Onko teisrä oikein että mummot 66v tekee vielä lähi- ja sairaanhoitajan keikkatöitä?
Eiks osa tiedosta voi olla vanhaakin. Mihin asti mielestänne hoitoalalla saisi tehdä keikkaa?
Kommentit (25)
On oikein jos on kartalla ja jaksaa hyvin.
ilman rajoitteita. T. hoitsu
Mikäs se onkaan nykyisin eläkeikä nuorilla, siis kaikilla yleisesti? Ilmeisesti on siis oikein, vaikka ihmiset ovat yksilöitä.
Eihän ne tuolla päättävissä elimissä tajua, siellä on se ja sama missä käytävillä harhailee ja sama mitä nappia painaa.
Siis mikä on ongelma? Nykymummut elää 90-vuotiaiksi ja minunkin pitäisi 43-vuotiaana jaksaa töissä 69-vuotiaaksi, nuorempien yli 70, joten tottakai 66-vuotiaan pitäisi olla vielä työkuntoinen. Keikkahoitajista on pulaa, joten tässä on kummallekin hyötyä. Saavat osaavan sijaisen ja "mummu" saa lisärahaa.
Saahan sitä olla vakityössäkin 68 vuotiaaksi asti.Sitten on kyllä lähdettävä, mutta voi kyllä vielä tehdä keikkaa vaikka kasikymppiseksi, jos työnantaja huolii.Mulla monta hoitoalan tuttua, jotka jatkaneet vakityössä yli oman eläkeikänsä. Itse kyllä pääsin eläkkeelle jo 62 vuotiaana enkä ole ainuttakaan keikkaa tehnyt
Johan eläkeikäkin on osalla yli tuon iän.
Nyt työssä olevilla on osalla eläkeikä 70 v.
Jäi 68v eläkkeelle ja jatkaa tekemällä keikkaa tyyliin 2-3 iltaa viikossa.
Erään sukulaisen tietäen kauhistuttaa ajatellakin, että siellä saattaa häärätä puolidementoituneita ihmisiä sairaanhoitajina.
Onneksi tekevät, koska tulevaisuudessa etenkin sairaanhoitajista on pulaa. Itsekin olen vaihtanut alaa. Tsemppiä kaikille keikkalaisille, ilman teitä homma ei pyörisi ja onneksi joku jaksaa tehdä raskasta työtä.
Lapsella on ollut 72-vuotias opettaja sijaisena useita kertoja. Se ärsyttää koska nuoria opettaja on paljon työttöminä. Mutta kun tuo pappa on rehtorin (60 v) hyvä kaveri.
Hyvin pystyvät työhön, aivan erinomaisedti..
Vastahan he ovat pari vuotta sitten eläkkeelle jääneet.
Vanhemmat hoitajat ovat saaneet kunnon koulutuksen, ovat aina iloisia, ystävällisiä ja empaattisia.
Ovat myös mallina nuoremmalle polvelle, potilaan hoitamisessa.
Älä sinä plikka mummottele. Kun ne ei oo sun mummojas.
Vierailija kirjoitti:
Erään sukulaisen tietäen kauhistuttaa ajatellakin, että siellä saattaa häärätä puolidementoituneita ihmisiä sairaanhoitajina.
Mä luulen taas että siellä on töissä kokeneita ammattilaisia jotka vielä muistavat millaista on työnteko. Eivät jatkuvasti saikuta kun niin ahdistaa ja masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pystyvät työhön, aivan erinomaisedti..
Vastahan he ovat pari vuotta sitten eläkkeelle jääneet.
Vanhemmat hoitajat ovat saaneet kunnon koulutuksen, ovat aina iloisia, ystävällisiä ja empaattisia.
Ovat myös mallina nuoremmalle polvelle, potilaan hoitamisessa.
Vanhemmista hoitajista on minulla ainakin monenlaisia kokemuksia. Jotkut kyllä ovat iloisia, ystävällisiä ja empaattisia, mutta jotkut ovat kaikkea muuta kuin tuota, eikä heitä pitäisi päästää lähellekään hoitotyötä ja ihmistä!
Heidän on helppo lähteä tuuraamaan, ei tarvitse yllättäin miettiä mihin omat pienet lapset laitetaan kun itse tuuraa jossain. Helppo byrokraattisesti ottaa töitä vastaan.
Parempi se on, että tekevät eläkkeellä töitä. Jos vertaa vähän nuorempiin, huomattavasti vähempi narinaa kuuluu matalasta palkasta ja siitä, että suuria lomaetuja leikattiin minimaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tekevät, koska tulevaisuudessa etenkin sairaanhoitajista on pulaa. Itsekin olen vaihtanut alaa. Tsemppiä kaikille keikkalaisille, ilman teitä homma ei pyörisi ja onneksi joku jaksaa tehdä raskasta työtä.
Niinpä. Meille ainakin on todella vaikeaa saada työntekijöitä, kesäkin meni vajaamiehityksellä, joten nuo innokkaat eläkeläiset ovat luojan lykky.
Hyvä juttu jos on siinä kunnossa. Lähipiirissä eräs joka työskentelee labrassa välillä, ja itsellään jo aika vahvoja dementian merkkejä. Ei oikein hyvä yhdistelmä minusta.
Vanhaa tietoa? Ehkä olleet koko aikuisilänsä hoitajia.
On oikein.