Keneltäkään poistettu luomia jäädyttämällä?
Itseltäni jäädytettiin muutama päivä sitten ja näky on ihan järkyttävä. Isoja punaisia täpliä jäädytyskohdissa ja isoimmat reilusti koholla iholta. Yksikään luomi ei ole vielä lähtenyt. Onko tämä normaalia? Ihan hirveää, jos näky jää tällaiseksi. Ihan niin kuin joku paiserutto olisi.
Kommentit (9)
Terveyskeskuksessako saitte jäädytettyä? Itsellä noin sata isoa luomea jotka pitäisi poistaa, terkkari sanoi että arvauskeskuksen pitäisi hoitaa... En ole kysellyt vielä aikoja.
Kiitos tiedosta, paniikki alkoi jo iskeä, kun näky on niin järkyttävä. Ilman huivia ei kehtaa mennä edes salille. Itse kävin yksityisellä. Sama juttu, että luomia on tosi paljon yläkropassa. Kaikkia ei kait voi edes kerralla poistaa, vaikka oma iho kyllä näyttää nyt siltä, että kymmeniä on jäädytetty.
Missä vaiheessa rupivaihe tuli ja luomet tippuivat?
Rupi tuli alle viikossa, parin viikon kohdalla osa oli jo irronnut. Pienet irtoaa nopeammin kuin isot. Punaiset läiskät jäi useammaksi kuukaudeksi, tosin haalistuivat koko ajan. Iho oli kuitenkin sileä, joten tarvittaessa voi peittää meikillä.
Siis luomia jäädytetään!? Eikö vain syyliä jäädytetä?
Kahdessa viikossa lähti. Ei enää minkäänlaista jälkeä isosta luomesta.
Minun luomeni jäädytettiin yksityisellä, lähetteen ja maksusitoumuksen sain työterveyslääkäriltä ja itse maksoin toimenpidemaksun 50 euroa.
Kuten aiemmin kirjoitin niin kannattaa rasvata rupia, minulla oli kolme luomea kasvoissa ja nyt kuukausi jäädytyksen jälkeen iholla ei ole enää mitään jälkiä.
Ne jäädytettävät luomet ovat vanhuuden syyliä... ihotyypistä riippuen osalle niitä tulee helposti ja paljon.
Itseltä jäädytettiin useampi kuukausi sitten. Alkuun näyttää siltä kuin olisi rutto. Jäädytyskohtaan nousee rakkula, se joko puhkeaa tai kuivuu aikanaan. Suihkuta päivittäin.Sen jälkeen tulee rupi. Älä missään tapauksessa puhkaise/raavi/räplää jäädytettyjä kohtia. Kun rupivaihe tuli, rasvasin sitä kevyesti Bepanthen lotionilla. Ruvet tippuu aikanaan ja siinä samalla häviää luomi. Kärsivällisyyttä!