Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka selvittää kuka haluaa kummiksi? OV

Vierailija
16.09.2019 |

Saamme ekan lapsen, ja tuntuu että sopivia kummeja ei ole montaakaan, ja heillä sitten on jo kummilapsia. Meillä molemmilla on tapa, että pyydetään kummit suvusta, ei niinkään kavereita. Ja yleensä ovat naimisissa ja kuuluvat kirkkoon, paitsi tyttökummi/ poikakummi naimaton.

Kuinka montaa kummia Te suosittelette? Oletteko pyytäneet sukulaisia vai ystäviä? Miten on toiminut?

Kahden läheisen kanssa tapahtunut aivan kauheita, veljeni perhe joiden tyttären kummeja olemme, on etääntynyt meistä eivätkä kyläile, olemme tästä surun murtamia ja pyrkineet monta kertaa korjaamaan asiaa, mutta emme voi pyytää kummeiksi ihmisiä jotka eivät käy KOSKAAN kylässä. Miehen toinen veli olisi ihana kummi, mutta hänen avopuolisonsa on tehnyt selväksi, että ei pidä meistä. Että sattuukin ihmeellisiä ristiriitoja tähän raskausaikaan, joka piti olla elämämme onnellisinta aikaa...

Hyvistä neuvoista kiitollisina.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥️♥️

Vierailija
2/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään kokemuksia💭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä teidän täytyy nyt sitten joustaa tavoistanne ja periaatteistanne, jos noin vaikeaa on.

Lapsen isovanhemmatkin voi olla kummeja. Kummeja ei tarvita kahta enempää.

Vierailija
4/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä teidän täytyy nyt sitten joustaa tavoistanne ja periaatteistanne, jos noin vaikeaa on.

Lapsen isovanhemmatkin voi olla kummeja. Kummeja ei tarvita kahta enempää.

Vaikeaa?

Vierailija
5/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi pyytää miehen veljeä kummiksi ilman avopuolisoa? Ei teidän oo pakko noudattaa mitään suvun tapoja, luokaa omia.

Vierailija
6/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suku on varsinkin pieni, niin mitä järkeä ottaa kummit suvusta? Sisarukset kuitenkin ovat jo luonnostaan tätejä/setiä/enoja, joten pyytämällä kummin suvun ulkopuolelta saa lapsi muutaman tärkeän ihmisen lisää.

Vierailija
7/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti aika harva haluaa olla kummi. Kummius on pahimmillaan hyvin ikävä pakkopulla, jota ei voi irtisanoa.

Olen mieheni kanssa kummi seitsemälle lapselle ja vain neljä lapsista, nyt jo teineistä, on aika läheisiä. Kolmea emme ole nähneet vuosiin ja jos joku heistä tulisi vastaan vaikka huomenna, niin en varmasti tunnistaisi heitä ja he minua.

Teitä en osaa auttaa muuten kuin että laskekaa rimaa ja ehtoja kummeille. Tuo asia, että kummin tulee olla suvusta ja olla naimisissa, on täysin teidän oma idea ja siitä voi luopua. Kirkkoon kuuluminenkaan ei ole ainakaan meidän lasten kummeilla ollut mitenkään tärkeä juttu, sylikummi on kuulunut, mutta esimerkiksi miehen veli ei kuulu kirkkoon ja hän on oikein pätevä kummi.

Muistakaa, että ongelma on nyt vain teidän. Muistakaa myös, että jos kummiksi aiottu empii ja ei ole niin intopiukassa kummiuden kanssa, niin ehkä hän ei halua silloin kummiksi. Älkää ottako kummiasiaa niin vakavasti ja lopettakaa asian korostaminen. Lapselle on ihan se ja sama kuuluvatko esimerkiksi hänen kumminsa kirkkoon, ovatko suvusta tai näettekö usein. Minunkin kummitätini asuu Amerikassa ja en ole nähnyt häntä 17 vuoteen, lapsena näin vain muutaman kerran ja se oli ihan ok.

Teidän lapsenne ei ole ihmisille kuitenkaan se maailman napa, joten tärkein on, että te huolehditte lapsesta ihan itse ja jos joku haluaa auttaa, niin se on kaikki plussaa.

Vierailija
8/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi pyytää miehen veljeä kummiksi ilman avopuolisoa? Ei teidän oo pakko noudattaa mitään suvun tapoja, luokaa omia.

Varmaan tästä loukkaantuu vielä enemmän.

Vierailija
9/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta ne periaatteet!!! Joo, ap on varmasti aika ikävä ja jääräpäinen mamma. Siksi varmaan joillakin ei ole heidän kanssaan enää välejä.

Vierailija
10/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta ne periaatteet!!! Joo, ap on varmasti aika ikävä ja jääräpäinen mamma. Siksi varmaan joillakin ei ole heidän kanssaan enää välejä.

Vaikutat tosi epäkohteliaalta ihmiseltä.

Vierailija
11/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että joku on vaikka kateellinen Apn mukavasta elämästä, turha vetää omia johtopäätöksiä 😊

Vierailija
12/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, tai sitten hän ei välitä.

En tiedä miten ap:n kirjoitus saikaan niin niskavillat pystyyn ärsytyksestä...

Vierailija
13/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa😁

Vierailija
14/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kummia riittää hyvin.

Vierailija
15/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä: tälläisiä ei nimenomaan haluta/oteta, jotka eivät välitä meistä tai lapsestamme.

Vierailija
16/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama asia mietinnässä. Vaikeaa on.

Sovimme, että minä ja mies molemmat kysymme yhtä kummia "omista" lähipiireistämme. Mies tietää jo, ketä kysyy omista ystävistään.

Minulla oli ajatuksena kysyä omaa siskoani, mutta sitten hän sanoi yks kaks kun puhuimme vauvasta, että minun on varmaan vaikeaa valita kummia kun minulla on niin paljon kavereita. Eli hän ei siis yhtään oleta, että tulisi itse kummiksi. Niin mietin, etten sitten kehtaakaan kysyä siskoani :( varmaan tyhmää, mutta tuli vaan sellainen olo.

Omat kaverini ovat monet tosi läheisiä minulle, mutta en tiedä pitävätkö he niin paljon lapsista, että haluaisivat kummeiksi. On siis tosi vaikeaa valita :( tyhmä homma monella tavalla.

Kamalinta olisi, jos kummi ei olisi yhtään kiinnostunut lapsesta. Onhan se kummius sellainen taakka sitten, jos ei tykkää leikkiä lapsen kanssa eikä jaksaisi ostaa joululahjoja...

Vierailija
17/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa kirjoitti:

Minulla sama asia mietinnässä. Vaikeaa on.

Sovimme, että minä ja mies molemmat kysymme yhtä kummia "omista" lähipiireistämme. Mies tietää jo, ketä kysyy omista ystävistään.

Minulla oli ajatuksena kysyä omaa siskoani, mutta sitten hän sanoi yks kaks kun puhuimme vauvasta, että minun on varmaan vaikeaa valita kummia kun minulla on niin paljon kavereita. Eli hän ei siis yhtään oleta, että tulisi itse kummiksi. Niin mietin, etten sitten kehtaakaan kysyä siskoani :( varmaan tyhmää, mutta tuli vaan sellainen olo.

Omat kaverini ovat monet tosi läheisiä minulle, mutta en tiedä pitävätkö he niin paljon lapsista, että haluaisivat kummeiksi. On siis tosi vaikeaa valita :( tyhmä homma monella tavalla.

Kamalinta olisi, jos kummi ei olisi yhtään kiinnostunut lapsesta. Onhan se kummius sellainen taakka sitten, jos ei tykkää leikkiä lapsen kanssa eikä jaksaisi ostaa joululahjoja...

Kysy sun siskolta, haluaako kummiksi?

Ap

Vierailija
18/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en tiedä kehtaanko kysyä häntä, jos hän olettaa, että ei ole kummi. Sehän se tässä kiikastaa.

Entäs teillä, onko teillä muita vaihtoehtoja kuin sisaruksenne? Toisaalta tuo miehesi veli voisi olla hyvä. Jos avovaimo on nihkeä nainen, niin sanokaa, että hänen ei tarvitse olla kummi tai tekemisissä lapsen kanssa, jos ei halua.

Vierailija
19/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vaikutan, koska sanon vastaan. Jos myltäiliain, niin olisin oikein ihana ihminen. Kumma juttu.

Vierailija
20/51 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vaikutan, koska sanon vastaan. Jos myltäiliain, niin olisin oikein ihana ihminen. Kumma juttu.

Miksi tulet haukkumaan ihmisiä a) nettiin b) asialliseen ketjuun? Go away 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä