Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi poistettiin ketju jossa kysyttiin mistä johtuu ylipainoisten ihmisten pilkkaaminen?

Vierailija
16.09.2019 |

Viimeksi kun luin, niin siinä oli monta sivua ihan hyvää keskustelua aiheesta. Miksi se poistettiin kokonaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä luulin, että se poistui minun kommenttini takia. Kirjoitin, että kunhan tulee seuraava nälänhätä (ja se on vain ajan kysymys), loppuu läskeille irvailukin. Ainakin nykyisten hoikkien taholta, koska he kuolevat ensimmäisenä nälkään.

Vierailija
22/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tiede tuli kuvaan, lihavilta paloi pinna?

Kyllä siinä ketjussa suurin osa tieteestä tuli ihan lihavilta itsessään, ja kärkkäimmät kommentit tuli näiltä jotka sanoivat inhoavansa lihavia. Että älä jaksa vääristellä. 

terveisin lihava tieteestä kirjoittanut

Mitkä kommentit lihavuutta käsittelevästä tieteestä sinä kirjoitit? Minä kirjoitin 2 kommenttia Tim Spectorin tutkimustuloksista.

Hormonijuttuja ja sitä, miten lihavuuden syitä pitäisi käsitellä syvemmältä kuin vain "syö vähemmän, liiku enemmän". Samoin ruuan laadusta ainakin. En nyt muista muuta, mutta paljon aiheeseen liittyen kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kirjoittamassa sinne tuosta suolistofloorasta, sehän määräytyy sen mukaan mitä ihminen syö. Jos hoikalta siirretää sitä lihavalle, hän ei mitenkään mystisesti laihdu vaan päunvastoin floora muuttuu huonoksi jos jatkaa huonosti syömistä ja on yhtä tyhjän kanssa.

Ehkä tällainen mutuilu oli ketjun poiston syy? Suolistofloora ei määräydy syödyn ruuan mukaan, päinvastoin sitä on jopa hankala muuttaa pysyvästi ulkopuolelta esim. ruualla tai pillereillä. Suolistofloora on aina yksilöllinen vaikka kaksi ihmistä söisi aivan samaa ruokaa. Ilmeisesti flooran perusta tulee äidiltä, mutta noin yleisesti sen koostumukseen vaikuttavat tekijät ovat edelleen hämärän peitossa. Suoliston toiminnasta tiedetään hyvin vähän.

Sinun kannattaa päivittää tietosi.

Sinun kannattaisi lukea vaikkapa Ed Youngin kansantajuisia artikkeleita suoliston mikrobiomista.

Vierailija
24/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä ketjussa suurin osa tieteestä tuli ihan lihavilta itsessään, ja kärkkäimmät kommentit tuli näiltä jotka sanoivat inhoavansa lihavia. Että älä jaksa vääristellä. 

Mitkä kommentit lihavuutta käsittelevästä tieteestä sinä kirjoitit? Minä kirjoitin 2 kommenttia Tim Spectorin tutkimustuloksista.

Hormonijuttuja ja sitä, miten lihavuuden syitä pitäisi käsitellä syvemmältä kuin vain "syö vähemmän, liiku enemmän". Samoin ruuan laadusta ainakin. En nyt muista muuta, mutta paljon aiheeseen liittyen kyllä. 

Kannattaa googlata leptiiniresistenssi ja insuliiniresistenssi.

Vierailija
25/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavien vahvuuksiin ei kuulu sen faktan hyväksyminen, että lihavuus on seurausta omasta käytöksestä. Näin tiede kuitenkin kerta toisensa jälkeen todistaa, asian lähestymiskulmasta riippumatta. Ja siksi tämäkin ketju on kohta poissa.

Älä viitsi yleistää "lihavat"...Ylipainoisissa on useita eri alaryhmiä; niitä jotka mättävät huoletta ja väittävät, että ei vaan laihdu, vaikka söisi kukkakaalia, sitten on niitä, jotka koettavat pudottaa sitä painoa terveellä ruokavaliolla ja jopa liikunnalla, mutta hormonaaliset yms. asiat tulevat vastaan, kuin myös niitä, joilla on vakavia mielenterveydellisiä ongelmia, lääkkeiden turvottamia ja vaikka ja mitä. Se pieni geenitekijäkin sieltä löytyy.

