Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko jos perintösi ei olisikaan sellainen, joksi sitä oletit?

Vierailija
16.09.2019 |

?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että joo. Aika outona pitäisin, jos suvun perintötila menisi jollekin täysin ulkopuoliselle.

Vierailija
2/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta helvetissä suuttuisin jos mulle olis testamaentattu jotain ihan vaan vittuilun vuoksi ja olisin odottanut jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei kerro omille lapsilleen etukäteen?

Vierailija
4/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä perintö on ei yhtään mitään, joten tuskin.

Vierailija
5/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos vanhempani olisivat hassanneet perinnön johonkin turhaan, vaikka rahapeleihin tai jollekin huijarille. Muutenhan minulla ei ole asiaan mitään sanomista, varsinkaan, jos ovat tuhlanneet ”tulevan perintöni” itseensä.

Varakkaan vanhapiikatätini ja säästeliään vanhapiikasiskoni perintöjen varaan en laske mitään. He saavat tietenkin tehdä rahoillaan, mitä haluavat ja tai aikanaan testamentata ne, kenelle haluavat.

Vierailija
6/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisessa tilanteessa siirtyminen auttaa. En ole elämässäni laskenut yhtään mitään tulevien perintöön varaan.

Vierailija
7/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei kerro omille lapsilleen etukäteen?

Mitä pitäisi lapsille kertoa? Kun ostettiin uusi asunto, otettiin siihen lainaa 150.000€. Pitäisikö se kertoa lapsille tai kun saatiin osakekaupoilla 12.000 euron voitto miinus vero, pitäisikö siitäkin tehdä tiliä. Voinhan kuolla vaikka huomenna.

Vierailija
8/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään odota keneltäkään mitään perintöä. Olisi aivan törkeää ja loukkaavaa! Äitini on testamenttinsa tehnyt ja tiedän suurinpiirtein sisällön eikä kismitä yhtään. Asunto on menossa lapsenlapselle eli minun lapselleni, rahat pieninä määrinä läheisille ja jotain minullekin, mutta en todellakaan odota sitä! Olette kyllä todella noloja, jos edes odotatte jotakin saati sitten vihastutte, jos perintöä ei tule. Uskomatonta. Surettaa ja itkettää noin nolojen puolesta. :(

Vierailija
9/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäis hautaamatta ellei joku muu hoitaisi ja niitä ei ole.

Vierailija
10/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti voi olla omaisuus testamentattu esim. jollekin uskonlahkolle tai 'hyväntekeväisyysjärjestölle'.

Vierailija
11/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ollaan kerrottu lapsille, että ollaan tehty keskinäinen omistusoikeustestamentti.

Vierailija
12/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti voi olla omaisuus testamentattu esim. jollekin uskonlahkolle tai 'hyväntekeväisyysjärjestölle'.

Ne hoitaa jotka saa. Pl. Lakiosa tietty.

Vierailija
13/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Vanhemmillani on oikeus käyttää rahansa miten haluavat. Jos mitään ei jää jäljelle, niin voi voi. Olisi minulla ehkä paha mieli, mutta ei minulla ole oikeutta suuttua. 

Vierailija
14/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, vaan yllättyisin todella iloisesti. Oletan että ei jää yhtään mitään perintöä äidiltäni, kuten ei jäänyt isältänikään. Maksoin tuhansia euroja hänen hautajaisistaan. Äitiäni olen tukenut rahallisesti isäni kuoleman jälkeen myös tuhansilla euroilla.

Vierailija
15/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen jo vanhemmiltani saanut taloudellista tukea jo heidän eläessään, ei minulle mitään tarvi jättää. Siskoa ehkä enemmän kiinteisöt sun muut kiinnostaa.

Vierailija
16/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vaatia lakiosan. Ja huomaisin kyllä jos ryhtyisi hävittämään omaisuutta, sitä ei voisi olla mitenkään huomaamatta. Silloin katkoisin välit, kyseessä on kuitenkin useamman sukupolven keräämä omaisuus.

Vierailija
17/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempieni omaisuus olisi tyhjästä työllä rakennettu, niin silloin kunnioittaisin heidän päätöstään, käyttivätpä rahansa mihin hyvänsä. Jos taas hekin olisivat suurimman osan omaisuudestaan saaneet perintönä, niin pitäisin sitä itsekkäänä ja vastuuttomana jos sen hassaisivat pelkästään itseenä, tai testamenttaisivat sen jollekkin perheen ulkopuoliselle.

Vierailija
18/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi vaatia lakiosan. Ja huomaisin kyllä jos ryhtyisi hävittämään omaisuutta, sitä ei voisi olla mitenkään huomaamatta. Silloin katkoisin välit, kyseessä on kuitenkin useamman sukupolven keräämä omaisuus.

Häh? Miksi katkoisit välit? Sitten et ainakaan pystyisi vaikuttamaan mihinkään..

Vierailija
19/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttunut. En olisi edes ottanut vastaan jos olisi tarjottu.

Vierailija
20/73 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmisten olettamukset ovat mielenkiintoisia. 

Meillä oli sellainen tilanne, että minä näin vanhempiani aina viikottain, kävin kuskaamassa mökille, autoin muutossa, autoin asunnon remppaamisessa. Veljeni ei tehnyt mitään näistä. Hänellä meni vuosia, ettei edes nähnyt vahempia. 

Kun perinnönjako tuli, niin vanhempani olivat testamentanneet minulle kaksi kolmasosaa. Tavallaan maksuna avusta. 

Mitä teki veli - ja etenkin veljen vaimo? Katkaisivat välit minuun, koska vanhempani eivät olleet tasapuolisia.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi