vaikka tuosta Norjasta. :Dd
No Pohjoismaat tai ehkä jotkut muut yksittäiset Euroopan maat. Kuitenkaan raha ei ole se ratkaiseva kysymys, sillä niissä maissa, joissa rahallisesti yhteisestä kassasta tuetaan lastenhankintaa eniten tehdään kuitenkin vähiten lapsia. Jos pelkää lastenhankintaa niin perimmäinen syy löytyy todennäköisesti muualta kun tarpeeksi etsii. Tai ei ole tarpeeksi halua saada lapsia.
Ei minulla ollut itsellänikään mitään säästöjä, kun sain lapsia. Mutta kyllä minä olen valmis omia lapsiani auttamaan.