Kenelle ei curly girl sopinut?
Ite tuota testasin. Mulla aika taipuisat hiukset ja metodilla kyllä kihartui enemmän mutta se vaiva! Lisäksi kihara ei pysynyt kivana pitkään vaan oli sotkuinen muutaman tunnin päästä. Enkä varmaan mitään castia ikinä edes saanut aikaiseksi.
Hiukset myös meni huonompaan kuntoon, tosin sen jälkeen elpyi. Hoitoainetta kului pullotolkulla kun sitä märkään, vettävaluvaan tukkaan lotrasi. Käytin silfaatitonta shampoota kun rasvoittuva päänahkani ei kestä olla ilman shampoota.
Tukka meni aluksi todella huonoon kuntoon. Muistin miksen käytä xz merkin shampoita! Final washin tein niillä siis.
Viikon päästä luovutin ploppauksien ym suhteen ja jätin vaan pesumetodin kun hiukset oli kuivat jo ennen metodia. Pientä parannusta kunnossa oli havaittavissa.
Nyt kun olen pari viikkoa pessyt ihan normishampoolla ja hoitsikalla niin hiukset voi nyt todella hyvin! Juuri pistin kc :n sävyttävän hiusnaamion (vanilla) ja hiukset on todella pehmeät! Iha sama vaikka olisi silikoonien ja muiden pahojen aineiden ansiota! Nyt on hyväkuntoisen ja hoidetun näköiset hiukset taas.
Suoristusrautaa käytän nykyään harvemmin. Fööni meni (onneksi) rikki.
Ei tullut musta curly girliä.
Kommentit (27)
Minun erittäin hyväkuntoiset hiukseni ovat 2C/3A-kiharat ilman mitään tuotteitakin. Yksittäiset hiukset kuitenkin erkanevat toisistaan ja muodostavat hattaran, joten olen kokeillut CG-menetelmää.
Pellavansiemengeelin koostumus oksettaa minua niin paljon, että olen keittänyt sitä yhden kerran, mutta hiuksiini en voinut sitä kokeilla. Suositellulla geelillä saan itselleni castin, mutta tuloksena ei ole joustavia kiharoita vaan omituisia kulmikkaita käkkyröitä, joita en vain pysty pitämään kauniina. Löyhä nuttura ei pysy päässäni yöllä, ja muut vaihtoehdot tekevät hiuksistani ison syherön. Freesauksella saan hoito- ja muotoiluaineiden peittämistä hiuksistani osaksi suorat, mikä on aikamoinen saavutus siihen nähden, että kokeilunhaluinen kampaajani (joka vastoin minun tahtoani silloin tällöin innostuu liikaa) ei ole koskaan onnistunut föönaamaan hiuksistani sileitä.
Näen kuvista, miten hienoja tuloksia ihmiset saavat CG-menetelmällä. Osassa kuvista on tietenkin sormin, klipseillä, pinneillä tai tietynmerkkisellä harjalla työstettyjä kiharoita, jotka on kerätty kallon sille puolelle, josta kuvaa otetaan, mutta osa kuvista on silti oikeita. Miten ne sen oikein tekevät, kun minä saan parhaimmaksikin tulokseksi vain ison, kutisevan sekasotkun?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää cg-shampoon käytössä: pesuväli pidentynyt, pärjään jopa 1x/vk
Huonoa cg-hoitoaineessa: pelkkä hoitsikalla pesu ei käy minulle, hiukset latistuvat,Oma keksintö: käytän orgaanista, silikonitonta, ja muutenkin turhista kemikaaleista puhdasta kasvovettä hiuksia kosteuttamaan. Suihkutus kuiviin hiuksiin kun siltä tuntuu.
Voitko suositella merkkejä?
Minä kokeilin ja tykkäsin kyllä miltä hiukset tuntuivat, mutta kiharaa en saanut aikaiseksi ja pysyväksi ikinä.
No, otin sitten permanentin (koska kiharathan minä oikeasti vain halusin!) ja se on osoittautunut erittäin hyväksi päätökseksi. Nyt muotoilen curly girl -tyyliin ja hyvänä pysyy kihara, satoi tai paistoi. Suosittelen.
kauhean näköisiä ne, rasvaisen näköisiä tukkia monilla.. ei vaan sovi niin älä yritä
Minun helposti rasvoittuva päänahkani on shampoon suhteen vaativa enkä löydä mitään punaista lankaa, mikä on se tekijä/ainesosa, joka on hyväksi tai huonoksi.
Tällä hetkellä parhaimmat hiukset saan OXG:n pinkillä shampoolla, joka on sulfaatiton, mutta sisältää silikonia. XZ:n mustikkashampoo kai sisältää sulfaatteja muttei silikonia.
Laineikkaat hiukseni kihartuvat nätisti kunhan tuotteet ovat kosteuttavia. Vielä jos latvoihin laitan jotain öljyä, niin siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullakin hiukset on metodilla huonommassa kunnossa. Mutta juuri nyt nautin siitä että saan niin pienellä vaivalla laitetun näköiset hiukset. Pesun jälkeen pidän niitä auki ja seuraavana päivänä nutturalla. Normaalisti mun hiukset on liian liukkaat mihinkään kampauksiin mutta nyt sellaisen laittaminen on helppoa.
Pienellä vaivalla?
Va tarkoitatko sitä kun hiuksesi on nyt huonommassa kunnossa (karheammat) niin on helpompi sen takia niitä laittaa?Ap
Tarkoitan sitä että ekana päivän pesun jälkeen mulla on sellaiset kiharat joiden tekemiseen menee normaalisti tuhottomasti aikaa ilman CG metodia. Takana päivänä kiharaa ei juurikaan enää näy joten silloin on hyvä ja helppo laittaa nuttura juurikin sen karheuden takia.
Hyvää cg-shampoon käytössä: pesuväli pidentynyt, pärjään jopa 1x/vk
Huonoa cg-hoitoaineessa: pelkkä hoitsikalla pesu ei käy minulle, hiukset latistuvat,
Oma keksintö: käytän orgaanista, silikonitonta, ja muutenkin turhista kemikaaleista puhdasta kasvovettä hiuksia kosteuttamaan. Suihkutus kuiviin hiuksiin kun siltä tuntuu.