Kukaan ei tapaamistani lihavista ole ikinä väittänyt, että ei olisi oma vika kun on lihonut. "Ruoka on vaan niin hyvää" on aika yleinen lausahdus. Monet vaan ihan kiusalla haukkujilleen väittävät vastaan, että en mä grillillä käy. Kai sitä huutelijoille vastata saa? Vielä pitäisi kiltti olla ja kuunnella kun joku pilkkaa.

Olen itsekin ollut valtava, ja laihdutin 40 kiloa, joten kokemusta on ja laajalta skaalalta. En  ole ikinä kaunistellut omaa tilaani, vaan haukkumisiin vastannut vain, että entäs sitten, itsepähän olen syönyt ja kiloni kannan.

Tämä raivokas viha on jotain sanoinkuvaamatonta. Kertoo selvää kieltään ihmisten nykytilasta/somesta/omasta pahasta olosta.

Vierailija
26/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt ylipainosta lapsuudesta asti, eikä se rankka koulukiusaaminen asian tiimoilta todellakaan tehnyt mielenterveydelleni hyvää. Ja se kiusaaminen on kyllä jatkunut aikuisiässäkin. Että kyllä sitä vihaa on toisinkin päin, vaikka muuta väität.

Olen itsekin koulukiusattu, joten tiedän tasan tarkkaan miten traumatisoivaa se voi olla. Olin myös lapsesta asti ylipainoinen. Sen lisäksi elämä heitti muita huomattavasti isompia esteitä, joita en nyt viitsi tässä tunnistamisvaaran takia tarkemmin erotella.

Mikään edellämainituista ei kuitenkaan estänyt minua ottamasta itseäni niskasta kiinni ja laihduttamasta elämäntaparemontin myötä 15kg. AV:lla on toisinaan ihan aiheesta esitetty kritiikkiä, että jotkut kiusatut tuntuvat käyttävän kiusaamista kätevänä tekosyynä kaikille elämänsä vastoinkäymisille, vaikka suureen osaan voisi itsekin vaikuttaa. Sinä tunnut olevan juurikin näitä ihmisiä.

Vierailija
27/27 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt ylipainosta lapsuudesta asti, eikä se rankka koulukiusaaminen asian tiimoilta todellakaan tehnyt mielenterveydelleni hyvää. Ja se kiusaaminen on kyllä jatkunut aikuisiässäkin. Että kyllä sitä vihaa on toisinkin päin, vaikka muuta väität.

Olen itsekin koulukiusattu, joten tiedän tasan tarkkaan miten traumatisoivaa se voi olla. Olin myös lapsesta asti ylipainoinen. Sen lisäksi elämä heitti muita huomattavasti isompia esteitä, joita en nyt viitsi tässä tunnistamisvaaran takia tarkemmin erotella.

Mikään edellämainituista ei kuitenkaan estänyt minua ottamasta itseäni niskasta kiinni ja laihduttamasta elämäntaparemontin myötä 15kg. AV:lla on toisinaan ihan aiheesta esitetty kritiikkiä, että jotkut kiusatut tuntuvat käyttävän kiusaamista kätevänä tekosyynä kaikille elämänsä vastoinkäymisille, vaikka suureen osaan voisi itsekin vaikuttaa. Sinä tunnut olevan juurikin näitä ihmisiä.

Jos kerta tiedät miten kiusaaminen satuttaa ja traumatisoi, miksi vyörytät häpeää ja syyllisyyttä toisen kiusatun niskoille?  Siihen on syynsä miksi vaikka sinä olet selvinnyt ja minä en.

Ihmisillä on erilaisia suojautumismekanismeja ja kykyä selvitä niistä. Kaikilla ei ole esim. samanlaista tukiverkkoa. Vaikka olet tullut kiusatuksi, osoitat hälyttävän pientä empatiakykyä ja samaistumista toisen asemaan.

Kyllä, ihminen on vastuussa valinnoistaan, tosin vakavasti traumatisoituneena, masentuneena ja tukiverkottomana (ei siis ketään läheistä) siitä on hankalampi nousta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi