Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Pori on ollut muuttotappiokaupunki jo 30-vuotta vaikka siellä on kaikki asiat niin hyvin

Vierailija
15.09.2019 |

On koulut, päiväkodit, meren rantaa, halvat asunnot ja hyvä sää. Työpaikkoja ei aina ihan keskustasta löydy mutta syrjempää kylläkin. Oma vika jos ei viihdy!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on ainoa rannikkokaupunki jota ei ole valloitettu ruotsalaisten ja vasemmiston toimesta. kerjäläiset sai kävelykadulla juopoilta turpaansa ja homomarsiin osallistujat potkut. Pori jazzin kaikkien aikojen fiksuin toimitusjohtaja savustettiin ulos helsinkiläisten toimesta.

Vierailija
42/71 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Porissa kolme vuotta. Pori on aika nuhruinen tuppukylä ja asukkaat äärimmäisen sisäänpäin kääntyneitä.

Toisaalta Pori oli edullinen opiskelukaupunki ja kaikki oli suht lähellä. Porin niin sanottu keskusta on aika ankea, kirjasto vaatimaton, mutta Kirjurinluoto, sekä Yyteri upeita.

En oikein viihtynyt Porissa ja muutin heti valmistuttuani Tampereelle eikä tule Poria ikävä. Toisaalta ymmärrän kyllä jos jotkut koko elämänsä Porissa asuneet siellä viihtyvät kun ovat paikalliseen seuraelämään tottuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa meri on melkeen 20 km päässä , kuten Reposaari.

Pori sijaitsee Kokemäenjoen vieressä, ei meren vieressä.

Vierailija
44/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto ja myös oma korkeakoulu olis hyvä, niitä , kun ei ole niin nuoret lähtee pois opiskelemaan Turkuun , Tampereelle tai Helsinkiin, eivätkä enää palaa.

Vierailija
45/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityistä on se, että THL:n tutkimuksen mukaan Porissa koetaan kaikkein eniten onnellisuutta Suomessa. Mitäs siitä sanotte.

Vierailija
46/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän muutin tänä vuonna Porista Tampereelle opiskelemaan. Asuin Porissa pienestä asti ja pidin ihan koko kaupungista, mutta lopulta se alkoi tuntua pieneltä ja minä liian ulos kasvaneelta. Päätin lähteä Tampereelle enkä ole katunut.

Vierailija
47/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä on porilaisia. Vastenmielisimpiä persoonia koko maassa.

Tämä on aivan totta. Työskentelen alalla, jolla tapaa ihmisiä kaikista Suomen kaupungeista. Kaikki muut ovat pääsääntöisesti normaaleja, paitsi porilaiset aivan hel**tin outoja.

Vierailija
48/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pers tuppukylä ja vastenmieliset immeiset

Vierailija
49/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihan mahtava murre/puhetyyli - esim. Jorma Uotisella ja Porisuhdeneuvojalla.

Vierailija
50/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Porissa vain pari kertaa, mutta olin silloin positiivisesti yllättynyt. Paikka näytti Suomen mittakaavassa aika kivalta ja olen aina ihmetellyt sitä, miksi Poriin ei ole enemmän muuttajia. Tässä ketjussa mainitaan kolme asiaa: tylyt ja sisäänpäin lämpiävät ihmiset, työpaikkojen puute ja oman yliopiston puute. Ymmärrän toisen ja kolmannen, mutta satunnaiskävijänä en ymmärrä tuota ensimmäistä. Vaatisi varmaan enemmän oleskelua kaupungissa. Olen itse Stadista, mikä on muuten pienin paikka missä olen koskaan asunut (olen asunut monessa). Voiko Pori ja porilaiset tosiaan olla sen tylympiä kuin ihmiset isoissa kaupungeissa, missä kukaan ei tunne toisiaan eikä ole kiinnostunut muista ihmisistä? 

Vierailija
51/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto ja myös oma korkeakoulu olis hyvä, niitä , kun ei ole niin nuoret lähtee pois opiskelemaan Turkuun , Tampereelle tai Helsinkiin, eivätkä enää palaa.

Mielummin Tamprelle kun Pirkanmaan talousalueettakin.

Vierailija
52/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkastinen huumorintaju ja kyky nauraa itselle ja porilaiskliseille ovat myös hallussa.

Vierailija
53/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

a kirjoitti:

Jos kaupungin virallinen nimi olisi Björneborg, Karhulinna tai edes Borg, ihmiset muuttaisivat sinne heti.

Huomasikohan tunnettu tennispelaaja että kaupunki on lähes hänen nimensä?

Vierailija
54/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aikanaan Tampereelle opiskelemaan ja sille tiellehän tietysti jäin. Mun alallani on vapaita työpaikkoja Porissa ehkä keskimäärin yksi vuodessa.

Vierailija
55/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pori on ainoa rannikkokaupunki jota ei ole valloitettu ruotsalaisten ja vasemmiston toimesta. kerjäläiset sai kävelykadulla juopoilta turpaansa ja homomarsiin osallistujat potkut. Pori jazzin kaikkien aikojen fiksuin toimitusjohtaja savustettiin ulos helsinkiläisten toimesta.

Ruotsalaiset valloittaneet myös Oulun? 

Vierailija
56/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ihan mahtava murre/puhetyyli - esim. Jorma Uotisella ja Porisuhdeneuvojalla.

Jormako muka puhuu Porin murretta?

Vierailija
57/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porin ja Tampereen välissä asuvana käyn nykyään paljon mieluummin Porissa isommilla ostoksilla. Tampere ratikkatyömaineen on niin kankea mesta ettei mitään rajaa.

Olen tamperelainen ja rakastan kotikaupunkiani, mutta osaan katsoa tätä myös kriittisesti. Hyviä puolia on paljon, mutta myös ne huonot puolet on lisääntyneet. Väkiluku on pienessä ajassa kasvanut todella paljon ja se on tuonut mukanaan juurikin noita huonoja puolia. Kaupunki vaikuttaa nykyään ahtaalta. Joka puolelle rakennetaan lisää kerrostaloja koko ajan kasvavalle ihmismäärälle. Esimerkiksi itse asun rauhallisella sopivan tylsähköllä asuinalueella, jossa ei koskaan tapahtu mitään. Eli hiljaista ja turvallista. Nyt kaupunki on päättänyt rakentaa tämän alueen täyteen kerrostaloja, joihin on tarkoitus mahduttaa yli 3000 uutta asukasta! Tuo on valtava määrä yhdelle pläntille. Ja tuo taatusti mukanaan myös ongelmia.

Vaikka kaupunkilainen olenkin, niin Tampere alkaa olla liikaa. Olen miettinyt Poria yhtenä vaihtoehtona jonne voisin muuttaa, jos joku päivä aion paeta Tampereen ahtautta, hälinää ja kasvavia ihmisten aiheuttamia häiriöitä. Kerran jo eksyinkin katselemaan Porin asuntotarjontaa.

Vierailija
58/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on persujen pääkaupunki. Siksi normaalit ihmiset eivät viihdy siellä.

Vierailija
59/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheen nuotti

Vierailija
60/71 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset valloittaneet myös Oulun? 

Eikös se pori ole juuri sitä pahinta vassarialuetta mm. k kiuru johtaa kaup.hallitusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme