Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala meteli, kun sanoin että olen soija-allerginen, saisinko pihvin

Vierailija
16.09.2019 |

Olemme menossa työpaikan virkistyspäiville ja ruuaksi ehdotettiin jotain soija-kasvisruokaa, kun sitä voi kaikki syödä. Olen soija-allerginen mutta ruokapäättäjien mielestä se on keksitty juttu. Ehdotin, että söisin vaikka pihvin ja ottaisin muuten kasviksia mitä muillakin on. Sittenpä en jaksanut sitä tuhattelua vaan päätin että olen sairas enkä lähe virkistäytymään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäisi olla vaihtoehtoina väh 2 erilaista ruokaa, joissa eri ainekset. Harvinaisen rajoittunutta olettaa, että yksi sopii kaikille.

Vierailija
22/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallalahkolaisilla on kuukautishygieniaan liittyvän pakkomielteen lisäksi myös pakonomainen tarve puuttua ihmisten ruokavalioihin. Mitä mestari edellä, sitä lahkolaiset perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallalahkolaisilla on kuukautishygieniaan liittyvän pakkomielteen lisäksi myös pakonomainen tarve puuttua ihmisten ruokavalioihin. Mitä mestari edellä, sitä lahkolaiset perässä.

Persuhullukin on herännyt.

Vierailija
24/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen soijalle ja se tekee syömisestä nykyisin vaikeaa. Soijaa on jopa lihapullissa, jos on kyseessä lounasruokalaan valmiina ostettu tuote ja kasvisruoka jää useimmiten väliin samasta syystä. Helpompi tehdä omat eväät töihin mukaan. Syön kasvispainotteisesti ja harmittaa, että lukuisista vaihtoehdoista soija on halpuutensa takia se yleisin.

Vierailija
25/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija allergia on ihan tavallinen nykyään. Olen itse allerginen soijan lisäksi kaikille siemenille, pähkinöille, kaikille hernekasveille ja suurimmalle osalle vihanneksista. Jos ruokana olisi vain kasvisruokaa, en suurella todennäköisyydellä saisi syödä mitään.

Vierailija
26/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep, mikä helv. Teitä sekasyöjiä vaivaa? Joka päivä pitää inistä ja keksiä tarinoita että voidaan ilkkua vegaaneja/kasvissyöjiä.

Mitäs ootte niin tyhmää porukkaa.

Vierailija
27/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija-allergia ei tosiaan ole mitenkään harvinainen. Siitä puhuttiin jo 90-luvulla, siihen aikaan maitoallergisille lapsille ilmeisesti annettiin usein soijapohjaista maidonkorviketta ja herkistyivätkin sitten sille. Samoin yhteys koivuallergiaan on tiedetty jo viime vuosituhannella. Soija kuuluu niihin ruoka-aineisiin, jotka pitää lihavoida tuoteselosteessa, koska on yleinen allergian aiheuttaja. Joten ihme jos ei ole asiaan vielä törmännyt. Mulla on itselläni lievä soija-allergia, ripaus soijaproteiinia tuoteselosteen loppupäässä ei haittaa, mutta mitään soijarouhepataa en voisi syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi