***Se on keskiviikko ELOkuiset***
Kommentit (20)
Alkuviikon pinossa olikin paljon juttua. Käväisin juuri lukemassa viimeiset viestit, sillä en ehdi millään iltaisin koneelle, kun on tuota iltapuhdetta noiden lasten kanssa. Jospa hieman muistelisi pinon kuulumisia...
Tammikukka: Olipa kiva kuulla sinusta, tsemppiä opintojen kanssa ja ihanaa hääpäivä-reissua!
Katzu: Se oli hyvä, että sokerirasituksessa kaikki ok. Mitenkäs se litkun juominen sinulta sujui? Minä kuvittelin juovani limpparia ja join kerralla koko kupin aina tyhjäksi... Minullakaan ei tuloksissa mitään ihmeellistä.
K.h.p.: Olit varmaan helpottunut lääkärireissun jälkeen. Mitä lähemmäs laskettua aikaa pääset sen parempi Tärpille. Koitahan kuitenkin muistaa levätä, kun niitä suppareitakin on.
Kerttukasperille pikaista paranemista ja hus! taudit pois sieltä!
Eria: Olipa ihana kuulla Taatelin voivan hyvin. Koitahan itse jaksaa, olet ajatuksissa!
Pepperille tsemppiä viimeisiin työpäiviin!
Minä sain eilen neuvolasta hemoglobinin mittauksen tulokset. Tuolla se 131 huitelee, joten en kuulemma tarvitse vielä rautalisää.
Koululaisilla alkaa olla kohta koko vuoden urakka takana. Kuinkas moni elokuinen on vielä töissä? Minun on hyvä täältä huudella, kun en ole töissä pitkään aikaan ollutkaan, hoitovapaalla kun olen.
Pitipä muuten muistuttaa kaikkia, että käykää ihmeessä ennen vauvan syntymää kaikissa mahdollisissa haluamissanne hoidoissa, sinne ei sitten ihan heti pääse...Minä ajattelin käydä vielä pari kertaa kampaajalla ja mennä kasvohoitoon sekä lymfaan. Jalkahoitokin voisi tehdä terää.
Onkos muuten niitä mielihaluja ilmaantunut näin loppuraskaudesta?
Nyt menen läpisemästä. Kekseliästä keskiviikkoa kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 27+1
MIELIHALUISTA:Ruoka maistuu noin yleensä aika hyvin ja kohtuullisen usein :) Perjantaisin tai lauantaisin juon lasin light colaa, mutta vain yhden koska ne makeutusaineet...
Mutta odottelen raskauden jälkeistä aikaa jolloin saisin aloittaa aamun japanilaisella vihreällä teellä. Kun se on mun suosikkijuomaa kun en juo kahvia koskaan. Paitsi kun siitä teen juonnista (töissä meni about 5 kuppia päivässä) on nyt päästy eroon niin en tiedä kannattaako heti alkaa kovaksi teesiepoksi, ehkäpä ei :)
Ikävä juttu, mutta niistäessä nenästä tulee verta ja samoin hampaita pestessäkin tulee helposti ikenistä verta :( Yak.
HIKKAILU:
Meillä on tänään taas aamu alkanut vauvan hikkailulla, nykyään tulee joka päivä näitä hikkaamisia. Mutta niissähän se pallea supistuu ja keuhkotilavuus laajenee eli hyvä vaan varmaan että siellä keuhkojansa kehittelee!
Kokeilin eilen sitä pää alhaalla ja konttausasennossa, mutta ei tää vauva ainakaan vielä mitään tajunnut, että pitäisi kääntyä ;)
Pia rv:lla 32
Ja muistatteko mitkä ne uskomukset siihen liittyen olivat? Jotka siis ei varmaan pidä paikkaansa mutta kuitenkin.
Pia
Laitoin tuollaisen blogin, jossa hieman tarkemmin kerron Taatelin matkasta maailmaan. Siellä voi käydä kurkkaamassa, jos kiinostaa. Kuvia en osannut vielä laittaa, mutta ilmoittelen sittenjosjakun :)
http://takiainen.vuodatus.net/
eria&taateli tasan 2 viikkoa! :D
Ja vesisade senkun jatkuu... Saisi tosiaan jo alkaa kirkastumaan pikkuhiljaa, kukat mätänee penkkiin eikä pääse ulos ulkoilemaan. Alkuviikon pinossa näytti tosiaan riittävän juttua, joten ehkä yhden päivän pinot ovat ihan hyvä juttu. Tsemppiä kaikille istuvien vauvojen kanssa tuskaileville, toivottavasti tilanne muuttuu ja vauvat ymmärtävät kääntyä ajoissa!
Eria, oli kiva kuulla teidän kuulumisia. Taateli näyttääkin olevan aikamoinen pakkaus, jos nyt jo tempperamenttiakin löytyy!:) Olen lähdössä parin tunnin päästä sairaalaan ja keskolaan katsomaan kaverini pikkuruista tyttöä, joka syntyi myös jo viikolla 32. Kovasti on kuulemma jo syntymän jälkeen kasvanut, mutta on edelleen taatusti pieni kuin mikä!
Täällä ollaan vielä ainakin tämä viikko saikulla ja huomenna kuulee neuvolalääkärin tuomion tulevista viikoista. Olin eilen ja toissapäivänä käymässä töissä, jotta saisin sijaiseni edes jotenkin töiden alkuun, mutta nuo muutaman tunnin työrupeamat kostautuivat heti eilen kipeillä supistuksilla. Saa nähdä mitä tästä tulee, jotenkin on sellainen fiilis, että tuskin tässä enää töihin pääsee vaan taitaa loppuaika mennä saikulla. No huomenna sen sitten kuulee ja tietää mikä tuolla kohdunsuulla on tilanne.
Esikoisella on tänään hammaslääkäri ja kauhulla odotan mitä siitä tulee... ei varmaan suostu avaamaan suuta vaan huutaa kuin leijona. Mutta pakko olisi hammaslääkärin tarkistaa hampaiden tilanne, sillä pääsiäisenä neiti kaatui kylpylän suihkutiloissa niin, että toinen etuhammas meni poikki ja toinen siirtyi paikaltaan. Yksi jännitysmomentti siis tiedossa tähän päivään...
Nyt on pakko mennä laittamaan pyykkejä ja tekemään jotain järkevää ennen kuin lähden sitä pikkuista moikkaamaan keskolan ikkunan taakse. Sadepäivän jatkoja!
Pantoufle 31+2
Tytöt viety viimestä päivää päiväkotiin! Kyllä oli itku kurkussa itselläkin, kun jätin tytöt sinne. Ollaan tykätty tästä päiväkodista tosi paljon ja jotenkin on kurjaa, kun mukavat tädit ja kaverit jäävät. Syksyllä kun meillä tilanne muuttuu aika radikaalisti. Elikkäs esikoinen alottaa eskarin, mutta eipä siirrykään samaan ryhmään kaikkien kavereiden kanssa. Vaan joutuu puolipäiväryhmään, koska minä olen vauvan kanssa kotona. Tätä asiaa itkettiin kotona jo eilen, vaikka eskari alkaa vasta syksyllä. Ja nuorimmainen itkee, kun ei pääsekään parhaan kaverinsa kanssa enää päiväkotiin vaan alottaa syksyllä (samassa talossa kylläkin) leikkitoiminnan. Tunnen itseni tänään todella huonoksi äidiksi, kun ¿riistän¿ lapsiltani nämä asiat. Vaikka vauva tuokin uuden ihanan asian, ei se paljon tyttöjä nyt lohduta¿ Onneksi on pitkä kesä välissä, toivotaan että syksyllä ovat paremmalla mielellä.
Siinä oikein aamun purkaus, mutta sen verran paha mieli on itsellä tyttöjen puolestä, että pakko oli purkaa¿
Eria; Ihanaa kuulla sinusta ja Taatelista! Luin tarinasi ja kyllä kyynel vierähti simäkulmasta. Ihanaa, että kaikki kuitenkin lopulta päättyi hyvin. Kasvatelkaahan nyt niitä grammoja vauhdilla!
Opemamma; Olen samaa mieltä, että nyt vielä kannattaa tosiaan mennä kampaajalle ym. kun pääsee. Ei tosiaan ihan heti vauvan syntymän jälkeen tule lähdettyä kahden tunnin hoitola-reissulle! Itse kävin jo kasvohoidossa ja jalkahoidossa, mitkä oli kyllä vähän liikaa samalle päivälle. Ja ensi viikolla menen kampaajalle. Vielä ihan loppuraskaudesta täytyy mennä uudelleen kampaajalle.
Miten voi olla näin vetämätön olo? Nukun suhteellisen hyvin, mutta silti tuntuu, että pää on ihan tokkurassa. Peeveli, mulla alkaa myös kärsivällisyys loppua. En todellakaan jaksaisi enää olla raskaana, kun olo on kirjaimellisesti raskas! Näen unta pitkistä kävelylenkeistä, nyt jaksan kävellä lähikauppaan ja takasin ilman suurempaa tuskaa. Onneksi välillä on parempia päiviä, mutta pääosin alkaa olla kyllä selkä ja jalat aika loppu. Vielä reilut 8 hikistä viikkoa¿ Pitää kuitenkin ajatella, että tämä on minun kohdallani aika varmasti viimeinen raskaus. Eli kyllä tätä olotilaa vielä haikeudella muistelen!
Nyt taidan painua imurin varteen kiinni, jos saisi tänään edes vähän jatkettua eilen aloitettua siivous urakkaa. Hitaasti mutta varmasti!
Kirppu ja masukas
Jopas laiskotti, nyt tässä vasta aamukahvilla...
ERIA ihana kuulla sinusta ja Taatelista. Kävin lukemassa tarkemman kertomuksen antamaltasi sivulta ja ei voi muuta sanoa, kuin että on ollut varmasti tosi rankkaa. Mutta huippua, että kaikki päättyi sitten kuitenkin hyvin!
Käytiin eilen hankkimassa pinnasängyn suoja ja pinnasänkyyn patja. Sormet syyhyäis jo laittaan petiä pienelle valmiiksi, mutta jospa sen jättäis sinne heinäkuuhun! Onneks ensviikolla alkaa työt, niin saa jotakin muuta ajateltavaa, kun nyt kaikki vaan pyörii noitten hankintojen ympärillä. Meinattiin eilen ostaa se kantoliinakin, mutta jätettiin vielä harkintaan. Se vois olla kuitenkin se rintareppu meille kätsympi (ja ainakin helpompi!) Hirvittää ajatellakin niitä kantoliinojen sidontoja, kun vasta taistelin oppiakseni harsojen taitteluita =)
Lueskelin yhtenä päivänä huvikseni muidenkin kesävauvojen osottajien palstoja ja kesäkuisilla oli aika hauska galluppi, eli semmonen, että te joilla on jo useampi lapsi, niin onko eka syntynyt etuajassa vai onko mennyt lasketun ajan yli? On kuulemma kahdenlaisia uskomuksia, semmosia, että ensisynnyttäjät synnyttää etuajassa, kun vielä niin tiukat paikat verrattuna uudelleensynnyttäjään ja toinen oli et ensisynnyttäjät synnyttää myöhässä, en nyt vaan muista syytä, että miksi niin. Mutta kai se on yksilökohtasta, mutta kertokaa silti miten teillä on mennyt noitten laskettujen aikojen kans. Ja onko sitten sillain, että jos eka raskaus on mennyt vaikka yli, niin toinenkin on mennyt... jne.
Mutta lähen tästä makutuomariksi äitille shoppaileen, sitten uimaan... jospa se tänään illalla malttais jo olla satamatta!
Ikarus 28+1
ERIA: arvaas kuka täällä itkua vääntää kun kävin lukemassa teidän taatelin alkumatkan....... *herkkis mikä herkkis*
YÖ taas valvottu... Saako kaikki muut nukuttuu öisin??????? Niin ja siis lapsi ei todellakaan ollu se valvottaja.... miula alkaa mennä hermot näihin valvomisiin..
juuh, jos sitä alkas viimein vetää vaatetta päälleen...
hanneli ja natikka 30+3
IHANAA,aurinko paistaa ja loma on virallisesti alkanut! Minä se olen nyt kotiäiti =) Hassu homma. Nyt sitte pullia leipomaan ja sillai, sano mies...
Ennenkaikkea ERIALLE ja Taatelille terveiset ja itkin ihan vallattomasti lukiessani kertomustasi. Aivan ihanaa että poika voi hyvin ja kaikki on kohdallaan. Tsemppiä pitkän välimatkan tuomaan ikävään, onni on varmasti suunnaton kun pääsette yhteen koko perhe pian!
Tässä taas hyvä muistutus meille kaikille siitä, että on valtava onni saada terve vauva ja on pikku murhe, jos pinnasängyn suojus on hankkimatta syntymähetkellä =)
Nyt rupeen harjoittelemaan kotiäidin roolia ja ajattelin pestä roskiskaapin ja jääkaapin ja uunin. Ne on sellaisia asioita, joita viimeiseksi tekisin, ja viime kerrasta onkin aikaa......
Kauhea meno vatsassa, kyllä vauva nyt on kääntynyt, koska potkut tuntuu melkein palleassa koko ajan. Mutta; " vaikka tekee kipeää,niin ei haittaa..." Kaikille pallomahoille ihanaa päivänjatkoa.
Lilli rv27+2
Aikamoista kiirettä pitää täällä! Perehdyttäminen alkoi eilen ja on jo täydessä käynnissä. Kyllä oli eilen takki aika tyhjä. Ensin 10 tunnin työpäivä, sen jälkeen kaksi tuntia taloyhtiön yhtiökokouksessa ja vielä tunnin istuimme hallituksen kesken. Kotona olin kymmenen jälkeen ja olin niin väsynyt, että kaaduin sänkyyn ja nukahdin heti. Aamulla oli sellainen olo, etten olisi nukkunut lainkaan. Onneksi viikko on jo puolessa välissä!
Ihan alkuun ERIALLE paljon tsemppiä ja jaksamista!! Olen seurannut läheltä kolmen pikkuruisen keskosen elämän ensimmäisiä kuukausia ja tiedän, että se on raskasta aikaa teille vanhemmille!! Mutta jokainen päivä on askel eteenpäin ja yllättävän pian koittaa se aika, jolloin saatte pikkuisenne kotiin.
PIA74 kyseli LINEA NEGRASTA. Mulle ei ole vielä sellaista ilmestynyt, esikoisesta oli hyvin vahva, koko masun mittainen viiva. Olen jostain lukenut, että Linea Negra ennustelisi poikavauvaa ja ainakin minun osaltani se piti paikkaansa. Esikoinen nimittäin on poika ja tämä masuvauveli ultran mukaan tyttö.
IKARUS: Minun esikoiseni syntyi viisi päivää ennen laskettua-aikaa. Siksi mä olen hiukan asennoitunut siihen, että tämä toinenkin syntyisi. Olen jotenkin siinä uskossa, että tämä vauveli syntyisi jo heinäkuun puolella. Järkytys voisi olla suuri, jos tämä vauveli päättäisikin syntyä pari viikkoa yli lasketunajan.
En ole vieläkään saanut äitiyspolille aikaa ULTRAKONTROLLIIN. Siitä on jo viikko, kun neuvolassa huolestuivat pienestä sf-mitastani. On se vaan kumma, että näin pitkään saa odotella. Olen huomenna menossa Kättärille pelkokeskusteluun ja täytyy siinä samassa yhteydessä vähän kysellä asiaa. Vähän kyllä ihmetyttää, haluaisin nimittäin saada tämänkin asian pois mieltäni vaivaamasta.
Nyt on taas pakko jatkaa töitä.
Aurinkosta keskiviikkoa!!
Pepper (30+6)
Eria: Täälläkin on itketty sun kertomuksen lukemisen jälkeen. Kovasti jaksamista koko perheelle!
Pepper: Huh kun mä kadehdin sun tahtiasi, mietin juuri, että joo jos mullakin olis kaikki mennyt tosi hyvin niin olisin vielä tämän viikon voinut olla töissä ja shoppailla ja tehdä kaikkea kivaa. Ens maanantainahan mä aloitan jo äippäloman siis pikkasen varhennettuna...
No huh, mulle on ultrassa ennustettu tyttöä eli katsotaan mikä ennuste pitää paikkansa :) Vauvalla on niin ihania ulkomaisia tytönvaatteitakin ostettu (No mitäs tavarasta, ne voi lahjoittaa/myydä/säästää, jos poika tuleekin)
Pitkästä aikaa pinoon, joten heti aiheisiin:
ERIA, aivan ihana kuulla teidän kuulumisia! En voinut vielä lukea tuota juttuasi (herkkis minäkin), mutta jo aiemmin vetistelin, kun luin sinun odottavan saavasi pojan ekaa kertaa syliin. Niin sitä vaan unohtaa, että ei kaikki aina saa heti syntymän jälkeen vauvaa rinnalle ihmeteltäväksi ja imetettäväksi. Paljon voimia teille!
KIRPUN tapaan minäkin alan olla melkoinen turilas näillä kiloilla. Miehelle olen valittanut jo jokusen viikon, miten voinkin olla näin tankki, hengästyttää ja ahdistaa. Alan olla aika kypsä tähän oloon, mullakin on taas alknut olla pahaa oloa, kun ruoka ei maistu kunnolla. Väsymyskin on uudella lailla tullut kuvaan, tai lähinnä saamattomuus...kun se sohvaltakin nouseminen vaatii Pekka Niskan nosturia paikalle niin miten sitä jaksaisi muutakaan tehdä...Toisaalta tietynlaista haikeuttakin on mukana, kun ei kuitenkaan ole ihan varmaa, josko tämä nyt on viimeinen raskaus minulle. Vauvan liikkeet ja valmistelut on kuitenkin ihania ;-)
OPEMAMMAN tavoin kehoitan kaikkia nauttimaan kesästä ja tekemään kaikkea, mitä sitten ei vähään aikaan tehdäkään. Mullakin on kesäkuussa tiedossa kaikkea ihanaa, tyttöjeniltaa meikkikurssin merkeissä ja juhannusreissu ihan kaveriporukalla (pojat ja koirat hoidossa). Ei todellakaan kannata rajoittaa elämää siihen sohvan ja postilaatikon välimaastoon vaan nauttia vielä aikatauluttomuudesta, vaikka nyt kolottaisikin ja supistaisi. Ja kuten Ikarus muistutti, joillain on ihan normaalistikin matkaa sairaalaan rutkasti, oli kotona tai mökillä. Yksi mitä aina vaan kaipaan, on ravintolassa ihan rauhassa käynti, siis kiireetön syöminen valmiissa pöydässä. Josta toiseen aiheeseen, eli:
IKARUS: Mulla pojat on syntynyt viikoilla 39 ja 38. Esikoista odottaessa lepäilin ennenaikasuuden uhassa (supistelut, pianeentunne, kaula kadonnut, pehmeät paikat jne.) viikot 34-37, ja kun vauva sitten sai luvan tulla niin pöh, siellähän se viihtyi ihan laskettuun aikaan asti. Tokaa odottaessa tuli samat oireet, eli kaulat ja pehmenemiset, mutta lisäksi kohdunsuu alkoi aukeamaan rv30. Tällä kertaa en osannut edes uskoa, että liian aikasin tulee, lääkäreiden vakuutteluista huolimatta. Ja olihan mulla alle vuoden vanha kotona hoidettavana, pidä siitä nyt lepoa...ja niin vaan vauva pysyi matkassa 38 asti, eli hyvin meni. Nythän olen taas lepokäskyllä saikulla, mutta ihan varmaan mennään hyvälle puolelle tälläkin kertaa. Olen jopa varautunut, että mennään 2 vkoa yli, koska omaa päätään kannattaa valmistaa todellakin siihen yliaikaisuuteen. Olen nähnyt liian monen kaverin hajoavan siihen odotteluun, ihan kuin la olisi joku määrätty eräpäivä. Käykääpä vian lukemassa toukokuisten pinoja, siellä niitä yliaikasuuksia valitellaan ja varmaan jotkut jo kesäkuunkin pinossa, että mikesi vauva jo synny, kun viikkoja on 36 ;-) Anteeksi nyt vuodatus, mutta on se kummaa, kun ei vauvojen maltettais valita itse syntymäaikaansa vaan hätiköidään...Anoppikin jauhaa koko ajan, että kyllä tämäkin vauva syntyy etuajassa eli heinäkuussa, ja sekös sitten on kiva, kun kaikki soittelee ja kyselee jokojoko, vaikkei vielä olla edes la:ssa.
LINEA NEGRA on mulla ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa ja pojat on tullu. Akuutti-ohjelmassa tosin tämä uskomus todettiin vahvimmaksi uskomukseksi, MUTTA vain jos viiva tekee navan kohdalla mutkan, joka kuulemma näyttää pippeliltä ;-) Äidit, jolla tällainen linea negra oli, saivat pojan ;-)
MEILLE MUUTTI VIHDOIN KUIVAUSRUMPU! Jee, on se helpotus taas yhteen kotihommaan. Meillä kun ei voi lakanoita kuivattaa ulkona kesäaikaanakaan, kun mies on nin allerginen siitepölylle ja heinille. Tuosta nimimerkkien kirjoittelusta oli puhetta, kun meinaa pukkaa nimimerkki oikeaan elämäänkin: Mullahan kävi talvella niin, että kun täällä olin kysellyt kokemuksia kuivausrummuista niin töissä eräs asiakas alkoi kertomaan yhtäkkiä, kuinka kätevä rumpu on. Pe¨lästyin oikein, etä misetä toi tietää mun olevan Pumpuli ja asiaa juuri kyselleen. Lukiko nimilapussani Pumpuli?
TAPAAMISESTA: Olisiko kellonaika mahdollista lyödä jo lukkoon? Itse ajattelin, että klo 12 eli lounasaika voisi olla aika kiva piknik-ajankohta. Ehtiikö pitkänmatkalaiset tulla siihen mennessä? Meille tuli 30-v.juhlakutsukin samalle päivälle, mutta saa nähdä sitten, miten käy. Ehdottomasti priorisoin tapaamisemme.
RISTIÄISISTÄ: Meillä vietettiin miehen valmistujaisia viikonloppuna ja anoppi oli tehnyt aivan ihania tuulihattuja, sekä suolaisia että makeita. Ajattelin pyytää häntä tekemään niitä ristiäisiinkin. Tällä kertaa voimme viettää ristiäiset kotona, kun nyt on oma talo. Aiemmin ollaan juhlittu anoppilassa. Lisäksi päätimme jo 2 kummia, mutta ehkä vielä 1-2 hakusessa, sillä pojillakin on molemmilla 3 kummia. Pojat on kastettu 6 vkon ja toinen 7 vkon ikäisinä, joten samoilla viikkoluvuilla varmaan tämäkin tilliäinen kastetaan.
RIIPPUMATOSTA vielä, eli joku kertoi ostaneensa sellaisen vauvalle. Meilläkin on kuopuksella riippumatto, jossa hän nytkin nukkuu (1v6kk). Aivan hittituote pienelle ja tosiaan ehkäisee mahavaivoja ja itkuja.
Meille tulee tänään koira hoitoon mahdollisesti 8 vkoksi! Vähän hirvittää, mutta eiköhän me selvitä. Koiran omistaja loukkasi eilen jalkansa ja on nyt 8 vkoa kipsissä.
Nyt tuli kamalan pitkä viesti, mutta jaksamisia kaikille!
Ai niin vielä REUNASUOJISTA, eli meillä olleet käytössä ihan koko pinnasänkyajan syntymästä 2 vuotiaaksi molemmilla pojilla. Ollaan tykätty!
Terv. Pumpuli tasan 31
Hei elokuiset!
Olen ollut ihan palstapimennossa pitkän aikaa, enkä nytkään ehtinyt kaikkia pinoja lueskella. Lomalaisen elämä on vilkasta :) Työt loppuivat viime viikolla ja nyt olen nautiskellut kotipäivistä antaumuksella. Ihanaa saada nukkua esikoisen kanssa päiväunia. Kova kodin siivousbuumi on kyllä ollut päällä ja mies on ollut ihan huolissaan mun putsaus- ja järjestelyvimmasta. Ja omasta mielestäni kaikki on vielä aivan kesken...
Ultraterveisiä: Mun siskoni on lääkäri ja hänelle tuli mahdollisuus katsoa työpäivän jälkeen ultralla mahaani ja niinpä sitten kävimme koko perhe masuvauvaa ihastelemassa. Sikiöultrauksia hän tosin ei tee työkseen ja ohjelmat eivät olleet siihen tarkoitettuja, mutta ihana oli katsella vauvaa! Oli jo aivan pää alaspäin ja aika syvälle oli pää jo laskeutunut. Ja se mitä tietysti yritimme selvittää oli sukupuoli. Tarkasti ei näkynyt, mutta kyllä vahvempi usko on näkemämme perusteella, että nyt olisi poika tulossa! Olisihan se hauskaa saada esikoistytön jälkeen poitsu, mutta tämän perusteella en kyllä vielä liikoja asiaa mieti (vaikka koko ajan meinaavat ajatukset mennä poikien nimiin ym.).
Reissukuulumisia: Tänään palattiin miehen kanssa Tukholman reissulta. Oli tosi kivaa viettää reilu vuorokausi ihan kahdestaan. Aivan ihana ja onnistunut matka! Lensimme siis Tukholmaan eilen aamulla ja tulimme yölaivalla takaisin.
Anteeksi, etten pysty kommentoimaan muiden juttuja nyt. Pitää ehtiä lukemaan viime päivien pinot ensin tarkemmin.
Pantteri 31+4
Täällä sataa tihuttaa. Mieli harmaana. Toivotaan et sade taukois kokonaan ennen kuutta kun pojalla alkais naperifutis.
Erian kirjoitus sai kyllä kyyneleet nousemaan silmäkulmaan. Voimia paljon ja toivotaan että saatte pian pikku taatelin kotiin.
Juu täällä on kanssa suunnitelmissa käydä kampaajalla ennen vauvan syntymää, Kaveriporukalla saunomassa ja sitten miehen kanssa syömässä ja leffassa kun sais jostain vaan lapsen vahdin. Ne kun on kiven takana. Enkä viitsisi uppotuntematonta mll:n tyttöä ottaa. Varsinkin kun toi kuopus on vierastavaa sorttia.
ikaruksen galluppiin: Kaikki ovat menneet kakkosta lukuun ottamatta yli lasketun ajan joten olen nytkin asennoitunut yliaikaisuuteen.
Eka syntyi 41+1, Toka 36+5, Kolmas 41+0, Neljäs 41+1, Viides 40+3. Kakkonen syntyi sen takia noin aikasin kun todettiin viimesessä lääkärissä olevan perätilassa ja sain lähetteen ultraan ja ulkokäännökseen. Ultrassa perätila varmistui ja käännettiin. Seuraavana yönä alkoivat supistukset ja tyttö oli seuraavana päivänä maailmassa. Onneksi pysyi sitten visusti pää alaspäin. Muuten hänkin olis varmaan ollut loppuun asti kun sitä ennen ei ollut supistuksia ollut.
Linea negrasta mulla ei oo kyseistä viivaa koskaan tullut vaikka on 2 poikaa. Siis mä olen aina yhdistänyt tän viivan pojan odotukseen. Nytkään ei moista viivaa ole vaikka ultran mukaan poika pitäisi olla.
Nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa että keretään syödä ennen naperofutista. rupee näköjään toi aurinko tuolta pilvenraosta näyttäytymään. Tulis esiin kunnolla niin ei tarvii sateessa seistä kentän laidalla.
puuhis ja pojat 97,00 ja tytöt 99,02,05 ja masuasukki 28+6
Neuvolalääkärissä tuli käytyä tänään. Sokerirasitustesti oli normaali. Minun piti sillon litkiä sitä pelkkää sokeriliuosta, siis ilman makuja. Kysyin kyllä, että eikö sais sitä kolan makuista mutta ei kuulemma ole heillä. Mulla kyllä pyki ylös litkut...
Muuta neuvolakuulumista: Sf -mitta huitelee yläkäyrän ylä-yläpuolella, 31 oli mitta. Vauva oli kuitenkin lekurin ultrauksen mukaan " normaalikokoinen" ja nyt syntymäpainoksi arvioitiin 3.5kg tai alle. Mutta maha on tosiaan valtava ja paikat huutaa sen mukaan. Kävely ottaa voimille, saatika se, että yritän pysyä esikoisen perässä puistossa.
Tulehduksista on ollut puhetta. Mulla nousi myös kuume kolmeenysiin esikoista synnyttäessä. Verikokeita otettiin sekä multa että vauvalta mutta mitään tulehdusta tai muuta hälyttävää ei onneksi ollut. Selitykseksi sitten sanottiin " työkuume" . Eli kaikenlaista ihmeellistä sitä sattuu, sellaista, mihin ei ole varautunut tai mistä ei ole mitään hajua etukäteen. Vaan ehkä parempi niin.
Juu tapaamisajankohta kiinnostaisi minuakin. Kannatan myös tuota puolta päivää. Onko joku muuten ahkeroinut ja pitänyt kirjaa, monta olisi näillä näkymin osallistumassa? Oma osallistumiseni riippuu ainakin kellon ajasta, kun Myötätuuli rockissa alkaa Charon soittaa neljältä ja se on ehdittävä näkemään. Samalla vietetään miehen synttäreitä. No, enemmistön mukaan siis mennään kunhan tässä tuumailin vaan.
Ja nytpä menen sitten lukemaan Taateli-uutiset. Heipparallaa!
P.S Nyt olen kartalla viikkojenkin kans 28 + 1...
Pakko vielä mainita noista himoista -syömishimoista, muita ei oo hetkeen ollut;) että kahden viikon aikana olen syönyt banaania melkein joka päivä. Ja mikä tästä tekee erikoista, niin se, että en ole saattanut syödä tai haistaa banaanin hajua yli kymmeneen vuoteen. (Sen jälkeen kun söin itseni yli niistä eräässä kesätyöpaikassa) Että näin.
MASUVIIVASTA: ei ollu esikoisen aikaan, eikä ole nytkään... Mie vähän luulen et tää kyllä riippuu myös ihon pigmentistä... pari kaveriani esim ruskettuu tosi helposti ja niille on nuo viivat tullu ihan heti plussan jälkeen, ja yhdelle toiselle kaverilleni (joka on samanlainen kalkkilaivan kapteeni mitä mie) ei ole tuota viivaa tullu ja on saanu sekä tytön että pojan...
Esikoinen syntyi meillä rv 41+6, ja synnytys käynnistettiin... Nyt on semmonen olo, että ehkä päästäs ilman käynnistystä tällä kertaa, mutta yli lasketun mennään silti, siitä olen varma. Ja kaikille olen jo sanonu, että minnuu ei kiinnosta kuunnella niitä juttuja, että kyllä se voi sieltä jo ennen laskettuu tulla... tiedetään että se voi tulla, mutta ei todellakaan kiinnosta kuulla sitä kenenkään suusta... Itseasias jos oltas oltu fiksuja ni oltas kerrottu, et la on muutama viikko myöhemmin mitä se oikeesti on :).. Ja yhä edelleen olen tässä sitä mieltä, että pitkälle tuo lopun tuskastelu johtuu ihan ympäristön joko joko kyselyistä ja " painostuksesta" yms ja siihen kun lisätään vielä päälle se tympääntyminen omaan oloonsa ja vauvan syliin saannin kaipuu ni kyllä siinä ite kullakin tulee niitä aatoksia et tulis jo... :) Ja ihan varmasti olen elokuussa yksi näistä tuskastelijoista (pahoittelen jo etukäteen)...
Huomenna pitäs sitten taas mennä sinne lääkärin sörkittäväksi... En usko että ois paikoissa mitään tapahtunu, mut eihän sitä koskaan tiedä. Esikoisen kohdalla pari kipeetä supparia sai loppuaikana paikat peräti 1,5cm aukeemaan, joten......
Jaahas, saunareissu ois tyttären kanssa tiedossa..
hanneli
linea negrasta: mulla oli esikoista oottaessa samalla lailla kun nyttenkin eili reilusti yli navan,ja esikoinen oli tyttö,samoin ultraaja veikkasin tästä tyttöä. mä en itse usko mihkään hömpötykseen koskan kaikki merkit oli esikoista oottaessa poika merkkejä ja tyttöhän sieltä tulla tupsahti :D.
yövalvomisesta: mä oon viime viikkoina saanu tosi huonosti nukuttua ensinäkin tää masupallero pitää sellasta elämää että oksat pois ja sitte on tää suru isästä + vielä vessassa ramppaamista,kyllä aamulla on silmät ristissä kun heräilee..
me vaihettiin auto tossa corolla versoon,sinne mahtui sekä vaunut että istuin niin hyvin ja tilaa on kivasti takana.
nooh,ei kait tällä erää muuta..iltoja kaikille :)
k.h.p ja tärppi 27+3
Erian ja Taatelin kertomusta lukiessa. Oli kyllä aikamoista menoa. Toivottavasti tosiaan pikkuinen kasvaa ja voimistuu reippaasti! Kivaa, että sitä luonnetta jo alkaa näyttämään ;)
Nyt ei oikein muuta kommentoitavaa tule mieleenkään näin äkkiseltään, joten pikkasen omaa napaa. Tässäpä alkuviikosta olin hieman huolissani, kun pariin päivään ei oikein kaveri potkiskellut masussa ja sit, kun päätin soittaa sairaalaan pitkän pohdinnan jälkeen alkoi kunnon fudisottelu ;) Johan olo helpotti ja mojovat potkut tuntuukin niin ihanilta vaikkei aina kovin mukavilta. Muuten olo on ihan hyä, mitä nyt kävelylenkkien jälkeen on aikamoisia liitoskipuja. Hassua, kun ekassa raskaudessa ei oikein ollut mitään vaivaa enkä edes tiennyt, mitä liitoskivut olivat ja supistuksetkin alkoivat vasta sairaalassa...
Jepulis, hyvät yöt kaikille ketkä vielä kukkuvat hereillä ja hyvät torstaiaamut, jotka lukevat pinonloppua tässä vaiheessa
Terkuin
Air 27+4 ja poika 12/04
Pojan kanssa ollaan lähdössä astmakontrolliin joten satun olemaan hereilläennen kuopusta ja näin jäi hetki aikaa koneellakin olemiseen näin aamusta. Yleensä saan koneen auki puolen päivän aikaan.
Täällä alkaa pikkuhilljaa kärsivällisyys loppumaan. Vaikka kuin olin ajatellut et nyt nautin tästä mun viimeisestä raskaudesta niin nämä liitoskivut, närästys ja ym. vaivat alkavat tekemään oloa jo tukalaksi ja lasken viikkoja koska alkais helpottamaan....
Jotkut ovat jo ristiäisetkin miettineet valmiiksi! Meillä ei ole mitään valmiina, ei edes kummeja. Tosin se onkin niin kinkkinen juttu että sen miettimiseen menee aikaa. Toisaalta meidän ei tarvitse mitään uutta hankkia ennen vauvan syntymää, kaikki kun on valmiina. Sängyt ym. vaatteet laitan varmaan valmiiksi jossain heinäkuun aikana. Hassua ettei mulle ole tullut vielä missään vaiheessa edes lastenvaatekaupassa sellaista hypistely/fiilistely oloa. Vaikka siis innolla odotan tätä lasta tietysti ja on yhtä toivottu ja haluttu kuin kolme aiempaa mut jotenkin sitä vaan ei ole nyt niin " hurahtanut" ....
Jaahas, pitää mennä laittamaan lilaa luomeen että näyttää ihmiseltä kun lähtee kotipiiristä kauemmas...
Aurinkoista päivän jatkoa!
Peeveli rv 28+5