Mitä itse tekisit?
Olet aloittanut ihanan uuden harrastuksen jossa olet päässyt etenemään ja olet saavuttamassa oman haaveen täyttymistä. Puolisosi ilmoittaa että kaipaa enemmän aikaa teille ja riitelette usein aiheesta. Harrastus vie aikaa 2-3 iltaa viikossa ja 1-2 pelireissua/kk. Teillä on useampi lapsi ja yhteistä elämää takana useampi vuosi.
Jatkaisitko itsepintaisesti omaa harrastusta, silläkin uhalla että se rikkoo parisuhteen ja perheen vai tyytyisitkö puolison toiveeseen yhteisen ajan lisäämisestä.
Taustatietona vielä että harrastuskertoja ei voi vähentää, ilman että edistyminen ja kehittyminen kärsisi.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin puolisolta, että tahtooko hän käyttää saman verran aikaa kuin minä omiin harrastuksiinsa ja loput ajat jaettaisiin sitten parisuhdeajaksi? Jos hän ei tahdo harrastaa, niin tekisin vastaavana määränä iltoja silti kotitöitä ja hoitaisin lapsia kuin olisin ollut omissa harrastuksissa. Toisen omat harrastukset eivät saa aiheuttaa sitä, että toinen ei enää keksi mitään kivaa tekemistä itselleen, koska aina on kotitöitä ja vastuuta yksin niistä! Aikaa jäisi muuten joko parisuhdeajaksi tai muuksi vapaaksi ajaksi. Vetoaisin tähän aikaan resursseina, joita ei hyödynnetä aina ja siksi omasta harratuksestani ei tarvitse tinkiä, koska teen kuitenkin osuuteni kotona.
Kiitos vastauksesta. Olen kyllä muina iltoina hoitanut lapset sekä oman osuuteni kotitöistä. Mm teen aina ruuat valmiiksi että puolison ei tarvitse kuin lämmittää annokset lapsille, hoidan lasten harrastuksen, pesen pyykit ja siivoan. Mies auttaa tiskien ja lasten kanssa sekä hoitaa pihahommia. Miehellä on 4 iltaa viikossa aikaa harrastaa mutta ei käytä aikaansa hyödyksi harrastus mielessä vaan puuhastelee pihalla, ei siis poistu kotonta. Hän ei vaan nää miun antamaa panosta riittävänä kun hänen mielestä käyn vaan pelaamassa..
Kysyisin puolisolta, että tahtooko hän käyttää saman verran aikaa kuin minä omiin harrastuksiinsa ja loput ajat jaettaisiin sitten parisuhdeajaksi? Jos hän ei tahdo harrastaa, niin tekisin vastaavana määränä iltoja silti kotitöitä ja hoitaisin lapsia kuin olisin ollut omissa harrastuksissa. Toisen omat harrastukset eivät saa aiheuttaa sitä, että toinen ei enää keksi mitään kivaa tekemistä itselleen, koska aina on kotitöitä ja vastuuta yksin niistä! Aikaa jäisi muuten joko parisuhdeajaksi tai muuksi vapaaksi ajaksi. Vetoaisin tähän aikaan resursseina, joita ei hyödynnetä aina ja siksi omasta harratuksestani ei tarvitse tinkiä, koska teen kuitenkin osuuteni kotona.