Virtsankarkailu
Itseasiassa kirjoitin tämän saman jo vastauksena johonkin ketjuun, mutta olisi mielenkiintoista kuulla onko muilla samaa. Mikä auttaisi vaivaan?
Mulla tulee usein pissat housuun siinä vaiheessa kun yritän saada ulko-ovea auki.
Olen vaikka kaupassa ja tunnen, että alkaa tulla pissähätä ja lähden kotiin. Pystyn pidättelemään sen 15min kotiin asti, mutta rappusilla tai eteisessä tulee kusi housuun.
Jos kumarrun ottamaan kengät pois, niin varmasti lirahtaa. Viimeistään siinä vaiheessa lorahtaa, kun olen juuri istahtamassa kiireessä vessanpöntölle ja vedän housut jalasta. Pikkuhousut kastuu läpimäräksi, joskus menee matollekin, mutta suurin osa pönttöön.
Tässä vaivassa ongelma on juurikin se, että kun pissa lähtee tulemaan, niin sitä ei saa pysäytettyä, vaan koko rakko tyhjenee.
Muualla tulee tosi kiire vessaan, mutta housuun lasken lähinnä kotonani. Kyse on juurikin siitä, että rakko tietää että kotona ollaan ja kohta pääsee vessaan tms
Kommentit (16)
Olen eri, mutta minua kiinnostaisi myös.
Virtsarakko on lihas - jumpatkaa lantionpohjan lihaksia.
Minulla on auttanut kirvelyyn ja karkailuun Uricalm Max. En tieda saako sita Suomesta mutta kyllahan apteekissa tietavat onko jotain vastaavaa. Olen myos varannut ajan urologille.
Minulla käynyt pari kertaa samoin.
On kyllä jännä efekti tuo juuri ovella iskevä tolkuton pissahätä. Jotain psykologistahan sen täytyy olla.
Itse ehdin kyllä vessaan aina, mutta tosi outo juttu. Olen 56-vuotias nainen.
Keskustele lääkärin kanssa, en mä oikein muuta osaa sanoa.
Olen kuusikymppinen, terve ja aktiivinen, mutta tämä vaiva on todella kiusallinen. Lääkkeiden kanssa olisin varovainen- juuri julkaistiin tutkimus, missä väitettiin virtsanpidätyskykyyn käytetyn lääkkeen rdesauttaneen muistisairauksien syntyä.
Mulla on saman tyyppistä ongelmaa talvella, kun tulen ulkoa sisälle ja lämpötila vaihtuu nopeasti kylmästä lämpimäksi. Tulen sisään ja otan takin pois, sitten onkin pakko hyökätä vessanpöntölle kun pissa alkaa jo valua kinttuja pitkin.
Jos ei pysty pissaa pysäyttämään, niin vika on todella huonoissa lantionpohjalihaksissa!
Pakkoinkontinenssi.
Kannattaa käydä lukemassa. Siihen on ihan lääkehoitokin ja muita hoitomuotoja myös.
Itsellä leikattu virtsarakon laskeuma ja tehty nauhaleikkaus virtsaputkea tukemaan.
Tuon leikkauksen jälkeen ponnistusvirtsankarkailu loppui mutta tuli tuo pakkoinkontinenssi joka oli vielä pahempi kuin alkuperänen vaiva!
Minulla tuo meni onneksi ohi ilman lääkkeitäkin. Soitin lääkärille ja sain lääkkeet siihen mutta ei tarvinnutkaan hakea.
Lääkäri sanoi että lääkettä voi käyttää myös satunnaisesti. Jos on vaikka joku tärkeä meno jossa tietää ettei vessaan välttämättä pääse heti.
Älä kärsi turhaan tuollaisesta kun hoitoakin voi ja kannattaa kokeilla.
Ja toki lantionpohjanlihas-jumppaa ei kannata unohtaa tai aliarvioida!
Itse olen alle nelikymppinen.
Jos ei ole suurempaa elimellistä vauriota, saa kuntoon helposti harjoituttamalla alavatsan lihaksia.
Aivan kamalaa, miten välinpitämättömiä ihmiset osaavat olla oman hyvinvointinsa suhteen, kaikki pitäisi tulla valmiina, jalkaa ei viitsitä laittaa ristiin, kuseksitaan enemmin kintuille.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty pissaa pysäyttämään, niin vika on todella huonoissa lantionpohjalihaksissa!
Ei tuo aina ole ihan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo aina ole ihan noin.
Lantionpohjalihaksia voi testata pysäyttämällä pissa. Jos sen onnistuu tekemään on lantionpohjalihakset vähintään tyydyttävässä kunnossa. Moni nimenomaan jättää nuo lihakset retuperälle ja esim vatsalihasten erkauman hoitamatta synnytyksien jälkeen ja nämä asiat kostautuvat nimenomaan keski-iässä. Jos hyppiessä ja pomppiessa lorahtaa housuun, on jotain vialla.
Eikös tuo ole jo jotain muuta kuin virtsankarkailua. Siis jos tulee housuun useinkin.
Itselläni on tämä sama pirullinen vaiva ollut parisen vuotta, nyt taas kesästä lähtien todella pahana. Alkoi, kun siirryttiin koronan takia etätöihin. Siemmin oli vain kotona, mutta nythän olen kotona aina.
Onko kellään mitään uusia vinkkejä?
^ Ja olen siis keski-ikäinen nainen.