Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisko pomolle että ostimme asunnon vai ei

Vierailija
16.09.2019 |

Olen seurustellut 5vuotta ja olemme asuneet kaksi vuotta yhdessä. Ostimme oman talon ja pitäisi osoitteenmuutos ilmoittaa työnantajalle.

Tähän asti en ole kertonut hänelle että seurustelen edes. En tiedä mitä vastaan jos pomo kyselee, että minkälaiseen taloon olen muuttanut ja ihmettelee että ompas paljon neliöitä yhdelle ihmiselle jne. Pari työkaveria tietää avopuolisostani facebookin kautta.

Syynä siis se, että työskentelen alle 10 henkeä työllistävässä yrityksessä ja olen alle 30 vuotias nainen. En halua että spekulaatiot mahdollisesta lastenhankinnasta on palkkakehitykseni tiellä.
Ymmärrän että raskaaksi tullut työntekijä on työnantajalle kallis ja en halua että palkkaani pidetään alempana jos päätöksenteossa on lasten tekoriski mukana. Tai huonon taloudellisen tilanteen iskiessä irtisanotaan.

Eihän seurusteluni tietysti pomolleni kuulu, mutta pienessä yrityksessä on tuttavallinen ilmapiiri ja joku varmasti pitäisi outona jos salaan ensiasunnon oston.

Onko ajatuksia?
Tuleva asuntomme on 4h+k ja sekin varmasti herättää spekulaatiota haikarasta vaikka emme ole nyt hankkimassa lasta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla taipumusta ylianalysointiin? En tiedä, ihan intuitiolla heitin ehdotuksen?

Vierailija
22/22 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittäjä ja työnantaja. En tiedä työntekijöidemme kodeista yhtään mitään muuta kuin osoitteen. En muista kaikkien parisuhteita, joku on kertonut ja joku ei. Ja vaikka olisi kertonut, en välttämättä muista kun en niin tarkasti tuollaisia paina mieleeni. Ne, kenellä on pieniä lapsia, muistan, kun ovat joskus sairaslomalla hoitamassa lastaan.

Minulle ja veikkaan että todella monelle muullekin pomolle tällaiset työntekijöiden yksityisasiat saakin pysyä yksityisasioina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme